Borba profesora i studenata zbog "pomoći" veštačke inteligencije na fakultetima: Pisanje rukom je opet u modi
Komentari14/01/2023
-19:19
Australijski univerziteti su bili prisiljeni da promene način polaganja ispita i njihovo ocenjivanja zbog toga što su se studenti koristili veštačkom inteligencijom za pisanje svojih radova. Dodali su nova pravila koja navode da je takvo polaganje ispita varanje, a stručnjak za veštačku inteligenciju upozorio je da su univerziteti u "trci u naoružanju" koju ne mogu dobiti.
Open AI je takođe u novembru pokrenuo ChatGPT koji može da generiše tekst o bilo kojoj temi i već je zabranjen na svim uređajima u državnim školama u Njujorku zbog straha da bi imao veoma negativan uticaj na učenje. Nakon štp ga je u Londonu jedan akademik testirao na ispitnom pitanju iz 2022. godine, utvrdio je da je odgovor veštačke inteligencije koherentan, sveobuhvatan i drži se teme s čim studenti inače imaju problema.
U Australiji su akademici izrazili zabrinutost zbog mogućnosti ChatGPT-a i slične tehnologije da izbegnu softver protiv plagiranja, dok istovremeno pružaju brzo i verodostojno akademsko pisanje. Grupa od osam vodećih fakulteta revidirala je način na koje će se provoditi ocenjivanje ove godine zbog pojave novih tehnologija.
"Institucije se proaktivno bave veštačkom inteligencijom i njenom upotrebom kroz obrazovanje studenata, obuku osoblja, redizajniranje procena i strategija za otkrivanje njenog korišćenja. Naši univerziteti izmenili su način provođenja ispita u 2023. godini, uključujući nadzirane ispite i veću upotrebu papira i olovke pri pisanju ispita", rekao je zamenik izvršnog direktora grupe univerziteta dr Metju Braun, piše Jutarnji.
Dodao je da se univerziteti trude da budu korak ispred veštačke inteligencije zbog čega je redizajn ocenjivanja bio ključan. Najnovija politika Univerziteta u Sidneju kao poseban oblik varanja spominje generisanje sadržaja korišćenjem veštačke inteligencije. Iako je primećeno nekoliko slučajeva varanja, oni su uglavnom bili niskog standarda.
"Znamo da veštačka inteligencija može pomoći studentima u učenju i da je deo alata kojima ćemo se u budućnosti svakodnevno koristiti, zato je bitno da naučimo studente kako je koristiti na legitiman način", poručili su.
Australijsko visoko obrazovanje više će se oslanjati na laboratorijske aktivnosti i terenski rad, a uvešće i više usmenih prezentacija. Tobi Volš, profesor veštačke inteligencije na Univerzitetu Novog Južnog Velsa rekao je da su održani krizni sastanci o tome kako će se ispiti ocenjivati i postoji li rešenje za problem plagiranja.
"Trebalo bi da budemo svesni da će doći do ovoga, no skloni smo sanjarenjima. Jednostavno zabranjivanje platforme nije realno, radi se o trci u naoružanju u kojoj mi nikad nećemo pobediti", rekao je Volš.
Dodao je da tehnologija veštačke inteligencije ima velik potencijal za inovacije i racionalizaciju u obrazovnom sektoru.
"Učitelji mrze ocenjivanje eseja, a uz prikladnu primenu, veštačka inteligencija može se koristiti upravo za ocenjivanje i davanje povratnih informacija za koje učitelji ne bi imali vremena ili strpljenja. Ne želimo uništiti pismenost, ali jesu li kalkulatori uništili računanje", upitao je Volš.
Univerzitet Flinders jedno je od prvih koji se sproveo posebnu politiku protiv ove vrste varanja.
"Održavanje akademskog integriteta u eri tehnologije koja se brzo menja je stalan izazov. Umesto zabrane korišćenja ovakvih programa, cilj nam je pomoći akademskom osoblju i studentima da koriste digitalne alate kao pomoć za učenje", rekla je zamenica prorektora Romi Loson.
Komentari (0)