Društvo

Andrej Pavlović iz Smedereva među 50 najboljih nastavnika na svetu - u čemu je tajna profesora matematike?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

24/01/2025

-

20:06

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Globalna nagrada za učitelje, koju dodeljuje fondacija Varkej u saradnji sa UNESCO-om, objavila je da je finalista srpske nagrade za najboljeg nastavnika "Prosvetitelj" i nastavnik matematike u Osnovnoj školi "Dr Jovan Cvijić" iz Smedereva Andreja Pavlović izabran u 50 najboljih nastavnika na svetu.

Pavlović u razgovoru za Euronews Srbija kaž  je bio jedan od četiri predstavnika iz Srbije i finalista nastavničke nagrade "Prosvetitelj", koju organizuje Fondacija Alek Kavčić, i da je na taj način skrenuo pažnju globalnog žirija.

Naime, posle obavljenog intervjua sa njim i kroz evaluaciju njegovih rezultata Andreja je jedini predstavnik srpskih nastavnika koji će se sada takmičiti za ulazak u 10 najboljih nastavnika sveta i nagradu od milion dolara.

"Ova nagrada ističe važnost i posvećenost nastavnika u oblikovanju budućnosti mladih ljudi. Dobio sam informaciju da sam ušao u top 50. Ja sam šokiran, ali nisam prvi iz Srbije. Ja sam četvrti, ali jesam prvi muškarac. Imam tu pritisak da odradim kako treba. Na razgovoru sam pitao kako ide nastavak procesa, i rečeno mi je da se krajem januara smanjuje spisak, a onda će od 11. do 13. freburara u Dubaiju biti objavljen pobednik", kaže.

Euronews Srbija

 

Kaže da želju za pobedom ima, ali kaže da ljudi koji pobeđuju rade u neveroatnim uslovima i da mu je čast što je deo te priče.

"Kada pročitate biografije pobednika, to su ljudi koji kao da su iz drugog sveta. Oni rade u neverovatnim uslovima, predaju deci Eskimima, deci u Africi. Mislim, to su stvarno neke priče i sam plasman u Top 10 bi bio jedinstven za Balkan jer se niko nikad nije plasirao", rekao je.

Kako izgleda obrazovanje kod nas danas?

Kaže da je predavanje matematike i učenje dece njegov žiovtni poziv i da je to ono u čemu najviše uživa.

"Nove generacije ne očekuju onu vojničku strogost koju smo mi nekada imali u naše vreme. Ne kažem da je to bilo loše, zaista, na kraju krajeva mi smo postali zbog toga ovako i kakvi smo, ali da sada deca možda malo više pažnje, redefinisanje strogosti nam treba. A ja sam to redefinisao kao jednu vrlo blisku vezu sa njima koji gradi", kaže.

Objašnjava da deca vrlo sada retko traže znanje, i da kad im nešto nije jasno, oni od toga odustaju. 

"Ja moje đake učim da me istog trenutka prekinu kad radimo, da ako im nešto nije jasno, to mora istog trenutka da se razjasni, da ako im je neprijatno da pitaju pred svima da sačekaju da zvoni, imamo i odmore, imamo pauzu...Tako da to je nešto što moramo da im usadimo. Privatne časove ja mogu da odobrim isključivo u situacijama kada je dete odsutno duži period, pa prosto ne može da se stigne da se nešto nadoknadi", kaže.

Navodi da je i sam pristup nastavnika ili učitlja važan, jer je on taj koji treba da im usadi ljubav prema učenju. Da to shvataju kao nešto što ih upotpunjuje, a ne kao obavezu da bi se dobila dobra ocena ili izdvojili od nekih drugih učenika.

"Neke su moji kolege znaju materiju, ali nisu ni stručni, moraju da budu pedagozi. Nije znanje znati, nego znanje dati. Tako da svi mi koji znamo matematiku, znamo da je znamo alitreba da je prenesemo", rekao je.

Komentari (0)

Srbija