Holandska vlada radi na ograničavanju reklama za nezdravu hranu za decu
Komentari23/03/2025
-11:13

Holandska vlada pokušava da ograniči prodaju nezdravih grickalica i pića deci pooštravanjem propisa o televizijskim reklamama i ambalaži proizvoda, ali će u isto vreme onlajn marketing ostati nepromenjen, preneo je danas "NL Times".
Nova pravila zabranila bi upotrebu dečjih idola, igara ili slika usmerenih na decu za promovisanje nezdrave hrane svima mlađima od 18 godina.
Holandsko Ministarstvo zdravlja smatra da je svaki proizvod koji nije u skladu s nacionalnim smernicama o ishrani - nezdrav.
Prema sadašnjem holandskom zakonu, samo uticajni influenseri s više od 500.000 pratilaca podležu medijskim propisima, što znači da je velika većina kreatora sadržaja i dalje izuzeta od takvih marketinških ograničenja koja se predviđaju za reklamiranje nezdrave hrane preko televizija.
Profesor Univerziteta Tilburg Frans Folkvord, koji je specijalizovan za istraživanje o reklamiranju nezdrave hrane namenjene deci, istakao je rastuću sofisticiranost digitalnog marketinga.
"U svojoj disertaciji iz 2016. proučavao sam 'advergejmes', onlajn igre koje je kreirala prehrambena industrija, ispunjene slikama slatkiša i brze hrane. To je već bilo zabrinjavajuće, ali današnje marketinške strategije su daleko naprednije", rekao je Frans Folkvord.
On je rekao da "influenseri mogu učiniti čokoladu i slatka pića popularnim čak i bez brendiranja".
"Tinejdžeri tada naručuju ove proizvode na mreži. Ideja da roditelji mogu u potpunosti da zaštite svoju decu od ovoga je iluzija. Ova vrsta marketinga je sveprisutna i veoma obmanjujuća. Samo strogi zakoni mogu da obuzdaju njegov uticaj", zaključio je Frans Folkvord.
Komentari (0)