Bura zbog "etikete": Tviter označio BBC kao medij koji finansira država, britanski servis se oštro usprotivio
Komentari10/04/2023
-12:32
Administratore zvaničnog BBC naloga na Tviteru zateklo je neprijatno iznenađenje kada su juče došli na posao - ta društvena mreža označila ih je kao medij koji finansira vlada. Ta etiketa znači da je reč o nalogu "medija u kojima država vrši kontrolu nad uređivačkim sadržajem putem finansijskih sredstava, direktnih ili indirektnih političkih pritisaka i/ili kontrole nad produkcijom i distribucija".
BBC se protivi novoj etiketi i traže od kompanije Tviter da to "pitanje reše što je pre moguće".
"BBC jeste i oduvek je bio nezavisan. Finansira nas britanska javnost kroz pretplatu za licencu", stoji u saopštenju BBC.
Ilon Mask, čelnik Tvitera, našao se na udaru onih koji su stali na stranu čuvene medijske kuće, da bi odgovarajući jednom od njih naveo da veruje da je britanski servis "jedan od najmanje pristrasnih" medija.
"Moramo da dodamo više granularnosti uređivačkom uticaju, jer se veoma razlikuje. Zapravo ne mislim da je BBC toliko pristrasan kao neki drugi mediji koje finansira vlada, ali je glupo od BBC da tvrdi da nema uticaja. 'Manji uticaj vlade' u njihovom slučaju bi bio tačan opis", naveo je čelnik Tvitera.
Međutim, BBC saopštava da oko 71 procenat njihovih finansija potiče od pretplate, dok ostatak čine prihodi od oglašivača, rente i autorskih naknada. Doduše, servis pod okriljem iste kuće koji nije usmeren na britanske državljane - BBC World - od vlade Velike Britanije dobija oko 90 miliona funti godišnje, ali Tviter zvaničnom nalogu tog ogranka nije dodao spornu etiketu.
Inače, Tviter je istu oznaku dodelio i nalogu američkog radija NPR, koji je prethodno bio definisan kao "medij koji sarađuje sa vladom". Istu oznaku imaju i zvanični nalozi gotovo svih većih ruskih i kineskih medija, a od 2021. godine i Radio-televizija Srbije, a mnogi od njih, uključujući i RTS, zbog toga se više ne oglašavaju na toj društvenoj mreži.
Kada su novinari pokušali da kontaktiraju kompaniju Tviter i saznaju kako kompanija to objašnjava, dobili su emodži za izmet, koji je automatizovani odgovor na bilo koji zahtev medija u Tviteru, još od kako je Ilon Mask otpustio gotovo celo odeljenje za odnose sa javnošću.
Upravo je novinarka BBC nedavno objavila veliku analizu o tome šta se dešava u kompaniji Tviter i podelila sa svetom detalje novog istraživanja koje je pokazalo da na toj društvenoj mreži ima 69 posto više mizoginih profila i nasilnih objava koje pozivaju na linč u odnosu na period pre nego što je Mask došao na čelo kompanije.
Komentari (0)