Agrobiznis

Završen Poljoprivredni sajam u Novom Sadu: Održana 42 događaja, ambasadori EU kuvali za posetioce

Komentari

Autor: Tanjug

24/05/2024

-

17:54

Završen Poljoprivredni sajam u Novom Sadu: Održana 42 događaja, ambasadori EU kuvali za posetioce
Završen Poljoprivredni sajam u Novom Sadu: Održana 42 događaja, ambasadori EU kuvali za posetioce - Copyright Promo/Novosadski sajam

veličina teksta

Aa Aa

Međunarodni poljoprivredni sajam u Novom Sadu, održan od 18. do 23. maja, okupio je više od 1.200 izlagača, 10 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, iz Srbije i 40 zemalja.

Prema evidenciji Novosadskog sajma poseta je ne samo premašila prošlogodišnju, kada je manifestacija trajala dan manje, već i sva očekivanja.

Najsrećniji posetilac je Oskar Paška iz Temerina koji je u Poklon-igri osvojio traktor John Deere 5054d.

Sajam je otvorio premijer Miloš Vučević, a na otvaranju su se obratili i komesar Evropske unije za poljoprivredu, Januš Vojčehovski, predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić i generalni direktor Novosadskog sajma, Nikola Lovrić.

Ove godine 91. međunarodni poljoprivredni sajam, nosilac oznake "Najbolje iz Vojvodine“ imao je snažnu podršku Evropske unije koja je bila Partner priredbe. 

Uz najveći agrobiznis događaj kao i ranije su bili i Globos osiguranje - Generalni sponzor, Al Dahra - Zlatni sponzor, Banka Poštanska štedionica - Banka partner, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Pokrajinska vlada sa sekretarijatima za poljoprivredu i privredu, Grad Novi Sad i Darodavac u Poklon-igri Kite DOO.

Promo/Novosadski sajam

 

Tokom šest dana održani su svi do sada poznati segmenti najvećeg događaja posvećenog agraru, na ovim prostorima, a bilo je i noviteta  - Paviljon Evropske unije u Hali 1, Bio-bašta u Urbanom salašu...

Na Paviljonu EU održana su 42 događaja u kojima je učestvovalo 100 govornika. Kroz panele se predstavilo 35 kompanija, institucija i organizacija - 22. Paviljon su posetili ambasadori zemalja EU. Na štandovima u paviljonu svakodnevno su bili prisutni i atašei. Za posetioce su kuvali i ambasadori zemalja članica i to njih 8 i dve zamenice ambasadora.

Ministarstvo za Evropske integracije, prvi put se predstavilo na Poljoprivrednom sajmu i to kao deo Paviljona Evropske unije. Više od 60 poljoprivrednih proizvođača interesovalo se kako da se prijave na IPARD programe, kao i za programe Evropske teritorijalne saradnje. 

Štand Generalnog sponzora – Globos osiguranja posetilo je više od 1.000 ljudi, čime su u domaćoj osiguravajućoj kući izuzetno zadovoljni i nastup na Sajmu smatraju sjajnom promocijom. Na dnevnom nivou održavali su i više od 20 sastanaka sa postojećim i potencijalnim klijentima, saopšteno je iz Novosadskog sajma. 

Promo/Novosadski sajam

 

Kompaniji Al Dahra uloga Zlatnog sponzora donela je brojne benefite koji su značajno unapredili  poslovanje i položaj na tržištu. Kroz poziciju i medijsku eksponiranost brend je postao prepoznatljiviji. Na štandu je bilo više od 700 posetilaca i učesnika Sajma. 

Ostvareni su kontakti i održano je više od 50 poslovnih sastanaka. Iskoristili su priliku da se upoznaju s najnovijim tehnologijama i inovacijama, posebno u oblastima zaštite od požara i upravljanja otpadom, koje mogu unaprediti poslovne procese. 

Jedan od ključnih trenutaka bila je prezentacija novih kultura koje uvode u ponudu. Kako kažu - raduju se budućim prilikama. Više od 80 posetilaca interesovalo se za uslove i kamate za poljoprivredne kredite u Banci partneru – Banci Poštanska štedionica. Iskustvo sa prethodnih sajmova je da se većina interesenata posle Sajma javi savetniku za poljoprivredne kredite i tako postane klijent Banke. Mobilnu ekspozituru Banke Poštanska štedionica samo za prva četiri dana koristilo je više od 200 posetilaca.

Kompanija KITE DOO – Darodavac u Poklon-igri je na ovogodišnjem Međunarodnom poljoprivrednom sajmu prodala četiri kombajna, 7 velikih traktora uključujući i najskuplji guseničar John Deere 8RX koji je bio izložen ispred glavnog ulaza u Novosadski sajam. 

Promo/Novosadski sajam

 

Prodali su i 20 traktora snage 110-195 KS, 20-ak priključnih mašina i svih 9 telehendlera. U kompaniji KITE ističu da je prema poseti njihovom štandu, ovogodišnji Sajam uistinu zaslužio epitet Međunarodnog, jer su ih posetili kupci iz svih bivših jugoslovenskih republika, kao i iz Turske, Mađarske, Rumunije i Bugarske.

Svakog dana više od 50 poljoprivrednika, posetilaca Sajma se na štandu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede interesovalo za subvencije. Osim sastanaka i panela u Hali „Master“ održani su i susreti sa delegacijama Republike Malavi i Gabonske Republike koje je primio ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Aleksandar Martinović. 

