Mask i antisemitizam: Kako je zbog jednog tvita milijarder izgubio najveće sponzore na svojoj platformi X
Komentari21/11/2023
-14:41
Pet najvećih kompanija koje se reklamiraju na društvenoj mreži X, povuklo je svoje oglase i reklame nakon što je vlasnik te mreže Ilon Mask napisao da je saglasan sa jednim postom koji je ocenjen kao antisemitski.
Sve je počelo kada je jedan verifikovani korisnik društvene mreže X napisao da su jevrejske zajednice same odgovorne za porast antisemitizma i optužio ih da raspiruju mržnju protiv belaca. Na to je milijarder napisao da je rekao pravu istinu, a potom su stvari krenule po zlu za Ilona Maska.
Najpre ga je kritikovala Bela kuća, kada je portparolka te institucije Maskovu objavu označila kao odvratnu promociju antisemitske i rasističke mržnje.
Zatim je organizacija Medija Meters, levičarska organizacija koja nadzire medije, saopštila da se glavni brendovi kao što su Apple, Bravo, Oracle, Ksifiniti i IBM, koji se oglašavaju na društvenoj mreži u vlasništvu Ilona Maska, postavljaju i reklamiraju pored postova koje hvale Hitlera i njegovu nacističku partiju.
Ovu tvrdnju je pojačao jedan od članova ove grupe za nadzor medija, Erik Hananoki, koji je napisao da kompanija Ilona Maska plaća godišnji deo prihoda kroz program deljenja prihoda od reklama na platformi, upravo onim verifikovanim nalozima koji veličaju nacizam.
"Verifikovani nalog koji je privukao milione pregleda za postove koji idealizuju Hitlera i negiraju holokaust, saopštio je da mu je X platio 3.000 dolara ove godine kroz program podele prihoda od reklamiranja na platformi", napisao je Hananoki.
I onda su jedna po jedna velike kompanije počele da suspenduju oglašavanje na Maskovoj platformi. Za sada su IBM, Apple kao najveći oglašivač, Lionsgate, Disney, Paramount, Comcast i Warner Bros odlučile da se povuke, tako što više neće uplaćivati stotine miliona dolara Masku.
"Termonuklearna tužba" za Medija meters
Ovo je razbesnelo milijardera koji je odlučio da tuži grupu za nadzor medija Medija meters, tvrdeći je u svom prošlonedeljnom izveštaju pogrešno prikazala verovatnoću da će se reklame za vodeće svetske brendove pojaviti pored ekstremističkih objava na platformi X.
Kako prenosi Si-En-En, tužilac tvrdi da metodologija testiranja grupe Medija meters ne pokazuje to kakvo je realno iskustvo korisnika na društvenoj mreži X.
"Medija meters je svesno i zlonamerno prikazala objave oglašivača na platformi društvenih medija X pored marginalnih neonacističkih i rasističkih sadržaja, a zatim su ove slike predstavljene kao tipično iskustvo korisnika platforme", navodi se u tekstu tužbe.
Grupa za nadzor medija Medija meters je ovu tužbu nazvala neozbiljnom, prenosi Ekonomist.
Međutim, Mask tvrdi da je u pitanju zavera protiv njegove kompanije, nazivajući svoju tužbu "termonuklearnom". On kaže da je podneta i parnična i krivična prijava, a zbog egzodusa velikih i moćnih oglašivača morao je da se brani i od optužbi da je antisemita. Mask dodaje da su to "lažne medijske priče i da ništa ne može biti dalje od istine".
Ipak, stručnjaci kažu da je njegova platforma zbog načina na kojem funkcioniše postala prava podloga za normalizaciju antisemitizma i da se odatle govor mržnje širi i na druge društvene mreže i smatra se da je njegova kompanija zapravo najuticajnija platforma koja utiče na globalnu promenu mišljenja.
Komentari (0)