Šerbedžija: Završićemo po psihijatrijskim bolnicama ako ne održimo ritam života
Komentari08/05/2021
-16:17
Rade Šerbedžija gost je 49. Festa, koji se pod sloganom "Povratak u budućnost" održava do 16. maja, a povod je dvostruki.
Filmska zvezda jugoslovenske kintematografije, glumac koji je ostvario zavidnu inostranu karijeru, dobitnik je počasne festivalske nagrade "Beogradski pobednik", a na ovogodišnjem programu Festa biće prikazano ostvarenje u kom igra glavnu ulogu, "Ribanje i ribarsko prigovaranje" u režiji Milana Trenca.
"Suočeni smo sa opasnim virusom koji mutira i seje strah i smrt po svetu. Pogledajte Indiju... To je opasan protivnik koji u velikoj meri utiče i na psihu čoveka. Završićemo svi po psihijatrijskim bolnicama", izjavio je Šerbedžija, pa poručio da svi pokušamo odupreti se strahu i nervozi.
Festivali nisu opasniji od političkih skupova
Prema njegovim reči, trebalo bi održavati ritam svojih života uprkos pandemiji.
"Moramo poštovati ritam našeg tela i duha uprkos razornom dejstvu bolesti. Zašto bi održavanje filmskog festivala bilo opasnije od crkvenih liturgija i političkih skupova... Čestitam još jednom organizatorima Festa što su uprkos svemu uspeli da nas časte filmskim festivalom u kojem publika gleda filmove u bioskopskim salama, kako i dolikuje", zaključio je Šerbedžija.
Na pitanje Tanjuga šta mu je palo najteže za vreme pandemije, Šerbedžija je odgovorio da je to svakako odsustvo iz teatra.
"Imali smo sreće što je naš Ulysses teatar na otvorenom. Na ostrvu Brioni imamo tribine na kojima je bilo 200 umesto 600 ljudi. Maksimalno smo se pazili, igrali smo predstavu `Ko se boji Virdžinije Vulf` i nismo imali interakciju sa to malo publike, jer su lica gledalaca bila prekrivena maskama", naveo je glumac.
Nova saradnja Beograda i Šerbedžije
Direktor Centra beogradskih festivala (Cebef) Damir Handanović najavio na održanoj konferencije za medije novu saradnju ove institucije sa glumcem Radetom Šerbedžijom i njegovim pozorištem Ulysses. Nakon saradnje 2019. na realizaciji predstave "Antigona" na Belefu, u septembru 2021. planirana je, kako je kazao, realizacija "ozbiljnog produkcijskog poduhvata".
U razgovoru za Euronews Serbia, Šerbedžija se osvrnuo i na svoje iskustvo na Festu, kada je 1975. jedan od gostiju filmskog festivala bio Fransis Ford Kopola sa svojim filmom "Prisluškivanje".
Ono čega se seća jeste neuobičajena scena u hotelu "Jugoslavija", kada je Kopola u čast oskudno obučenih žena i u pratnji muškaraca sa zlatnim nakitom na gitari improvizovao pesmu sa tekstom "Oh Yugoslavian woman".
Sve se svodi na gospođicu kameru
Ove godine na Fest je stigao i zbog beogradske premiejre filma "Ribanje i ribarsko prigovaranje", a koji govori oplemićiu i pesniku Petru Hektoroviću.
"Iznad svega me je fascinirao panslavizam. Petar Hektorović je bio vrhunski intelektualac, istinski panslaven, koji je govorio o ujedinjenju Slovena i da je taj slovenski narod veliki narod, i da govori najvećim jezikom na svetu... Reditelj filma je ušao u lepu priču o vlastelinu koji je predstavnik aristokratije, o njegovim emotivnim problemima i odnosu sa običnim narodom. Hektorović je imao revolucionarnu energiju i stavove. Imao je i tajnu ljubav i dete sa ženom koju nije mogao da oženi zbog klasnih razlika", objašnjava Šerbedžija.
Govoreći o svom iskustvu rada na filmu domaće i svetske kinematografije, Šerbedžija ističe da ne pravi razliku.
"Tvoja koncentracija i pažnja se svodi samo na ovu gospođicu kameru koja tebe slika. Tvoja svest o tom činu slikanja je užasno važna i važno je kako i na koji način je izbrišeš, kako ona prestaje da postoji. Iako si svestan da postoji. To je umetnost slikanja u prvom kadru. Kad to naučiš onda postaneš filmski glumac", zaključuje legendarni glumac.
Komentari (0)