Poznati

Konstrakti uoči finala nagrada koja nosi ime po idejnom tvorcu Pesme Evrovizije

Komentari

Autor: RTS

14/05/2022

-

20:52

Konstrakti uoči finala nagrada koja nosi ime po idejnom tvorcu Pesme Evrovizije
Konstrakta - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Predstavnica Srbije Ana Đurić Konstrakta je uoči finalne večeri "Pesme Evrovizije" dobila nagradu "Marsel Bezanson" za najbolji umetnički nastup na ovogodišnjem takmičenju u Torinu.

Nagrada, koja nosi ime po idejnom tvorcu "Pesme Evrovizije", dodeljena je predstavnici Srbije uoči nastupa u finalnoj večeri takmičenja, piše RTS.

Za najbolju kompoziciju nagrada je dodeljena predstavnici Švedske Korneliji Jakobs, dok je nagradu od novinara dobio predstavnik Velike Britanije Sem Rajder.

Nagrade "Marsel Bezanson" dodeljuju se od 2004. godine, kada je nagradu za najbolju kompoziciju dobilo "Lane moje" Željka Joksimovića.

Kovačević: Uspeh Konstrakte je pobeda čitavog regiona

Urednica Zabavnog programa Radio-televizije Srbije Olivera Kovačević ističe da je Konstrakta netipična za standarde "Pesme Evrovizije", da je njen nastup u drugom polufinalu bio najgledaniji sadržaj u Srbiji, a njen eventualni uspeh večeras u Torinu bio bi pobeda čitavog regiona.

Kovačević je rekla Tanjugu da je Konstrakta prvo polufinalno veče "Beovizije" nije dobila najviše glavova, već Lift, ali je zato "u finalu dobila apsolutno najviše".

"Ljudi su gledali prvo polufinale, ostavila je snažan utisak, pa se nadam da bi to moglo da bude tako i u Torinu, da je sada snažan utisak koji je ostavila na Evropljane", rekla je Kovačević.

Prema njenim rečima, Konstrakta je netipična ne samo za naš muzički ukus i standrade nego i za "Pesmu Evrovizije".

"Ovakva pesma nije bila na 'Evroviziji' do sada. Svašta smo viđali. Rokenrol je pobedio prošle godine i etno numere su pobeđivale, klasične zabavne pesme. Ovaj umetnički koncept imponuje i evropskoj publici", ocenila je Kovačević.

Postojala je želja srpskog tima da uz "In corpore sano" na "Evroviziji" ide titl sa prevodom,ali to propozicije ne dozvoljavaju, pošto bi ih onda svi stavljali i pevali na svojim jezicima, dok se ne bi obraćala pažnja na nastup.

Kovačević je dodala da su Konstraktinu pemsu na Jutjubu prati prevod na engleski, španski, francuski, hebrejski i italijanski jezik.

Primetivši da se tokom druge polufinalne večeri "Evrovizije" u dvorani najviše aplaudiralo u refrenima kada i Konstrakta apludira, Kovačević je ocenila da je "to zaista bilo veličanstveno", pogotovo što su mnogi naučili na srpskom stihove "biti zdrava".

"Ne samo što je sala skandirala i aplaudirala sa njom, nego i pres centar i svi novinari. Na generalnoj probi voditelji Laura Pauzini i Mika su pokazivali (Konstraktin) pokret", napomenula je Kovačević.

"Fenomenalno kako je taj pokret zaživeo posle naše pesme. Nismo želeli u nastupu ništa da diramo, jer je sam po sebi umentički koncept. Razlika je u grafikama pozadi na ledovima koje smo dorađivali i stilizovali garderobu", otkrila je Kovačević.

Prema njenim rečima, ljudi u Srbiji i regionu bivše Jugoslavije priželjkuju Konstraktinu pobedu u Torinu.

"Treba nam neka pobeda... Ovo ne bi bila samo pobeda Srbije već i svih naroda koji govore našim jezikom, koji razumeju tu pesmu, koja se primila apsolutno od Crne Gore i Makedonije do Slovenije. Svi razumeju, pozitivno reaguju. To bi bila pobeda našeg regiona", ocenila je Kovačević.

Svi koji su radili u organizaciji "Pesme Evrovizije" u Beogradu 2008. godine znaju "kakav je to ogroman posao", pošto se godinu dan radi i mnogo košta, a Kovačević je podsetila da je direktor RTS-a Aleksnadra Tijanić za naredna takmičenja duhovito znao da kaže: "Idi budi drugi, samo nemoj da pobediš".

"Organizacija u Beogradu je bila drugačija od dotadašnjih i bila je prelomna tačka. Scenski, vizuelno, domaćinski podigla se lestvica. Italijani to ove godine nisu uradili. Oni su u standardu evrovizijskom. To znači da je ok", ocenila je Kovačević.

Istakla je da su Italijani u Torinu pokušavali sa sa kinetičkim suncem pa im se pokvarilo, što je primoarlo sve učesnike da vrše izmene grafika za nastup.

Tanjug/AP/Luca Bruno

 

"Očekivali smo da će da se desi neko čudo, da će sve da grmi i gori. Nije me razočaralo osim što sam želela da viidim nešto što je 'vau'. Kad čujem da je u Beogradu bilo bolje - nije bilo bolje. Ali Italijani nisu iskoračili ni tehnološki, ni umetnički ni u televizijskom izrazu, sama su iskoristili svoje resurse", smatra Kovačević.

Ona naglašava da Konstrakta kao osoba sama po sebi intrigira, imponuje zbog toga što je obrazovana, pristojna, drugacija .

"Što bi rekao Ljubiša Ršumović: 'Pesma ta nije ono što ja volim ali je toliko drugačija da je samo po sebi kvalitet'", istakla je Kovačević.

"Konstrakta ne kritikuje otvoreno"

Urednica RTS je navela i da je prednost Konstrakte što svojom pesmom i nastupom ne kritikuje otvoreno nego konstatuje hladno što nas više trgne.

"Kad ti neko uputi kritiku imas odbrambeni stav. To je ta čarolija njena - nije u kritici direktna", istakla je Kovačević.

Članovi srpskog evrovizijskog žirija su ljudi koji se bave muzikom, a Kovačević je rekla da je ove godine vraćen jedan član pošto su svi bili u istim godinama između 35 do 50 pa je traženo da sastav bude raznolikiji.

Kao predstavnik starije generacije je sada u žiriju muzičar Srđan Marjanović.

Naglasivši da stručni žiri Srbije ima instrukciju da glasa po umetničkim kriteijumima, Kovačević je dodala da nije isključeno da prilikom glasanja gledalaca "građani Nemačke ili možda Srbije kažu evo zbog rat u Ukrajini ćemo dati glas i na kraju zbir bude da Ukrajina pobedi".

Komentari (0)

Magazin