Zašto je u Beogradu sve teže doći do taksija čak i kad nisu špicevi i loše vreme
Komentari21/12/2021
-19:47
Kiša ili sneg, kolaps u gradu a taksija ni za lek. Čekanje na vožnju u Beogradu proteklih dana umelo je da traje i čitavu večnost. Vozači i građani saglasni su u jednom - vozila na ulicama nema dovoljno, a špic gotovo da više ne postoji.
Građani u razgovoru za Euronews Srbija kažu da je doći do vozila svakako teško, ali da je "najgore" ujutru i čim krene nešto lošije vreme.
"Najgore je bilo pre neki dan, kada je pao onaj sneg. Zvao sam dosta ranije da bi došli po mene. Uglavnom ni poziv ne može iz prve da se dobije", rekao je jedan od građana.
Da je situacija na ulicama loša, potvrđuju i sami taksisti. Iz taksi udruženja tvrde da je i koronavirus uticao na broj vozila u gradu. Predsednik Skupštine Beotaxi Vladimir Karanović za Euronews Srbija kaže da je za godinu i po dana, od posledica koronavirusa preminulo 60 taksista, a nekoliko hiljada ih je bilo zaraženo. Neki od njih i dan danas osećaju posledice i zbog toga ne rade redovno.
Međutim, on dodaje i da je problem u ceni vožnje koja se dugi niz godina nije menjala, a početna cena iznosi 170 dinara.
"Cena taksija je jako niska. devet i po godina, odnosno 10 godina nismo menjali cenu taksi usluga i to ima svoje posledice na trenutnu situaciju", kaže on.
Da posla "ima preko glave", pa da taksisti ne mogu da postignu, pokazuje i činjenica da 15 do 20 odsto poziva oni moraju da odbiju jer zbog saobraćajne gužve nisu u mogućnosti da dođu do adrese korisnika usluga. Razlog tome je, objašnjavaju, to što je u saobraćajnom špicu gotovo nemoguće dobiti vozilo, a često dolazi i do zagušenja žute trake, koje takođe otežava kretanje.
U udarnim terminima teško stići do klijenta
Karanović kaže da je to hroničan problem koji traje godinama i da je u udarnim terminima teško stići do klijenta koji vozilo očekuje za svega par minuta.
"Taksi u pojedinim momentima u toku dana ne možete da dobijete na telefonski poziv zato što posla ima preterano, pogotovo u tim udarnim terminima u špicevima. Međutm, ni špic više ne postoji, već je konstatan", kaže on.
Sa druge strane, profesor u penziji na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić, objašnjava za Euronews Srbija da broj taksista na ulici nije dovoljan, jer je nemoguće dobiti slobodan taksi u uslovima povećane potražnje.
"Pored firmi koje rade posao prevoza ljudi i pored taksija koji profesionalno prevozi ljude, vi nemate ni taksi, ni Uber ni, niti bilo kakav sporedan prevoz. To praktično znači da nije dovoljno vozila u toj funkciji na ulici", kaže Vujanić.
Svakako, ono što je činjenica je da je broj taksista u Beogradu ograničen. Kako oni objašnjavaju, dok jedan ne izađe iz igre, drugi ne može da uđe. Procenjeno je, da je na 400 stanovnika dovoljno jedno taksi vozilo, pa ipak tokom svakog dana, u određenom vremenskom periodu, dobiti taksi jednako je nemogućoj misiji.
Komentari (0)