"Infostan" dobija novu formu računa od februara: Koje se tačno stavke menjaju i kako će sve da izgleda?
Komentari19/02/2025
-15:00
Nova godina donela nam je brojne promene kada je reč o računima za Infostan. Naime, u oktobru prošle godine poskupelo je grejanje, dok su cene usluga Beogradskog vodovoda i kanalizacije takođe korigovane od januara ove godine. Takođe, kako je najavljeno, od februara će Beograđani dobijati i račun JKP "Infostan tehnologije" u malo izmenjenoj formi.
Kao što je za Euronews Srbija objasnila direktorka sektora za naplatu “Infostana” Marina Marković, to zapravo znači da će budući račun sadržavati detaljnu specifikaciju troškova, koja korisnicima omogućava jasan i precizan uvid u iznose koje plaćaju za svaku pojedinačnu komunalnu uslugu.
"Nova forma računa biće za februar, a to znači da će se izdavati u martu. Ono što su novine na samom računu jeste da će biti iskazani davaoci komunalnih usluga sa troškovima i korisnicima će biti iskazana specifikacija troškova, tako da će imati jasan uvid u usluge koje su u nadležnosti davalaca komunalnih usluga", kaže Marković.
Napominje i da je izgled računa objedinjene naplate unapređen kako bi korisnici imali precizan uvid u mesečna zaduženja po davaocima komunalnih usluga, kao i za svaku pojedinačnu isporučenu komunalnu uslugu.

Euronews
Ona je napomenula i da izmene izgleda računa ni na koji način ne utiču na cene isporučenih komunalnih usluga.
Takođe, kako je objasnila, pored mesečnih obaveza, korisnici će svakog meseca biti informisani o svim neizmirenim tužbama, tekućim i reprogramiranim dugovanjima. Ukoliko korisnik ima iskazanu preplatu po prethodnim računima, ona će biti iskazana i umanjiće iznos za uplatu.
Podsetimo, pored novog izgleda računa, na njemu će biti i drugačije cene. Naime, pored grejanja, koje je poskupelo u oktobru, i poskupljenje od oko 15 odsto evidentirano je i za usluge hladne i tople vode.
Marković je ranije navela za RTS da je isporučilac ove usluge JKP Beogradski vodovod i kanalizacija, objavio poskupljenje od 1. januara 2025. godine. Takođe, stavka na koju se često korisnici usluga žale ili koja im stvara konfuziju je zajednička električna energija.
"Zajednička električna energija to je zajednička potrošnja upravo u okviru stambene zajednice. To su svetla u hodnicima i sama raspodela zajedničke električne energije vrši se u odnosu na sam obračun. Infostan je raspoređuje u odnosu na broj članova ili u odnosu na ukupnu površinu same stambene zajednice", pojasnila je Markovićeva.
Koji je cilj novih računa?
Marković kaže da je cilj novih računa da se građanima približi koja usluga je u nadležnosti kog davaoca komunalnih usluga, tačnije onih koji su Infostanu poverili naplatu.
"Ono što je bitno za korisnike jeste da ostaju elementi iskazani za obračun za sam prostor, kao i datum dospeća za plaćanje računa, negde i uslovi za popuste, subvencije, kao i kako da ulože reklamaciju ili da pristupe samoj aplikaciji e-sanduče. Svaki mesec korisnici takođe na samom računu imaju iskazanu vrstu obaveza, da li je po tekućem zaduženju, da li je po tužbama ili po reprogramima", kaže ona.
Dodaje da će svakako ostati određene beneficije za korisnike koji na vreme izmiruju račune.

profimedia
"Korisnici koji svoje tekuće zaduženje uplate do 15. u mesecu ostvaruju popust od pet, šest ili sedam odsto. Taj datum je uvek naznačen na samom računu", dodaje ona.
Marković kaže da je cilj svega da korisnici na jednom mestu, kroz jednu uplatnicu, imaju u vidu sve komunalne usluge i naravno da kroz jednu uplatnicu vrše uplatu dugovanja i da na taj način štede i vreme i novac.
"Pozvala bih korisnike da znaju da na našim ekspoziturama i ovde u centrali, u preduzeću, mogu da plaćaju svoje račune bez provizije", dodala je.
Infostan plaća više od 800.000 korisnika u Beogradu
Inače, kako se navodi na sajtu JKP “Infostan tehnologije”, sistem objedinjene naplate komunalnih usluga u Beogradu uspostavljen je 1. januara 1977. godine, sa ciljem ekonomične i racionalne obrade podataka i naplate potrošenih komunalnih usluga.
Naime, ovo komunalno preduzeće zaduženo je za objedinjenu naplatu komunalnih usluga i ima više od 800.000 korisnika u Beogradu, što je gotovo polovina ukupnog broja stanovnika. Takođe, preko Infostana se plaća desetak stavki, a one zavise od toga na šta je sve domaćinstvo prijavljeno.
profimedia/Marcus Brandt/dpa
Među njima su grejanje, hladna voda, kanalizacija, pogonska spremnost vodovodnog sistema, održavanje zgrade sa liftom, čišćenje ulaza, sakupljanje i transport komunalnog i kabastog otpada, korišćenje vodnog dobra, naknada za ispuštenu vodu i zelena električna energija.
Takođe, kako se navodi na sajtu, JKP Infostan ne određuje cenu nijedne od usluga u sistemu objedinjene naplate.
Cenu komunalnih usluga i naknade određuje preduzeće koje isporučuje uslugu korisnicima i Skupština grada Beograda koja daje saglasnost na promenu cene. Slično je i u ostalim delovima Srbije.
Komentari (0)