Biznis vesti

Temu premašio eBay po broju stalnih korisnika: Kupovina moguća i iz Srbije, po čemu se razlikuje od AliExpressa

Komentari

Autor: Bloomberg, Euronews

15/06/2024

-

22:03

Temu premašio eBay po broju stalnih korisnika: Kupovina moguća i iz Srbije, po čemu se razlikuje od AliExpressa
Temu premašio eBay po broju stalnih korisnika: Kupovina moguća i iz Srbije, po čemu se razlikuje od AliExpressa - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Dve godine nakon debija u SAD, kineska online prodavnica Temu privlači sve više stalnih kupaca nego eBay, pionir elektronske kupovine koji postoji više od tri decenije.

Istraživanje koje je obuhvatilo hiljadu potrošača, sprovedeno u aprilu, pokazalo je da 34 odsto ispitanika kupuje neki proizvod sa barem jednom mesečno, nadmašivši tako 29 odsto koliko beleži eBay. Međutim, Amazon.com ostaje jasan lider u SAD, pa čak tri od četiri ispitanika kupuju na ovom sajtu barem jednom mesečno, podaci su londonske kompanije za online marketing Omnisend koja je sprovela istraživanje.

Kompanija Temu, deo PDD Holdinga, ulaže mnogo novca u oglašavanje, ali i konstantno snižava cene kako bi privukla kupce koji naručuju proizvode direktno iz Kine i obično čekaju nedelju ili više dana do dostave. Kompanija je pak, zadala najveći udarac konkurenciji emitujući reklame tokom američkog Superboula, gde je imala veću minutažu od Tejlor Svift sa sve sloganom "Kupujte kao milijarder". Osim toga, Temu je sveprisutan i na društvenim mrežama.

profimedia

 

Rasipanje novca na skupe marketinške kampanje i popuste u kojima se zapravo gubi profit je uobičajena, ali i rizična startap strategija. Ključ dugovečnosti je namera da se kupci ubede da postanu lojalni. I upravo tu je Temu postigao najveći uspeh.

Rast cena nakon pandemije kovida 19 izazvao je velike promene u ponašanju potrošača, što je kompanija iskoristila da "opipa puls" tržišta.

"Ohrabruje nas činjenica da model kompanije 'direktno iz fabrike' uliva poverenje američkim potrošačima koji veruju u pristupačne proizvode", rekao je portparol Temua u pisanoj izjavi za Bloomberg i dodao da kompanija sprovodi inspekcije na licu mesta i druge mere za rešavanje problema kvaliteta.

Omnisend je takođe zatražio od ispitanika da rangiraju izvore nezadovoljstva pri svakoj kupovini, nudeći parametre koji uključuju cene, loš kvalitet proizvoda i duge rokove isporuke. Bilo je oštrih kontrasta između Amazona koji je bio loše ocenjen kada su cene u pitanju, i velikih popusta na Temuu, koji su dobro ocenjeni i po kvalitetu proizvoda i po brzini isporuke.

Cene su dakle, bile glavni izvor nezadovoljstva potrošača koji koriste Amazon, što sugeriše da su ponude - umesto brze isporuke - postale veći prioritet kod značajnog broja potrošača pogođenih inflacijom.

Šta je Temu?

Onlajn prodavnica Temu konačno je od početka maja dostupna i za srpsko tržište, pa je u toku ograničena ponuda i besplatna dostava na čitav asortiman.

Temu je prvobitno počeo sa radom u SAD gde je lansiran 2022, nedugo potom u Kanadi, Australiji i Novom Zelandu. Od aprila 2023. Temu je počeo da opslužuje evropska tržišta, uključujući Veliku Britaniju, Francusku, Španiju, Nemačku, Italiju i Holandiju pre nego što je ušao na tržišta Japana i Južne Koreje. Od prošlog septembra, Temu je i na Filipinima što odražava šire ambicije u jugoistočnoj Aziji.

U odnosu na najvećeg konkuretna u Kini AliExpress, Temu je sve nedostatke ovog giganta pretvorio u svoje prednosti, pa se ponuda zasniva ponajviše na tome da nudi bržu dostavu, dostavlja više proizvoda u jednom paketu i nudi veće popuste.

Cene su svakako kritičan aspekt svakog tržišta. AliExpress ima širok spektar prodavaca, što rezultira i konkurentnim cenama proizvoda. S druge strane, Temu je poznat po neverovatno niskim cenama. Niske marže, široke veze sa dobavljačima i značajna ulaganja doprinose tome, pa u pogledu cena Temu izlazi kao pobednik.

profimedia

 

I kada je u pitanju isporuka, Temu takođe nudi standardnu i ekspresnu dostavu. Standardna isporuka ne uključuje dodatnu premiju i čeka se dve do tri nedelje (za Srbiju), dok ekspresna dostava košta oko 13 dolara za porudžbine ispod 130 dolara i obično traje od 5 do 10 dana.

Kompanija Temu takođe pruža bolji uvid u praćenje i status paketa u realnom vremenu.

Osim toga, Temu je fleksibilniji kada je u pitanju politika vraćanja proizvoda u slučaju nezadovoljstva, pa daje rok i do 90 dana.  

Takođe, ukoliko paket ne stigne na adresu do unapred određenog datuma, Temu uplaćuje određenu svotu novca u vidu kredita na račun kupca.

Ipak, AliExpress je i dalje lider u onlajn kupovini sa preko 500 miliona uređaja koji poseduju aplikaciju, dok je Temu sa Play Store-a preuzet preko 46 miliona puta. Obe platforme su neverovatno slične i pružaju gotovo identične funkcije, posebno kada je u pitanju sortiranje proizvoda.

 

Komentari (0)

Biznis