Vesić sutra podnosi ostavku: Želim da ličnim primerom pokažem da u Srbiji postoji moralna odgovornost za tragediju
Komentari04/11/2024
-18:13
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra zvanično podneti ostavku na tu funkciju nakon tragedije u petak na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je poginulo 14 i teško povređeno troje ljudi.
"Prošao je dan žalosti u Republici Srbiji povodom strašne tragedije u Novom Sadu. Nisam se oglašavao iz pijeteta prema stradalima i njihovim porodicama. Bio sam te noći na Železničkoj stanici, ponudio sam ostavku istog dana kada se dogodila nesreća, a svoju nameru sam saopštio predsedniku Republike. Sutra ujutru ću zvanično podneti ostavku na mesto ministra", rekao je Vesić.
Kako je dodao, ni on ni ljudi koji rade sa njim nemaju ni trunku odgovornosti za tragediju.
"Prvi sam se odazvao pozivu za saslušanje, jer želim da se utvrdi odgovornost za tragediju koja se dogodila. Ostavku podnosim jer želim da kao odgovoran čovek koji želi ličnim primerom da pokaže da u današnjoj Srbiji postoji moralna odgovornost za takvu tragediju. Ministarstvo apsolutno nijednim aktom nije mogla da utiče na kvalitet, projekat i sve radove na rekonstrukciji", rekao je Vesić.
Hronologija izdavanje dokukemenata
On je zatim predstavio hronologiju izdavanja dokumenata za projektovanje i rekonstrukciju železničke stanice u Novom Sadu i istakao da je u njegovom mandatu urađen samo konačan projekat za izvođenje, koji inače, kako kaže, ni ne odobrava ministarstvo. Naveo je da je 9.10.2017. godine, Infrastruktura železnice Srbije dala projektni zadatak Saobraćajnom institutu CIP za izradu idejnog projekta.
"Počev od tada, pa i kasnije u svim drugim dokumentima od te 2017. godine, konstruktivne intervencije na postojećoj betonskoj nadstrešnici na južnoj fasadi nisu bile predmet konstruktivne rekonstrukcije", rekao je Vesić.
Dodao je da je 27.2.2018. godine potpisan ugovor o izradi idejnog projekta između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i saobraćajnog instituta CIP, dok je 7.7.2018. godine potpisan komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železnice na teritoriji Republike Srbije.
"Prema tom ugovoru, izvođač je konzorcijum kineskih kompanija 'China Railway International Company', koju mi skraćeno zovemo CRIC (KRIK) i kompanija CCCC. Investitor je Infrastruktura železnice Srbije, a finansijer je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture", rekao je Vesić.
On dodaje da u periodu od 6.4.2020. godine do 30.9.2021. godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdaje lokacijske uslove za ovaj projekat, a da 6.8.2020. godine Republička reviziona komisija daje izveštaj o stručnoj kontroli idejnog projekta, koji je pre toga uradio Saobraćajni institut CIP.
"Zatim, 21.4.2020. godine potpisan je ugovor o projektovanju, između izvođača, koji se inače, osim izgradnjom, bavi i projektovanjem - prema ugovoru koji je potpisan 2018. godine i Saobraćajnog instituta CIP, kao podizvođača na ovom projektu. 21.10.2021. godine Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada dao je konzervatorske uslove. 28.10.2021. godine urađen je konačan izveštaj o tehničkoj kontroli projekta za građevinsku dozvolu od strane kompanije 'Cestra' koji je trebalo da angažuje Infrastruktura železnice Srbije", naveo je Vesić.
Dodao je da je 2021. godine urađen projekat za građevinsku dozvolu, prema projektu za izradu projekta, koju je uradila Infrastruktura železnice Srbije.
"26. 10. 2021. godine izdata je građevinska dozvola. 12. 8. 2022. godine, data je saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novi Sad na urađeni projekat za izvođenje građevinske dozvole", rekao je Vesić.
Naglasio je da se sve ovo dogodilo pre nego što je izabran za ministra u Vladi Republike Srbije.
"U mom mandatu, urađen je samo konačan projekat za izvođenje, koji čak ne odobrava ministarstvo na čijem sam čelu", rekao je Vesić.
Dodao je da je izvođenje radova radio konzorcijum kineskih kompanija China Railway International Company i CCCC, dok su za nadzor bile zadužene dve strane kompanije kompanije - Utiber i Ežis, a investitor je, prema ugovoru, bila Infrastruktura železnice Srbije, dok je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture bilo je finansijer.
"Želeo sam javno da pročitam ovu hronologiju kompletne dokumentacije za izgradnju železničke pruge, a u sklopu toga i rekonstrukcije železničke stanice u Novom Sadu, ne da bih upirao prst u bilo koga, već da bih pokazao da kao ministar u svom mandatu nisam doneo ni jedan jedini akt koji je mogao da ima uticaj na krajnji ishod ovog projekta", rekao je Vesić.
Istakao je i da očekuje da se utvrdi zbog čega Infrastruktura železnice Srbije u prethodnim godinama ili decenijama nije održavala stanicu u Novom Sadu, navodeći da je to njihova zakonska obaveza.
"Upravo zato što mnogi infrastrukturni objekti ne održavaju, pre nekoliko nedelja podneo sam inicijativu da se uradi Zakon o održavanju infrastrukture, jer je to ovoj zemlji neophodno", rekao je Vesić i dodao da se nada da će tu ideju sprovesti neko ko će na funkciju doći posle njega.
Vesić se osvrnuo i na napade opozicije u prethodnim danima, ali nije želeo da navodi sve o čemu su pričali.
"Oni misle da je smrt politička šansa, ja i ljudi koji rade sa mnom plačemo i danas za tim ljudima. I danas razmišljam o deki koji sa dve unuke krenuo na voz. I dok sam živ, plakaću za njima, iako nemam dece, ne želim da bilo ko upire prstom u mene da sam kriv za smrt bilo kog deteta. Ostavku podnosim kao odgovoran čovek, svestan da ova tragedija nije smela da se dogodi", rekao je Vesić i dodao:
"Ja odgovornost i čast imam, a potrudiću se da dokažem koliko je oni nemaju, ponosan sam član stranke i predsedništva naše organizacije i to ću uvek biti i sada kada nisam ministar. Zahvalan sam predsedniku Vučiću na poverenju i uvek ću mu biti na raspolaganju. Još uvek želim da izrazim saučešće porodicama stradalih, tragedija je strašna".
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Apelovao je na društvo da se pronađe snaga da se ovakve tragedije ne ponavljaju.
"Želim da se zahvalim i vama medijima na saradnji, ali verujem da će to uvek biti moj moto da su mediji kada su dobri dobar saradnik politike. Odlazim čiste savesti i znam da smo radili u najboljoj veri i u interesu Srbije", rekao je na kraju konferencije.
Treći je Dan žalosti u Vojvodini, posle nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 osoba, a tri osobe su teže povređene. Više javno tužilaštvo u tom gradu saopštilo je da je do sada saslušalo 40 ljudi.
Komentari (0)