Biznis vesti

Detaljan spisak proizvoda uključenih u akciju "Najbolja cena": Koliko je šta pojeftinilo i gde najviše može da se uštedi

Komentari

Autor: Euronews Srbija

29/08/2024

-

16:50

Detaljan spisak proizvoda uključenih u akciju "Najbolja cena": Koliko je šta pojeftinilo i gde najviše može da se uštedi
Tanjug/Vladimir Šporčić - Copyright Tanjug/Vladimir Šporčić

veličina teksta

Aa Aa

Nakon akcije "Bolja cena", od 1. septembra počinje akcija "Najbolja cena", saoštio je premijer Srbije Miloš Vučević najavivši da je time obuhvaćen 81 proizvod koji se dalje razrađuju kroz 700 konkretnih proizvoda.

Akcijom su obuhaćeni razni proizvodi - od mesa, ribe, mlečnih proizvoda, preko brašna, testenina i čokolade do sredstava za higijenu i hrane za kućne ljubimce.

Akcija će trajati do 31. oktobra u preko 2.500 maloprodajnih objekata širom Srbije. Kod svih proizvoda koji će biti deo akcije će stojati oznaka "Najbolja cena", a Vučević je naglasio da će ovom akcijom prosečna domaćinstva moći da uštede od 8.000 do 22.000 dinara mesečno.

Pred vama je kompletan spisak proizvoda koji su obuhvaćeni akcijom - u kom procentu su pojeftinjeni i koja je njihova nova cena. 

Spisak procenta popusta i novih cena hrane

1. Piletina (kg) - 15,22 odsto, nova cena - 390 dinara
2. Svinjska mast (kg) - 33 odsto, nova cena 300 dinara
3. Svinjsko meso (but, kg) - 27 odsto, nova cena 600 dinara
4. Riba (smrznuti oslić kg) - 30,65 odsto, nova cena 400 dinara
5. Mleko dugotrajno - 2,8 - 17 odsto, nova cena 95 dinara
6. Jogurt 2,8 - 38 odsto, nova cena 100 dinara
7. Sir kriška kg - 38 odsto, nova cena 800 dinara
8. Kiselo mleko (180 mg) - nova cena 28 dinara
9. Margarin (250g) - 26 odsto, nova cena 85 dinara
10. Sirni namaz (100g) - 29 odsto, nova cena 65 dinara
11. Jaja (M grupa) - 43 odsto, nova cena 12 dinara
12. Pavlaka (180g) - 17 odsto, nova cena 50 dinara
13. Žuti sir (kg) - 23 odsto, nova cena 690 dinara
14. Čokoladno mleko (200ml) - 24 odsto, nova cena 50 dinara
15. Pariska kobasica (kg) - 32 odsto, nova cena 300 dinara
16. Pileća viršla (kg) - 27 odsto, nova cena 300 dinara
17. Suva svinjska pečenica (suvi svinjski vrat kg) - 33 odsto, nova cena 800 dinara
18. Tunjevina (kg) - 28 odsto, nova cena 600 dinara
19. Testenina ili špagete (400g) - 29 odsto, nova cena 50 dinara
20. Brašno tip 400 (kg) - 34 odsto, nova cena 54 dinara
21. Brašno tip 500 (kg) - 36 odsto, nova cena 49 dinara
22. Suncokretovo ulje (litar) - 24 odsto, nova cena 130 dinara
23. Pirinač (kg) - nova cena 150 dinara
25. Sirće (litar) - nova cena 100 dinara
26. Krompir beli (kg) - 29 odsto, nova cena 60 dinara
26. Jabuka (kg) - 17 odsto, nova cena 100 dinara
27. Luk crni (kg) - 51 odsto, nova cena 39 dinara
28. Pasulj (kg) - 14 odsto, nova cena 240 dinara
29. Kupus (kg) - 35 odsto, nova cena 65 dinara
30. Tradicionalna kafa 200g  - 18 odsto, nova cena 230 dinara
31. Čaj (nana 20g) - 22 odsto, nova cena 70 dinara
32. Instant kafa (3u1 kesica) - 26 odsto, nova cena 14 dinara
33. Čokolada (najlepše želje 85g) - 25 odsto, nova cena 150 dinara
34. Bombone tvrde (100g) - 33 odsto, nova cena 50 dinara
35. Keks (570g) - 49 odsto, nova cena 160 dinara
36. Kikiriki (180g) - 52 odsto, nova cena 96 dinara
37. Pašteta (50g) - 31 odsto, nova cena 58 dinara
38. Tunjevina (170g) - 48 odsto, nova cena 150 dinara
39. Sardina (125g) - 20 odsto, nova cena 100 dinara
40. Majonez (190ml) - 25 odsto, nova cena 95 dinara
41. Kečap (280g) - 45 odsto, nova cena 80 dinara
42. Humus (95g) - 33 odsto, nova cena 95 dinara
43. Balon negazirane vode (pet ili šest litara)
44. Gazirani sok (Cocta 1,5l) - 21 odsto, nova cena 110 dinara
45. Ledeni čaj (1,5l) - 18 odsto, nova cena 90 dinara
46. Džem od kajsija - 33 odsto, nova cena 270 dinara
47. Mešana salata u tegli (680g) - 37 odsto, nova cena 190 dinara
48. Med (720g) - 34 odsto, nova cena 750 dinara
49. Grašak smrznuti (400g) - 17 odsto, nova cena 150 dinara
50. Sladoled porodično pakovanje (1500ml) - 23 odsto, nova cena 500 dinara
51. Začin za hranu (2x350g) - 40 odsto, nova cena 250 dinara
52. Mlevena paprika (100g) - 36 odsto, nova cena 230 dinara
53. Supe u kesici (37g) - 33 odsto, nova cena 40 dinara
54. Puding u kesici (40g) - 14 odsto, nova cena 30 dinara
55. Balon negazirane vode (6l) - nova cena 90 dinara

Osim hrane, na spisku proizvoda sa akcije se nalaze i artikli za lični i higijenu kuće, kao i hrana za životinje.

