Biznis lideri

Koliko će koštati prvi električni Ferrari? Motor nove mašine legendarnog brenda zvučaće kao benzinac

Komentari

Autor: Euronews

19/06/2024

-

22:40

Koliko će koštati prvi električni Ferrari? Motor nove mašine legendarnog brenda zvučaće kao benzinac
AP/Laurent Cipriani - Copyright AP/Laurent Cipriani

veličina teksta

Aa Aa

Prvi električni automobil čuvene kuće Ferrari koštaće najmanje pola miliona evra, rekao je za Reuters dobro upućen izvor.

Ta informacija, koju proizvođač luksuznih automobila još nije zvanično potvrdio, objavljena je u vreme priprema za otvaranje nove proizvodne linije u Maranelu na severu Italije.

Frabrika u gradu gde je firma i počela da proizvodi svoje prve automobile mogla bi da podigne proizvodnju za trećinu, piše  Euronews.

Cena prvog električnog automobila o kojoj se spekuliše daleko je prosečne cene za ostala vozila ovog proizvođača i ne uključuje specijalne dodatke, koji obično podižu konačni iznos za 15 do 20 procenata. Početkom ove godine automobil s prepoznatljivim logoom Ferrari-ja koštao je 350.000 evra u proseku, zajedno sa dodacima i personalizovanim detaljima.

Pixabay

 

Poređenja radi, manje ekskluzivan model kuće Porsche - Taycan, košta od 100.000 evra naviše.

Ekskluzivitet je u srcu Ferrari brenda, pa je tako prošle godine isporučeno manje od 14.000 automobila.

Povećan kapacitet proizvodnje zato je hrabar potez za kompaniju, iako mnogi veruju da pozamašna cena omogućava toj kući da zadrži elitni status.

Kupci su spremni da za pojedine modele provedu na listi čekanja i do dve godine, a za neke je i samo mesto na toj listi statusni simbol.

Prema neimenovanom izvoru agencije Reuters, nova fabrika kompanije omogućiće povećanje proizvodnje za oko 6.000 vozila godišnje, odnosno na dvadesetak hiljada. Međutim, to podrazumeva i povećanje broja modela, što opet osigurava da postoje ograničenja u pogledu koliko primeraka nekog automobila može da se proda.

U Maranelu će se praviti električni automobili, ali i benzinci i hibridi, a očekuje se da će fabrika biti u potpunosti operativna za tri do četiri meseca, navodi Reuters. 

U aprilu je izvršni direktor kompanije Benedeto Vinja rekao akcionarima kuće da je "najsavremenija fabrika osigurati fleksibilnost i tehnički kapacitet koji prevazilazi naše potrebe u godinama koje dolaze".

Kompanija radi na još jednom električnom modelu, ali je projekat još u ranoj fazi, tvrdi neimenovani izvor.

Pixabay

 

Ferrari predviđa da će do 2026. oko šezdeset procenata njihove ponude činiti električni ili hibridni automobili.

Iako su EV vozila inače tiha, inženjeri razvijaju "zvučne potpise" koji će dati ovim moćnim mašinama prepoznatljivi zvuk motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

"Kada govorimo o luksuznim automobilima, kao što su naši, govorimo o emociji koju možemo da isporučimo našim klijentima, zato ne govorimo o funkcionalnim automobilima, kao što su druga EV vozila koja vidimo na putevima", rekao je Vinja za CNBC početkom ove godine.

"Iskreno, ne sumnjamo da možemo isporučiti jedinstveno iskustvo našim klijentima, jer možemo da koristimo tehnologiju na jedinstven način. To naša kompanija radi od samog početka", dodao je izvršni direktor.

U izveštaju za prvo tromesečje ove godine objavljenom u maju, Ferrari je naveo da se njihova glavna zarada povećala za 13 posto u periodu od januara do marta.

To je podstakla prodaja modela, kao što je Daytona SP3 i veće zarade od personalizacije vozila.

Isporuke su drastično opale u Kini, Hongkongu i Tajvanu, iako se na tom tržištu proda samo oko deset posto proizvedenih jedinica.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis