Novosti

"Zelena" putovanja sve popularnija: Koliko se tržište promenilo u korist ekološki osvešćenih putnika?

Komentari

Autor: Euronews

13/03/2022

-

18:30

"Zelena" putovanja sve popularnija: Koliko se tržište promenilo u korist ekološki osvešćenih putnika?
"Zelena" putovanja sve popularnija: Koliko se tržište promenilo u korist ekološki osvešćenih putnika? - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Odabir destinacije za odmor jedan je od najuzbudljivijih, ali i najstresnijih delova planiranja putovanja. Dok pojedine osobe zadovoljavaju čista soba i dobra lokacija, drugi tragaju za pojedinim specijalnim sadržajima, kao što su pogled na more, doručak uključen u cenu ili velnes aranžmani u hotelu.

Međutim, s obzirom na to da održivo i ekološki svesno putovanje postaje sve popularnije u svetu, uskoro bi i taj faktor mogao da bude značajan tokom odabira smeštaja.

Za sve koji žele da letuju na "održiv način", mnoge veb platforme za rezervacije omogućavaju pretragu "zelenih" opcija. "Skyscanner" može pomoći putnicima da pronađu letove koji proizvode manje emisija ugljen-dioksida, dok je "Booking" prošle godine lansirao svoju značku "Travel Sustainable". Nova inicijativa omogućava korisnicima da izaberu smeštaj za koji više od 30 nezavisnih organizacija smatra da je ekološki osvešćen.

Ipak, biti eko-putnik znači više od zaštite životne sredine - treba uzeti u obzir i ljude koji žive u mestima koja posećujete, prenosi Euronews.

Unsplash

 

Brza pretraga "Booking" smeštaja na Menhetnu pokazuje da većina velikih hotela ima oznaku "Travel Sustainable". Iako mogu koristiti ekološki prihvatljive proizvode i tražiti da koristite svoj peškir više puta, to ih ne čini najsvesnijim izborom.

Boravak u malom hotelu ili apartmanu u lokalnom vlasništvu obično osigurava da se novac vrati zajednici koju posećujete. Zaposleni su često lokalni stanovnici, proizvodi su lokalnog porekla i manje su šanse za eksploataciju zaposlenih.

Boravak u apartmanu ili stanu podstiče vas i da donosite "zelenije" izbore. Možete da kupujete svoju hranu lokalno, a ako odaberete nezavisne prodavnice prehrambenih proizvoda, podržaćete male biznise, a rezultat će biti i povezanost sa zajednicom u okruženju.

Unsplash

 

Problem sa Airbnb-om

Nažalost, ova taktika takođe ima svoja ograničenja. Kompanije poput Airbnb-a doprinele su stambenim krizama u mnogim gradovima tokom protekle decenije. Imovina nije uvek u vlasništvu lokalnog stanovništva, što znači da se novac često generiše van zemlje.

Airbnb je takođe učinio poželjnijim da ljudi kupuju više nekretnina i iznajmljuju ih, što je situacija koja je izuzetno česta u Velikoj Britaniji.

Nedavni izveštaj je otkrio da su prvi kupci iz popularnih turističkih oblasti poput Kornvola bili primorani da se odsele iz svojih rodnih gradova jer su nekretnine kupili investitori koji su ih potom nudili na ovoj platformi.

Unsplash

 

Dakle, iako izbor nezavisnog apartmana ili hotela može izgledati kao svesniji izbor, to nije uvek slučaj. Biti održiv i ekološki osvešćen putnik je komplikovano. Ne moguće je uvek doneti etički i ekološki najkorektine odluke.

Kako veliki hotelski brendovi reaguju na promenu potreba?

Većina hotelskih lanaca nije u stanju da odmah pređe na održivi model. Ali, u svetu u kome se klimatske promene stalno pominju u vestima, ovi brendovi moraju da učine nešto kako bi zadržali svoje kupce i prilagodili se promenljivim potrebama potrošača.

Brajan Oknjanski, dizajner u hotel lancu Dexter Moren Associates, kaže da je primetio da "mnogi brendovi već primenjuju održive mere kao što su smanjenje otpada u svom lancu snabdevanja i smanjenje upotrebe energije pomoću inteligentnih sistema upravljanja zgradama".

Oknjanski veruje da je sledeća prepreka za velike i male brendove "poboljšanje iskustva gostiju kao rezultat implementacije održivih inicijativa".

Unsplash

 

"Brendovi pokreću inicijative kako bi analizirali na koji način gosti koriste svoje hotele da bi stekli uvid u to kako mogu da optimizuju svoje hotelske operacije i postigli održive ciljeve", isitče on.

Uprkos obećanjima vlada i kompanija, trendove putovanja prvenstveno diktira putnik. To je industrija vredna nekoliko milijardi evra. Što više putnika bira ekološki osvešćena odmarališta, to će pre kompanije morati da ispune njihove potrebe.

Preporuka za vas

Komentari (1)

Jakov

14.03.2022 01:08

Imam jedan predlog ekološkog putovanja, sedi na bajs i kupi kamp, bleja nema plaćanja smeštaja, hranu kupuješ od lokalaca, imaš malu bocu i šerpicu možeš i da skuvaš jelo, kreneš ka moru, provedeš vreme aktivno stigneš na more odmoriš i nazad, od ovog ne može biti ekološkije!

Putovanja