Ima li popusta na Sajmu turizma? Znatno manji broj agencija, dominacija turističkih organizacija
Komentari22/02/2024
-15:02
Međunarodni sajam turizma u Beogradu koji su u sredu svečano otvorili predsednik Srbije Aleksandar Vučić i grčka ministarka turizma Olga Kefalojani od jutros je otvoren za posetioce.
Grčka, omiljena destinacija turista iz Srbije, ovogodišnja je zemlja partner sajma koji se održava pod sloganom "Avantura počinje ovde".
I zaista, avantura počinje onog trenutka kada kročite nogom na sajam. Premda je ove godine vidljiv manji broj turističkih agencija i konkretnih aranžmana, to su nadomestile prezentacije zemalja, odnosno lokalnih turističkih organizacija. Pa, ko voli, na ovaj način može da se informiše i upozna sa lepotama jedne zemlje i u sopstvenoj režiji organizuje putovanje.
Na 45. Sajmu turizma koji traje do nedelje predstaviće se preko 400 izlagača, uglavnom turističkih agencija, hotela, avio-kompanija, osiguravajućih kuća i agencija.
Znatno manji broj turističkih agencija
Za znatno manji broj turističkih agencija na Sajmu turizma ponajviše je kriva pandemija koronavirusa i činjenica da mnoge od njih nisu opstale, a i one koje jesu - nemaju dovoljno finansijskih sredstava za iznajmljivanje štanda na Sajmu.
Međutim, što se tiče prisutnih turističkih agencija centralno mesto na Sajmu definitivno zauzimaju Big Blue i Kontiki. U sajamskim ponudama ove dve agencije dominiraju Egipat i Tunis, za koje kažu da su i najveći popusti za rane rezervacije aranžmana. Za one koji bi da otvore sezonu u maju cene aranžmana u mestima na Antalijskoj rivijeri su više nego pristupačne, pa se tako na letovanje na bazi all inclusive usluge i avionskog prevoza može naći već za 490 evra.
Nedaleko je i štand agencije Balkan Fun, poznate po putovanjima za mlade koja svoje popuste nudi za gotovo sve destinacije u ponudi. Primera radi, aranžman na bazi devet noćenja autobusom za Kefaloniju krajem jula u proseku košta 330 evra krajem jula.
U istom terminu cena aranžmana za Kušadasi je oko 300 evra, dok se Krf može uplatiti već od 260 evra. Zakintos, odnosno Mikonos za mlade, ove godine u first minute ponudi iznosi u proseku 370 evra. U ponudi agencije je i Budva u kojoj sedam noćenja košta 240 evra krajem jula. U ponudi su i Sicilija i Azurna obala koje su nešto skuplje.
Svoju ponudu predstavila predstavila je i Allegra krstarenja, vodeća turistička agencija za krstarenja koja nudi 10 odsto sajamskog popusta na sve destinacije, ali i specijalne nagrade - besplatno krstarenje grčkim ostrvima za dve osobe, avio-kartu do Rima za dve osobe i tri puta po dva noćenja i ship visit u Crnoj Gori za dve osobe.
Hotel "Aquastar Danube" iz Kladova takođe je predstavio ponudu za inspirativno krstarenje Dunavom tokom kojeg se obilazi Nacionalni park i Đerdapska klisura, Beogradska, Smederevska, Ramska i Golubačka tvrđava, Lepenski Vir, HE Đerdap i Trajanova tabla u trajanju od tri dana i dve noći po ceni od 245 evra po osobi.
Svoj štand imala je i turistička agencija Astra travel koja prodaje aranžmane isključivo za Sitoniju i nudi od 10 do 15 odsto popusta na celokupnu ponudu, ali i veliku nagradnu igru u kojoj se može osvojiti dodatni poput, gratis prevoz, besplatni izlet na destinaciji, ali i besplatno letovanje.
Kefalojani: Grčka je destinacija za svih 365 dana u godini
Primat na Sajmu turizma definitivno su zauzele turističke organizacije, a ponajviše Grčka koja je podeljena po periferijama na tradicionalno velikom štandu. Sreli smo se i sa ministarkom turizma Olgom Kefalojani koja je za Euronews Srbija istakla da joj je bila velika čast i zadovoljstvo što je prisustvovala otvaranju Sajma ispred Grčke, ovogodišnje partnerske zemlje.
