Ona ne postoji, ali može da zaradi i do 10.000 evra mesečno: Upoznajte Španjolku koju je stvorila veštačka inteligencija
Komentari22/11/2023
-17:19
Aitana, 25-godišnja devojka ružičaste kose iz Barselone, svake nedelje dobija poruke od poznatih ličnosti koje je pozivaju da izađu. Ali, ovaj ona nije stvarna. Kreirali su je njeni dizajneri koristeći veštačku inteligenciju.
Prvi španski model koji je stvorila AI, rođena je usred teškog perioda. Prošlog leta, Ruben Kruz, njen dizajner i osnivač agencije "The Clueless", prolazio je kroz težak period jer nije imao mnogo klijenata.
"Počeli smo da analiziramo kako radimo i shvatili smo da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili otkazani zbog problema koji su van naše kontrole. Često je to bila greška influensera ili modela, a ne zbog problema sa dizajnom", rekao je Kruz za Euronews.
Stoga su odlučili da kreiraju sopstvenu influenserku koju će koristiti kao model za brendove koji su ih kontaktirali, piše Euronews.
Stvorili su Aitanu, 25-godišnju devojku ružičaste kose iz Barselone čiji je fizički izgled blizu savršenstva. Virtuelni model može da zaradi i do 10.000 evra mesečno, prema rečima njenog kreatora, ali prosek je oko 3.000 evra.
"Uradili smo to da bismo mogli bolje da živimo i da ne zavisimo od drugih ljudi koji imaju ego, koji imaju manije ili koji samo žele da zarade mnogo novca pozirajući", kaže Kruz.
Ona zarađuje nešto više od 1.000 evra po reklami, a nedavno je postala zaštitno lice Big-a, kompanije za dodatke sportskim proizvodima, i kao da to nije dovoljno, postavlja svoje fotografije u donjem vešu na Fanvue, platformu sličnu OnliFansu.
Za samo nekoliko meseci uspela je da pridobije više od 121.000 pratilaca na Instagramu, a njene fotografije dobijaju hiljade pregleda i reakcija. Čak prima i privatne poruke od poznatih ličnosti koje nisu svesne da ona nije stvarna osoba.
"Jednog dana, poznati latinoamerički glumac poslao je poruku da je pozove da izađu. Ovaj glumac ima oko 5 miliona pratilaca, a neki iz našeg tima su gledali njegove TV serije kada su bili deca. Nije imao pojma da Aitana ne postoji", kaže Kruz.
Kako oživiti AI?
Svake nedelje tim agencije ima sastanak kako bi kreirao Aitanin život. Oni odlučuju šta će raditi tokom nedelje, koja mesta će posetiti i koje fotografije će biti postavljene kako bi nahranile pratioce koji žele da znaju o njoj.
Ali nema fotografisanja, nema promene garderobe, samo mešavina stručnjaka za veštačku inteligenciju i dizajn koji koriste Photoshop kako bi modelu omogućili da provede vikend u Madridu, na primer.
"U prvom mesecu smo shvatili da ljudi prate živote, a ne slike. Pošto ona nije živa, morali smo da joj damo malo stvarnosti kako bi ljudi mogli da se na neki način da se povežu s njom. Morali smo da ispričamo priču", kaže grafički dizajner.
Stvorena je kao fitnes entuzijasta, odlučna i kompleksnog karaktera. Na svom sajtu sebe definiše kao otvorenu i brižnu.
"Mnogo se razmišljalo o Aitani. Kreirali smo je na osnovu onoga što društvo najviše voli. Razmišljali smo o ukusima, hobijima i nišama koje su u trendu poslednjih godina", objašnjava Kruz.
Nakon analize trendova, shvatili su da se orijentalna kultura poslednjih godina veoma evropeizovala, pa su to pokušali da uhvate u njenoj ružičastoj kosi.
Aitana je bila toliko uspešna da su njeni dizajneri već kreirali drugi virtuelni model po imenu Maia, "malo stidljiviji". Ni imena nisu izabrana nasumično, oba sadrže akronim za veštačku inteligenciju (AI).
Agencija je preplavljena zahtevima brendova koji žele svoj personalizovani model.
"Oni žele da imaju imidž koji nije stvarna osoba i koji predstavlja vrednosti njihovog brenda, tako da nema problema sa kontinuitetom ako nekoga otpuste ili više ne mogu da računaju na njega", kaže Kruz.
Postoje i uštede u troškovima. Agencija veruje da bi to moglo da pomogne u snižavanju tržišnih cena i da podstakne male kompanije koje ne mogu da priušte velike reklamne kampanje.
Međutim, inicijativa nije bez svojih kritičara. Mnogi su zabrinuti da bi nerealno savršenstvo modela moglo uticati na mlađu generaciju da postane opsednuta postizanjem takvog izgleda i načina života.
Postoje i kritike na račun veoma seksualizovane slike stvorenih modela, na šta u agenciji odgovaraju da jednostavno prate estetiku koju su već kreirali pravi influenseri i sami brendovi.
Komentari (0)