Društvo

Euronews o uspehu: Kako su cventni aranžamani dve prijateljice stigli u holivudski film i na stranice Voga

Komentari

Autor: Nataša Jovanović

30/10/2024

-

20:44

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Za savršeno venčanje najčešće su potrebni restoran, muzika, hrana, veseli gosti i dobra dekoracija. Venčanje kao iz bajke nemoguće je bez buketa cveća. Za 15 godina postojanja studio "Mušmula" napravio ih je na hiljade i svaki je različit. O njihovim bidermajerima pisao je i britanski Vogue, a nedavno su njihovi aranžmani zaigrali u holivudskom filmu. U emisiji Euronews o uspehu govorile su najbolje prijateljice Radmila Stranjanac i Marija Sretenović koje su osnovale studio za cvetne dekoracije. 

Radmila i Marija upoznale su se za vreme studija na Šumarskom fakultetu u Beogradu i odmah nakon studija odlučile su da pokrenu sopstveni posao.

Inženjerke pejzažne arhitekture i najbolje prijateljice, veruju da cveće donosi dobro raspoloženje i menja atmosferu u nekom prostoru.

Nikada neće pristati na dekoraciju veštačkim cvećem, posluju isključivo u skladu sa prirodom, a poslove ugovaraju i godinu dana unapred.

Njihova parola je da ne postoji ružan cvet, samo ga treba dobro aranžirati.

Najveći projekat

Kao najveći projekat koji su do sada radile navode dekoraciju za snimanje holivudskog filma. 

"Prošle godine smo radile dekoraciju za snimanje holivudskog filma čija je tema venčanje koje je grandiozno, milionsko, traje četiri dana, u Crnoj Gori gde Crna Gora glumi Monako", rekla je Radmila.

Marija se priseća da je to izgledalo grandiozno i da je bilo fenomenalno iskustvo.

"Što se našeg dela posla tiče, bilo je uživanje, bilo je jako zanimljivo, sve te lokacije na kojima je snimano i što smo imale priliku da dekorišemo prostore gde su oni bili smešteni i bilo je jako zanimljivo i zabavno", rekla je Marija.

Euronews/Rade Radivojša

 

Radmila je ispričala da su producenti i svi ti ljudi bili oduševljeni i pitali su da je li cveće prirodno. 

"Ljudi u Srbiji nemaju u priliku da budu na takvim venčanjima, ovi ljudi su sigurno bili, ali je ipak naša dekoracija njih oduševila i tad smo rekle - e dobro to je to, sad sve radimo kako treba", dodaje Radmila.

Kako je došlo do toga da o njima piše britanski Vogue?

 
Marija je ispričala da ih je britanski Vogue kontaktirao uoči obeležavanja 15 godina poslovanja.
 
"Mi mislimo da je to u okviru njihovog istraživanja novih tržišta. Mi smo izašli u njihovoj rubrici kao preporuka, ali oni rade bukvalno istraživanja, a naša balkanska regija je trend i mi mislimo zbog toga i da smo im se dopali", dodaje Marija.

Euronews Srbija

 

Radmila kaže da im je takav poziv zvučao nerealno.

 
"Mislili smo da je fora, nismo bili sigurni da li da prihvatimo pa smo prihvatile, zadovoljstvo je obostrano. To nam je bila potvrda pred naš 15. rođendan, kao neka kruna, kao poklon za rođendan. To je u stvari znak da ste na pravom putu", rekla je Radmila.
 

Prvi klijenti bile su prijateljice i poznanice

Da nazovu studio "Mušmula" palo je na pamet Radmili. 

"Htele smo da bude nešto lokalno i nešto naše, da ne bude neko inostrano ime, a mušmula je takođe biljka koja raste samo na Balkanu", dodaje Radmila.

"Mislim da je sad nekako došla reinkarnacija mušmule, da se nekako vratila kao dobra voćna vrsta koju svi vole, a opet je dekorativna što je nama moto", rekla je Marija.

Pre nego što su otpočele svoj biznis, radile su u jednom birou za pejzažnu arhitekturu.

"Gazda nam je rekao da neće moći da nas primi za stalno i nama je palo na pamet da započnemo sopstveni biznis jer nemamo šta da izgubimo. Veliki uzor nam je bio tadašnji direktor ali i naši roditelji pošto su bili preduzetnici i mi smo imale to kao sliku života i normalno je bilo da se tako živi, da sam imaš svoj biznis", rekla je Radmila.

Promo

 

Kada su počinjale sopstveni biznis, Marija kaže da tada cvetna dekoracija pogotovo dekoracija venčanja nije bila kao što je danas.

"Naravno postojale su firme koje to rade, ali ne na taj način kao što nas dve radimo", dodaje Marija.

Radmila je ispričala da su im prvi klijenti bile prijateljice i poznanice. 

"To su bile naše prve mlade i tako se u stvari i nametnulo. Mi smo otvorile biro za pejzažnu arhitekturu, misleći da ćemo se time baviti i onda su nas drugarice pozvale da dekorišemo venčanja i tak smo mi krenule. Tada je to išlo na taj način po preporuci. Kada smo mi uradile jedno, dva venčanja, vi uradite nešto što vidi 200 gostiju na toj svadbi, pogotovo što smo tada bile prve i to je bio veliki bum i pročulo se po Beogradu, po Čačku i ostatku Srbije, najviše je bilo od usta do usta. Nije bilo Fejsbuka, Instagrama, sada je to teško zamisliti kako napraviti biznis u tom periodu", rekla je Radmila.

Promo

 

Ona je ispričala da je u početku najveći izazov bio kako se sa klijentima dogovoriti tačno šta oni žele.

"Pre nas su radili cvećari koji su imali katalog od pet aranžmana i oni izaberu šta žele, a mi smo želele da radimo personalizovanu dekoraciju samo za njih i potpuno prvi put", rekla je Radmila. 

Kako je navela, prvih godina bavljenja tim biznisom nisu bile mnogo fokusirane na samu zaradu.

"Trebalo nam je barem 10 godina da shvatimo da možemo da živimo od tog posla", rekla je Radmila.

Komentari (0)

Srbija