"Verujemo da su Srbija i Grčka dve zemlje koje imaju strateško partnerstvo, a radujemo se i dubljoj saradnji u turizmu, ali i na svim drugim nivoima. Srećna sam što je baš Grčka zemlja partner i nadamo da ćemo ugostiti još više Srba u Grčkoj ove godine", rekla je Kefalojani.
Grčka ministarka turizma kaže da se je imperativ promocija Grčke kao destinacije za svih 365 dana u godini, a ne samo na leto.
"Znamo da mnogi Srbi dolaze u severne delove Grčke, posebno blizu mora, dolaze i na ostrva, nedavno su počeli da posećuju i Peloponez, ali i Krit sa kojeg ja potičem", rekla je i nastavila:
"Zapravo Grčka ima turističku ponudu za celu godinu, a pošto smo toliko blizu, imamo direkne letove, trebalo bi više da istražimo šta to Grčka nudi cele godine, ne samo u letnjim mesecima. Imamo planinske rizortove, radimo na unapređenju naših skijališta, imamo sjajnu gastronomiju, vinski, kulturni i verski turizam koji je aktivan cele godine. Mislim da je produžetak sezone i dolazak Srba i van letnjih meseci naš primarni cilj", zaključila je.
Srpskim turistima su se na štandu Grčke takođe predstavile lokalne turističke organizacije Halkdikija, Parge, Hiosa, Lezvosa, Tasosa, Samosa, Ikarije i mnogih drugih oblasti.
Bugarska modernim rizortovima staje "na crtu"
Nedaleko od Grčke nalazi se i štand Turističke organizacije Turske, ali i avio-kompanije Turskih airlines čiji je zajednički cilj, čini se, zadovoljavanje potreba ljubitelja siti brejk destinacija s jedne strane, i Egejske obale s druge.
Glavna u ponudama jeste Antalijska rivijera za sve one koji, kako kažu, "žele savršen odmor".
Predstavljene su i neke nove, manje poznate destinacije poput "ćoška egejskog raja" Dača i "prirodnih lepota" Fetije. Ljubiteljima sunca, peska i mora preporučuje se Marmaris, a onima koji žele da budu u trendu svakako Bodrum.
Veliki povratak beleži i Bugarske koja je vratila u fokus obalu Crnog mora i impresivne rizortove koji su se izgradili u međuvremenu otkako je ova zemlja poslednji put bila hit za turiste iz Srbije. Sani bič i Nesebar su gotovo neprepoznatljivi u odnosu na period pre 15-20 godina, pa je velika verovatnoća da će Bugarska ove godine i te kako imati šta da ponudi, što zbog svoje blizine, što zbog impresivne ponude, pogotovo kada je u pitanju porodični odmor.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Postavljeni nedaleko jedni od drugih, među štandovima ex-YU zemalja, svakako centralno mesto zauzima Crna Gora, koja u prvi plan ističe Budvu, a tu su i štandovi BiH, kao i grada Zagreba.
Štandovi koji privlače poglede pripadaju egzotičnim zemljama, pa premda se pitamo kako bismo uopšte putovali u Ekvador i Libiju, osim u sopstvenoj režiji, na njima se veliki broj ljudi dugo zadrži. Impresivnu ponudu predstavila su takođe Indonezija i Kuba.
Hala 4 rezervisana za čari Srbije
Prezentacija Srbije održava se u Hali 4 Beogradskog sajma, a gotovo da nema kutka Srbije koji ne učestvuje. Od lokalnih turističkih organizacija, Kopaonika i Stare planine, pa sve do impresivnog štanda Turističke organizacije Beograd.
Podsetimo, na "domaćem terenu" nalazi se i štand Kancelarije za Kosovo i Metohiju gde su predstavljeni turistički potencijalni 11 opština, a štand je juče posetio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Na štandu su predstavljeni turistički potencijali četiri opštine sa severa Kosova, kao i sedam južno od Ibra i iz Metohije među kojima su Gračanica, Orahovac, Štrpce i druge.
Sajam se odrzava u halama 1.1A i 4, a radno vreme danas, u petak i subotu je od 10 do 19 casova. U nedelju, kada se manifestacija zatvara, od 10 do 18 casova.
Komentari (0)