Hladni i mlaki radijatori u pojedinim beogradskim naseljima: Da li će računi biti umanjeni?
Komentari27/11/2024
-15:11
Poslednjih dana stanovnici nekoliko beogradskih naselja, poput Filmskog grada i Ceraka žalili su se na hladne radijatore.
"Sistem Beogradskih elektrana miruje šest meseci i kada mi njega stavimo u funkciju i zato imamo i funkcionalne probe gde pozivamo građane da vide da li imaju neka curenja u kućnim grejnim instalacijama, kada krenemo da cirkulišemo vodu i tako dalje. Dakle, tako isto kada počnemo da grejemo, dolazi do velikih oscilacija u pritiscima, u temperaturama, posle šest meseci, dakle, posle tog mirovanja od šest meseci i može da se desi da dođe do pucanja", ističe direktor JKP Beogradske elektrane Vanja Vukić.
On ističe da JKP Beogradske elektrane imaju petnaest planova, sedamnaest kotlarnica, 1.600 km mreže, 9.900 stanica i naravno da može da se desi da dođe do određenih problema.
"Tako se desilo i na Ceraku. U jednom je trenutku cela toplana, celog grejnog područja Ceraka ostala bez grejanja, ali zahvaljujući našim stručnjacima, našim majstorima i rukovodstvu, načelstvu, mi smo uspeli da to stanje vratimo vrlo brzo i da isključimo jednu od dve magistrale kako bismo popravili jedan od najvećih kvarova koji se dogodio ove sezone. Dakle, naši radnici su brzo izašli i popravili. Dakle, nije bilo nekoliko dana, već čini mi se 24 sata kada su popravili", podvlači sagovornik
Vukić podvlači da ukoliko građani imaju problem mogu da se jave Beogradskom servisnom centru na telefon 11011. Ta linija je dostupna 24 sata.
"Mi vrlo brzo izlazimo na teren. Naravno, u zavisnosti od kvara i od prioriteta. Ukoliko postoje curenja u kućnim grejnim instalacijama ili negrejanje celih objekata, to će biti prioriteti", dodaje.
Direktor Beogradskih elektrana naglašava da postoje indikatori koji i njima ukazuju na to gde je došlo do kvara i tako mogu da izađu na teren i pre nego što se građani jave.
Na pitanje da li se građanima umanjuju računi za taj period u kom nisu imali grejanje sagovornik ističe
"Želim da naglasim da je strategija Beogradskih elektrana da se skrati taj period od prijavljivanja građana pa sve do izlaska naših ekipa na teren kako bi se otklonili problemi. To je naš zadatak da skratimo taj odziv kako bi se što pre rešavali problemi. Ta toplota u radijatorima može i da ostane duže tamo onoliko koliko mi popravimo i otklonimo kvarove. Naravno, ukoliko dođe do dužeg prekida u grejanju, izvršiće se bonifikacije, odnosno građanima se neće naplatiti taj period koji nisu dobijali toplotnu energiju".
Ljižani bez vode i grejanja
Problemi sa vodosnabdevanjem opštine Ljig traju gotovo tri decenije, a u sušnim godinama kao što je ova, nestašica vode potrajala je do zimskih meseci.
Tu nije kraj mukama Ljižana. Polovina ovog mesta trenutno nema ni daljinsko grejanje.
U javnokomunalnom preduzeću Komunalac kažu da samo naseljeno mesto Ljig trenutno ima vode, ali ne i svi potrošači u toj opštini.
"Restrikcije su na neki način prekinute pre dva, tri dana, zato što se količina vode na izvorištu povećava usled ovih padavina koje su bile i taj sneg koji se gore još uvek nalazi se polako topi. Tako da očekujemo za 2-3 dana da će svi naši potrošači, znači oni koji su na najvišim kotama, dobiti vodu i snabdevanje će biti redovno, znači ukoliko bude tih padavina i u budućem periodu", kaže za Euronews Srbija Vlade Stajić iz JKP Komunalac Ljig.
Prema rečima nadležnih, rešenje ovog problema nije jednostavno i ono se mora čekati nekoliko godina.
"Opština Ljig, u planskim dokumentima Republike Srbije je vezana za nedostajuće količine vode da se snabde sa sistema Rza i akumulacije Ribnica", dodaje Stajić
I tu nije kraj mukama Ljižana. Izmeštena je stara kotlarnica. Novi kotlovi na pelet još uvek nisu ugrađeni, a dati rokovi su probijeni. Pa ima i onih koji osim vode nemaju ni grejanje.
"Informacije koje mi posedujemo, a imaćemo i za nekoliko dana i Skupštinu, pa ćemo verovatno dobiti pravu informaciju, da je završen postupak javne nabavke. Koliko će još to trajati, ja nemam uvid, jer tu postoji i rok žalbe. Ljudi koji se razumeju, rekli su mi da taj postupak traži neki vremenski period da se instaliraju ti kotlovi, da se oni stave u funkciju da se izvrše probe da bi bilo bezbedno za samokorišćenje tog postrojenja", ističe Miroslav Maksimović odbornik SO Ljig.
Pokušali smo da dobijemo i zvaničnu izjavu predsednika Opštine Ljig, Milomira Starčevića, ali on je bio službeno odsutan i nije mogao da pronađe adekvatnog zamenika za razgovor.
Komentari (0)