Spisak procenta popusta i novih cena ostalih proizvoda

  • Dečiji šampon (2u1 400ml) - 31 odsto, nova cena 300 dinara
  • Pelene za bebe (junior 5 - 52/1) - 36 odsto, nova cena 1300 dinara
  • Pelene za bebe (junior 6 - 48/1) - 36 odsto, nova cena 1300 dinara
  • Kašica za bebe (190g) - 26 odsto, nova cena 185 dinara
  • Papir za pečenje (10m) - 47 odsto, nova cena 80 dinara
  • Ubrus - 24 odsto, nova cena 190 dinara
  • Deterdžent za posuđe (40g) - 14 odsto, nova cena 30 dinara
  • Sanitar za čišćenje (700ml) - 36 odsto, nova cena 180 dinara
  • Osveživač wc šolje (3x50g) - 33 odsto, nova cena 420 dinara
  •  Abraziv gel - (500ml) - 24 odsto, nova cena 100 dinara
  • Sredstva za skidanje kamenca (750ml) - 30 odsto, nova cena 130 dinara
  • Šampon - (1l) - 25 odsto, nova cena 90 dinara
  • Gel za tuširanje (750ml) - 29 odsto, nova cena 130 dinara
  • Sapun tvrdi za ruke (90g) - 23 odsto, nova cena 70 dinara
  • Tečni sapun (300ml) - 21 odsto, nova cena 280 dinara
  • Vlažne maramice (72/1) - 25 odsto, nova cena 150 dinara
  • Četkica za zube (1+1) - 14 odsto, nova cena 30 dinara
  • Sredstvo za brijanje (200ml) - 30 odsto, nova cena 370 dinara
  • Toalet papir dvoslojni ili troslojni
  • Suva hrana za životinje (7kg) - 30 odsto, nova cena 700 dinara

  • Vučević: Suština akcije "Najbolja cena" jeste veće sniženje

    Podsetimo, predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević izjavio je danas da je u odnosu na prethodnu, suština ove akcije "Najbolja cena" veće sniženje, odnosno niže cene proizvoda, kao i da su se sa trgovcima dogovorili da će akcija trajati dva meseca.

    Na novinarsko pitanje zbog čega su ograničili akciju na dva meseca, premijer je rekao da je to stvar dogovora sa trgovcima i da to nije definisano kroz neku odluku Vlade.

    "Morali smo da uzmemo u obzir i tu kategoriju - veći broj proizvoda i mnogo niže cene nego što su bile u prethodnoj akciji", objasnio je Vučević i dodao da je baš zbog toga rok određen na dva meseca.

    Prema njegovim rečima, oni će iskoristiti taj period da izvrše dalje analizu formiranja cena proizvoda u prodavnicama u Srbiji.

    Tanjug/Vladimir Šporčić

     

    "Ne sumnjam da će u ovoj akciji svi građani građani učestvovati", poručio je on.

    Takođe, nagovestio je da će taj period iskoristiti kako bi sa trgovcima se dogovorili šta će dalje da se radi.

    Najavio je da će i razgovarati sa ministrom zdravlja Zlatiborom Lončarom, sa RFZ-om, kao i sa apotekarskim ustanovama oko proizvoda koja se tiču te sfere, kao i da li tu ima prostora za cene.

    Vučević je zamolio prodavce školskog pribora da se priključe akciji koliko god mogu, kao i da budu deo odgovorne poslovne politike i sveukupnog ambijenta države.

    Upitan da li je možda bolje bilo da je manji broj artikala na akciji, ali da ona opet traje duže, Vučević je rekao da je to večno pitanje.

    "Bolje je da idemo na veći broj proizvoda u dva meseca sa većim pojeftinjenjem, kao i da se maksimalno potrude da rasterete budžet svake porodice i svakog građanina", zaključio je on.

    Bumbić: Nedovoljno konkurencije predstavlja problem

    Govoreći za Euronews Srbija, Nenad Bumbić iz Udruženja potrošača naglašava da mu je drago što vidi da Vlada Srbije pokušava da se bavi problemom inflacije i visokih cena prehrambenih proizvoda.

    "Napokon su prešli od onoga gde čisto napadaju trgovce, da pričaju da je to malo kompleksniji problem što govori da su negde u tim razgovorima saznali neke stvari koje nisu ranije znali", ukazuje Bumbić.

    Međutim, on naglašava da se ova akcija sprovodi na isti način kao prethodna, "iako su u suštini svesni da ona prethodna akcija nije dala dugoročne efekte".

    "U tom smislu ni ova akcija, ovako kakva je, ne može da da dugoročne efekte jer ono što je osnovni problem jesu strukturni problemi u našoj privredi i to što mi nažalost kada su u pitanju mnogi proizvodi imamo situaciju ili monopola ili duopola sa nedovoljno konkurencije koje utiče na to da su kod nas visoke cene", objašnjava Bumbić. 

    Snimak kompletnog gostovanja Nenada Bumbića možete pogledati ispod. 

    Euronews TV

     

    Komentari (0)

    Biznis