Šta se zna o padu aviona u Južnoj Koreji? Pilot tražio pomoć, objavljene i poruke putnika neposredno pre tragedije
Komentari31/12/2024
-13:02
Svet je šokiran avionskom nesrećom u Južnoj Koreji, u kojoj je stradalo 179 ljudi, dok izlaze u javnost i prve informacije o žrtvama koje su izgubile život u Boingu kompanije Đeđu er.
Najmlađa žrtva, trogodišnji dečak, prvi put je putovao avionom u inostranstvo. Njegovi roditelji, četrdesettrogodišnji Kvang Ko i tridesetsedmogodišnja Đin Li Seon, postavili su samo nekoliko sati pre na mreže fotografije dečaka koji “upija” svaki trenutak svog prvog leta, gledajući kroz prozor prelepe prizore.
Na drugoj fotografiji, otac trogodišnjaka je napisao:
"Moj sin prvi put putuje noću i njegov pasoš nema nijedan pečat".
Jedno od dvoje putnika koji nisu bili državljani Južne Koreje, bila je dvadesetdvogodišnja Siriton Čavue, koja je, kako su rekli njeni rođaci sanjala o putovanju u Južnu Koreju gde živi njena majka, nadajući se da će tamo pronaći posao stjuardese.
"Njena majka je bila na aerodromu i isprva je mislila da je kvar na avionu bio mali. Međutim, kada je videla video-snimke, doživela je šok i paniku shvativši šta se desilo", izjavila je tetka dvadesetdvogodišnjakinje.
Istraga o uzroku pada
Istraga o uzroku pada aviona na međunarodnom aerodromu Muan fokusira se na poslednje kritične trenutke pre nesreće koja se dogodila u nedelju.
Scenariji poput sudara sa pticama, kao i loši vremenski uslovi, i dalje su u centru pažnje stručnjaka, ali za sada, kako navodi BBC, ne postoje jasni odgovori, s obzriom na to da bi mnogi faktori mogli biti odgovorni za tragediju.
Uređaji koji sadrže podatke leta i snimač razgovora (tzv. crna kutija) takođe su pronađeni, iako se izveštava da je drugi uređaj možda pretrpeo oštećenja. U svakom slučaju, dekodiranje će trajati nedeljama.
Da li je tragedija mogla biti izbegnuta?
Međutim, postavlja se pitanje prisustva betonskog zida relativno blizu piste, na mestu koje se pokazalo kao opasno.
Zid se nalazio otprilike 250 metara od kraja piste za sletanje. Da nije bilo zida, avion kompanije Đeđu er bi klizao po pisti i završio na travi, što bi omogućilo većini, ako ne i svim putnicima da prežive.
Piloti su obučeni i za mogućnost sletanja aviona bez točkova na način koji ne bi oštetio trup aviona i izazvao eksploziju. Međutim, stručnjaci naglašavaju da takve prepreke treba praviti od materijala koji se lako uništavaju da ne bi izazvali dodatne probleme avionu koji bi mogao da udari u njih.
Korejska novinska agencija Yonhap izvestila je da je zid visine četiri metra imao sistem koji pomaže pilotima pri sletanju, iako se on obično ne nalazi na kraju piste. Nije isključeno da piloti nisu znali za postojanje zida jer su sletali iz suprotnog pravca.
"Crna godina" za avio-prevoz
U međuvremenu, 2024. godina se pokazala kao jedna od najgorih godina u poslednjh nekoliko decenija kada je reč o smrtnim ishodima, sa brojim avionskim incidentima i katastrofama širom sveta.
Više od 300 ljudi izgubilo je život u nesrećama civilnih aviona, pri čemu je najgora nesreća ove godine ubedljivo sa letelicom kompanije Đeđu er u kojoj je poginulo 179 osoba. Pored toga, dogodila se nesreća u kojoj je izgubio život predsednik Irana, kao i drugi incidenti sa vojnim avionima i helikopterima.
AP podseća i na sudar civilnog aviona sa avinom Japanske obalske straže na pisti aerodroma u Tokiju 2. januara 2024. godine. Svih petoro putnika iz obalske straže su poginuli, ali je 379 putnika iz putničkog aviona evakuisano malo pre nego što je avion zahvatio plamen.
Krajem jula srušio se avion u Nepalu gde je 18 poginulo, dok je 11. avgusta putnički avion u Brazilu pao i u usmrtio svih 62 putnika i članova opsade.
Prošle srede je takođe 39 ljudi poginulo kada je avion pao u Kazahstanu, a Azerbejdžan je za tu nesreću okrivio Rusiju.
Komentari (0)