Beograd se za 21. vek spremao 70-ih godina: Rušenje starog mosta, izgradnja mosta na Adi, izmeštanje železničke stanice
Komentari13/12/2024
-17:50
Plan izgradnje Beograda 60-ih i 70-ih godina prošlog veka predviđao je brojne arhitektonske i građevinske izmene koje bi narastajući megalopolis i najveći grad u ovom delu sveta uvele u 21. vek.
Tadašnja televizija Beograd je tako 1974. prikazala TV prilog u kojem Petar Lukić govori upravo o planovima tadašnjih gradskih vlasti za promenu slike Beograda u odnosu na izazove rasta populacije sa kojima se grad susreo.
"Stopa porasta stepena motorizacije i stanovnika u Beogradu tako su veliki, da će samo uz ogromne napore gradske investicije moći da prate narastajuće potrebe. Evo tamo vidi se most u Brankovoj ulici, koji će biti proširen na šest saobraćajnih traka, a umesto ovog starog mosta sa lukom, gradiće se novi most koji će ići na Nemanjinu ulicu", rekao je on tada.
Govoreći o drugim beogradskim mostovima, Lukić je govorio o planovima za rušenje starih i izgradnju novih mostova.
"Gazela, koja je sad najnoviji most u Beogradu, i dalje će igrati veoma važnu ulogu u beogradskom saobraćaju. Stari železnički most biće porušen, a gradiće se nov most koji će povezati novu železničku stanicu sa sistemom železničkih pruga. Preko Ade Ciganlije, preko Sajmišta, gradiće se novi most koji će biti deo sistema sa transferzalom i saobraćajnim sistemom na Novom Beogradu".
Železnički saobraćaj je takođe igrao važnu ulogu u razvoju grada.
"Stara železnička stanica biće izmeštena u Prokop. Na ovom terenu gradiće se nova železnička stanica do koje će se stizati tunelima sa jedne i sa druge strane. To će biti prolazna železnička stanica koja će imati određeni broj koloseka i pratećih objekata javnog gradskog saobraćaja, hoteli i autobuske stanice", izvestio je Petar Lukić.
Komentari (0)