Društvo

Ranđelović: Jedini pravi način za realnu proveru znanja su eksterna ocenjivanja

Komentari

Autor: Tanjug

21/03/2023

-

16:01

Ranđelović: Jedini pravi način za realnu proveru znanja su eksterna ocenjivanja
Ranđelović: Jedini pravi način za realnu proveru znanja su eksterna ocenjivanja - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja Branislav Ranđelović rekao je danas za Tanjug da jedini pravi način za realno ocenjivanje i za realnu proveru znanja jesu eksterna ocenjivanja, a u našem obrazovnom sistemu to je mala matura na kraju osnovne škole.

Navodi da Pravilnike o ocenjivaju i ostale pravilnike u obrazovnom sistemu donosi Ministarstvo, a da Zavod za vrednovanje kvaliteta ne utiče na donošenje takvih pravilnika.

"Ako pitate za stanovište Zavoda o svemu tome, koliko god da mi uređujemo pravilnikom ocenjivanja, uvek će morati da ostane neki element subjektivnosti, nešto što će samo nastavnici i učitelji unositi i uvek će postojati mogućnost da se oceni na malo drugačiji način, da deca imaju bolje ocene" rekao je on.

Ranđelović je istakao da je ocenjivanje deo nastavnog procesa i dodao da teško da jedna matematička formula može značajno promeniti stil rada dece i ono koliko će deca tokom školske godine uložiti vremena i truda.

Smatra da ocenjivanje treba da bude jedan deo nastavnog posla u kom nastavnici i učitelji  doteruju znanje učenika, dobijaju završna znanja i u kom uče i kroz samo ocenjivanje.

"Eksterna ocenjivanja, a naš obrazovni sistem ima u planu sledeće godine da uvede mnogo eksternih ocenjivanja na više nivoa, će biti pravi i merodavni okvir gde nastavnik ili učitelj koji uči dete ne daje pitanja, nego dobije sa strane, i cela generacija ima jednake uslove i odgovara na jednaka pitanja" objasnio je direktor za Tanjug.

Predlog Društva direktora škola Srbije

Inače, Društvo direktora škola Srbije pripremilo je predlog Ministarstvu prosvete za promenu Pravilnika o ocenjivanju, kako bi zaključene ocene na polugodištu i na kraju školske godine bile pravednije, a i da se zaboravi na kampanjsko učenje.

Oni su ukazali na problem kod utvrđivanja ocene dovoljan (2), sa aritmetičkom sredinom od 1,50. Naime, učeniku je dovoljno da kod jedne provere znanja bilo kojom tehnikom dobije ocenu 3 ili 4 i tada mu sve ocene mogu biti nedovoljne i on će imati uslov za ocenu dovoljan (2).

"Ovo neke učenike podstiče na kampanjski rad i oni ne uče kontinuirano, što nije dobra vaspitna i pedagoška praksa. Takođe, veliki je raspon ocena koje se u elektronskom dnevniku pokazuju na dve decimale, a svode se na istu ocenu. Tako, na primer 1,66 i 2,33 ili 2,66 i 3,33 ili 3,66 o 4,33 su ista ocena, 2, 3, odnosno 4",  navedeno je u dokumentu Društva direktora škola Srbije.

Direktori imaju predlog i kako da se reši taj problem.

"U smislu prevazilaženja ovog problema i da bi svaki odgovor učenika imao  podjednak pedagoški značaj (ne formalno-pravni) predlog je da se u Pravilniku o ocenjivanju predvidi da za učenika čiji je modus (to jest najčešća ocena u nizu 1) uslov za izvođenje ocene dovoljan (2), bude aritmetička sredina 1,75. Uz to, možda treba razmišljati i o tome da se zaključne ocene izvode sa dve decimale, a ne da se zaključuju na cele ocene od 2 do 5. Ovo bi sigurno doprinelo objektivnijem uspehu učenika i na pravi način bi se vrednovao rad učenika i njihovo ispunjenje ciljeva nastavnih programa", navodi se u dokumentu.

 

Komentari (0)

Srbija