Autor: Space

05/09/2024

Bliski susret sa kosmičkim kamičkom: Asteroid obasjao nebo zelenom bojom pre nego što će sagoreti u atmosferi - Copyright Tanjuig AP/Allan G. Madelar via AP

Mali asteroid koji se kretao ka Zemlji sagoreo je u atmosferi nad teritorijom Filipina i pritom nije napravio nikakvu štetu.

Evropska svemirska agencija (ESA) objavila je da je objekat prečnika jedan metar primećen nekoliko sati pre nego što će se pojaviti na nebu iznad zapadnog Pacifika, u blizini Luzon ostrva, što ga čini tek devetim asteroidom u istoriji koji je primećen pre udara, objavila je ESA.

Asteroid je detektovalo nekoliko sezora, a na nebu je bio vidljiv kao plamena lopta zelenkaste boje.

Alan Ficsimons sa Kvins univerziteta u Belfastu za Space kaže da svake godine Zemlju udare dva ili tri objekta te veličine, a da stručnjaci zahvaljujući novim tehnologijama većinu njih mogu da predvide.

Tanjuig AP/Allan G. Madelar via AP

"Pozitivan aspekt ovoga je da su teleskopi sada dovoljno dobri da primete ove objekte dok se približavaju i upozore nas. Drugim rečima, da je ovaj objekat bio mnogo veći i da je možda predstavljao pretnju ljudima na Zemlji, bio bi mnogo sjajniji i primetili bismo ga izdaleka. Tako da je ovo dobra demonstracija da postojeći sistemi nadzora rade dobar posao", istakao je Ficsimons.

Većina asteroida za koje znamo nalazi se u sigurnim orbitama i ne približavaju se našoj planeti, ali se iznenađenja ipak događaju.

Jedan od neočekivanih bio je asteroid koji je pogodio Čeljabinsk u Rusiji 2013. godine, eksplodiravši u vazduhu i oslobodivši ogromnu količinu energije.