Kao i ranije Ministartsvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede bilo je Pokrovitelj Nacionalne izložbe stoke sa Izložbom genetskih potencijala, Izložbe organskih i proizvoda sa oznakama geografskog porekla i „Srpski kvalitet“, kao i kraft piva.

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam je i ove godine u okviru Međunarodnog poljoprivrednog sajma pružio priliku brojnim saradnicima, odnosno proizvođačima – vinarima, starim zanatima, proizvođačima meda, preduzetnicima, poljoprivrednim gazdinstvima da se predstave. 

Promo/Novosadski sajam

 

Programski sadržaj njihovog nastupa bio je posvećen promociji Vojvodine kao turističke destinacije. Kako kažu izuzetno su zadovoljni posetom, a mogu i da se pohvalie najvećim brojem izlagača do sada. 

Na njihovom Paviljonu budućnosti značajnu ulogu imale su prosvetne institucije - za promovisanje budućih kadrova u oblasti turizma, edukacije ženskog preduzetništva i starih zanata. Okosnica štanda Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam bili su nosioci oznake za kvalitet „Najbolje iz Vojvodine“, a ove godine ih je prijavljeno 15.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo tradicionalno se predstavio na štandu Pokrajinske vlade. Kao i prethodnih godina, organizovan je veliki broj aktivnosti, a svaki dan bio je posvećen određenoj vrsti proizvodnje, edukacije savetodavaca... 

Prvenstvena ideja je bila da se poljoprivrednici i budući korisnici konkursnih sredstava u direktnom kontaktu upoznaju sa svim uslovima. Posetioce su najviše zanimali podaci o konkursima  - kada će biti raspisani, otvoreni i kada će biti poznati rezultati.

Promo/Novosadski sajam

 

Grad Novi Sad  - Novi Sad je grad domaćin i redovan učesnik na priredbama koje se održavaju na Novosadskom sajmu i pruža podršku ovoj sajmskoj kući. I ove godine je tokom nastupa na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu, na štandu u Hali „Master“, održano niz događanja na kojima su posetioci mogli da se upoznaju sa tim šta gradska uprava čini kako bi obezbedila najpovoljniji privredni ambijent u korist svih stanovnika, kao i da se izlagači iz inostranstva upoznaju s ponudom Novog Sada u svim sferama života.

Prvi put na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu nastupila je, kao izlagač, i Kancelarija za Kosovo i Metohiju. U Hali 1 Novosadskog sajma predstavili su se brojni poljoprivredni proizvođači iz Štrpca, Zubinog Potoka, Vitine, Novog Brda, Gnjilana i Leposavića, kao i vinarije Orahovačkog vinogorja... 

Ostvareno  je više od  50 kontakata, a  održani su i sastanci sa zainteresovanim distributerima. Na štandu Kancelarije predstavila su se kulturno-umetnička društva sa KiM, a nastupili su i glumci pozorišta u Gnjilanu. Dolazak najavljuju i za narednu godinu, sa još više izlagača.
Na sajmu su se sa svojim kompanijama predstavile između ostalih Italija, Češka, Austrija, Španija, Indonezija, Rumunija, Holandija.

Promo/Novosadski sajam

 

Privredna komora Republike Srpske u saradnji sa Spoljno-trgovinskom komorom Bosne i Hercegovine organizovala je nastup i predstavljanje 8 kompanija, čiji predstavnici su održali više od 50 sastanaka sa potencijalnim partnerima. 

Na Izložbi organskih i proizvoda sa oznakama geografskog porekla i „Srpski kvalitet“, kao i kraft piva., Farma organskih jaja Selevac je zabeležila više od 50 zainteresovanih posetilaca za direktnu kupovinu jaja sa Farme, ali i više od 10 sastanaka sa zainteresovanim distributerima u našoj zemlji, Holadniji, Mađarskoj i Bugarskoj. Satura Organic Banatska Topola kaže da im je cilj bio promocija brenda. 

Za Fruškogorski lipov med vladalo je standardno veliko interesovanje posetilaca Sajma, a bilo je zainteresovanih i za distribuciju i prodaju u inostranstvu. 

Ariljska malina je ostvarila prve kontakte i održala tri sastanka sa zainteresovanima za distribuciju sokova u Češku, Ameriku, Kanadu i zemlje EU. Udruženju proizvođača zanatskog piva cilj jebila promocija kraft piva. 

Promo/Novosadski sajam

 

Po njihovim rečima za prva četiri dana na Sajmu je popijeno više od 1.500 litara različitih vrsta Kraft piva. 

Okosnica Izlobe mehanizacije bilo je Poslovno udruženje uvoznika i izvoznika koje se predstavilo sa svojih 17 od 18 članica. U Udruženju kažu da je poseta bila bolja nego lane, a prodaja nešto niža i primerena situaciji u agraru i mogućnostima za finansiranje.

Manjež je i na ovogodišnjem 91. međunarodnom poljoprivrednom sajmu okupio više stotina grla stoke, među kojima su najbrojnije goveda, ovce, konji i koze.

Ova manifestacija mnogim izlagačima služi kao idealna prilika da izlože svoje životinje i pohvale se najkvalitetnijim grlima koja imaju, a na osnovu kojih ostvaruju dalju saradnju sa potencijalnim kupcima. Većina njih iskoristila je upravo tu šansu i dogovrila prodaju velikog broja grla koja se nalaze na njihovim farmama.
 

Komentari (0)

Biznis