Aktuelno

Hoteli su kritična mesta za trgovinu ljudima, zaposleni će uskoro naučiti kako da je prepoznaju

Komentari

Autor: Euronews Srbija

07/05/2022

-

18:39

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Zaposleni u hotelijerstvu u Srbiji uskoro će biti obučeni da prepoznaju trgovinu ljudima kada je vide na radnom mestu. Obuku pokreću Fondacija UNITAS i Ministarstvo turizma. Inače, hjuman trafiking je uz šverc droge i oružja jedna od tri najprofitabilnije vrste kriminala, a počiniocima donosi više od 150 milijardi dolara godišnje.

"Trgovina ljudima je socijalni fenomen i ogroman problem. Ljudi nisu senzitivisani da generalno ne samo prepoznaju, već imaju i pogrešne predstave o tome. Trgovina ljudima je prisutna i u Srbiji - naša deca su na internetu što je ogroman problem, jer je svako dete potencijalna žrtva", kaže za Euronews Srbija trening menadžerka Fondacije UNITAS Aleksandra Urošević.

Dodaje da ljudi imaju pogrešnu predstavu o trgovini ljudima, pa tako misle da je to "situacija kada se kombi zaustavi na ulici", ali da je dete izloženo pravilima "jedne potpuno nove planete", odnosno interneta. Urošević je navela i podatak Interpola da se u svakoj sekundi na društvenim mrežama nalazi 750.000 predatora.

"Nerealno je da dete koje je u osnovnoj školi ima nekoliko stotina prijatelja na Fejsbuku. Prvi pogrešan potez deteta je primanje za prijatelja nepoznate osobe na društvenoj mreži. Često roditelji nisu izgradili bazično poverenje sa detetom, pa deca traže zadovoljenje potreba za pripadnošću i razumevanjem u virtuelnom svetu", kaže Urošević.

Naglašava da su predatori vešti manipulatori, pa da zato mogu dobiti poverenje deteta kako bi im ono otkrilo osetljive informacije poput mesta stanovanja ili nečeg drugog. Takođe, kaže Urošević, i roditelji često neoprezno objavljuju fotografije koje mogu odati podatke o deci, kao na primer u koju školu idu i slično.

"Trgovina ljudima česta u hotelijerstvu"

Fondacija UNITAS odlučila je da napravi obuku za prepoznavanje trgovine ljudima u hotelijerstvu, kaže Urošević, jer se trgovina ljudima tamo često događa, naročito prilikom velikih događaja kao što su festivali ili velika sportska takmičenja.

"Uvek prilikom velikih događaja, trgovina ljuda cveta u mestima u kojima se odvijaju. Ispostavilo se da zaposleni u hotelima nisu u stanju da prepoznaju trgovinu ljudima - ona se dešava pred njihovim očima, a oni primete da je situacija neobična, ali ne mogu sve da povežu. Mi želimo da sve, od recepcionara do upravnog odbora naučimo kako to da prepoznaju", kaže sagovornica Euronews Srbije.

Ona je navela i primer SAD gde, ako neko dođe da plati boravak u hotelu kešom, odmah budi "crvenu lampicu" kod recepcionara, pa se budnije prati.

"Takođe, ukoliko neko umesto centralnog koristi bočni ulaz, to budi ozbiljne alarme. Dalje, sobarice su pozvane da obrate veću pažnju na sadržaje korpi - ukoliko ima dosta prezervativa ili novčanika, to su informacije koje mogu da budu od velikog značaja", kaže Urošević.

Komentari (0)

Srbija