"Više zaradim od slikanja stopala nego od Spotifaja": Da li se muzičarima više isplati Onlyfans nego odlazak na turneju?
Komentari01/12/2024
-21:10
Kako odlasci na turneje postaju sve manje isplativi za muzičare širom sveta, pojedini odlučuju da pored muzike, zaradu uvećaju prodajom svojih eksplicitnih slika i snimaka na Onlyfans-u, a istraživanja pokazuju da je kriza u muzičkoj industriji sve očiglednija, te da se organizacija mnogih događaja više ne isplati.
Da nešto "debelo ne štima", ukazuje vest da je britanska muzičaka Kejt Neš otvorila nalog na Onlyfans-u, kako bi zaradila novac koijim bi finasirala svoju najnoviju evropsku turneju.
"Želim da preuzmem kontrolu nad svojim telom i da ga prodam da bih mogla da finansiram strastveni projekat, što je zapravo moja 18-godišnja karijera. Želim da to istaknem, i želim da ljudi pričaju o tome, da ljudi znaju istinu o tome šta se dešava u muzičkoj industriji ”, rekla je Neš.
Onlyfans je platforma za deljenje eksplicitnih fotografija i snimaka, a kako je saopštila Neš, pretplata na njen nalog iznosiće 10 dolara mesečno.
Ona je poručila da samo "nekolicina odabranih" u muzičkoj industriji postaju milioneri, pa i milijarderi, dok se većina bori za opstanak na sceni.
"Troškovi putovanja, smeštaja, hrane, promocije i zaposlenih takođe su porasli, ali muzičari ne vide promene u honorarima za nastupe kako bi im pomogli da plate sve ove rastuće troškove", kaže Kejt, navodeći da su troškovi turneje porasli za oko 30 odsto u odnosu na 2022. godinu, te je pozvala sve da se pretplate na njen nalog kako bi mogla da nastavi karijeru, koja samo na taj način, kako kaže, može biti "većeg kvaliteta".
"Nema potrebe da strimujem moju muziku, dobijam svega 0,003 penija po strimu", ističe ona.
Fotografije stopala isplativije od striminga
Kejt Neš je upravo započela evropsku turneju kako bi promovisala svoj peti album "9 Sad Symphonies", u okviru koje će nastupiti u Glazgovu, Velikoj Britaniji, Holandiji, Nemačkoj, Francuskoj i Irskoj.
Pa ipak, ona kaže da "turneje donose gubitke, a ne profit" muzičarima.
Međutim, Neš nije jedina autorka koja je otvorila nalog na Onlyfans-u, na taj korak se odlučila i pevačica Lili Alen, koja na ovu platformu objavljuje fotografije svojih stopala.
Zbog malih iznosa koje muzičari dobijaju od striming servisa popu Spotifaja, Alen je na platofrmi X odgovorila na kritike upućene autorima koji imaju nalog na "osporavanoj" platformi.
"Zamislite da ste umetnik i da imate skoro osam miliona slušalaca mesečno na Spotifaju, ali da zarađujete više novca od toga što se 1.000 ljudi pretplati da gleda slike vaših stopala", napisala je Alen, poručivši da nije problem u izvođačima, već u sistemu.
Procenjuje se da je Alen od Onlyfansa tokom prošle godine zarađivala oko 10.000 funti mesečno, piše britanski Telegraf.
Osim Lili Alen, naloge na Onlyfans-u imaju brojne slavne ličnosti koje su na taj način povećale svoje prihode prodavajući svoje slike i snimke, a među njima su i reperka Kardi Bi (Cardi B) i mlađu sestra Kejt Mos, Loti Mos (Lottie Moss).
Mnogi otkazivali turneje
I dok velika imena kao što su Oejzis, Tejlor Svift i Sabrina Karpenter zarađuju ogroman novac od međunarodnih turneja, manji umetnici se bore.
Poslednjih godina, popularni izvođači poput američkog indi benda "Animal Collective", pevačice Santigold i rok sastava The Black Keys bili su primorani da otkažu planiranje međunarodnih turneja zbog previsokih troškova, piše Euronews.
S druge strane, Economist piše da kriza nije zaobišla ni popularnija imena, pa je tako u maju ove godine Dženifer Lopez otkazala seriju koncerata zbog izveštaja o slaboj prodaji.
Podaci takođe pokazuju da je koncertna scena takođe "zaglibila", pa je samo u Britaniji u poslednjih godinu dana zatvoreno 125 prostora za nastup, a radi se o pretežno manjim mestima u kojima su nastupali manje poznati autori, što čini oko 15,7 odsto sektora.
Pa ipak, vlada Velike Britanije nedavno je donela odluku da uvede dobrovoljnu naplatu ulaznica za koncerte na stadionima i velikim arenama kako bi pomogla u finansiranju manjih mesta koja su poslednjih godina najviše bila pogođena pandemijom i rastućom inflacijom.
Teška godina i za festivale
Economist je pre par meseci pisao o krizi koja je pogodila muzičke festivale, navodeći primer popularnog festivala "Burning man" koji se održava u pustinji u Nevadi, a koji prvi put od 2010. godine nije rasprodat.
I ne samo da nije rasprodat, već su se i ulaznice festivala masovno preprodavale za manje od upola cene.
Međutim, nije samo Burning man imao "lošu godinu". Najveći američki muzički festival "Coachela" takođe nije uspeo da rasproda sve ulaznice.
Podaci takođe govore da je tokom 2024. godine u Britaniji otkazano više od 50 festivala.
Kao glavni razlozi navodi se povećanje troškova organizacije jer su zbog kovida mnogi u ovoj industriji ostali bez posla, pa su morali da smanje ponudu - od tehničara za osvetljenje do prenosivih toaleta.
Rezultat je bio skok cena, pa iz Asocijacije nezavisnih festivala iz Britanije kažu da su visoki troškovi glavni razlog otkazivanja događaja u toj zemji.
Komentari (0)