Aktuelno iz kulture

Veliki uspeh "Barbi" i "Openhajmera": Da li je sve samo ljubav na "jedan vikend" ili bioskopi zaista dobijaju novi život

Komentari

Autor: Euronews Srbija, S. R.

24/07/2023

-

21:05

Veliki uspeh "Barbi" i "Openhajmera": Da li je sve samo ljubav na "jedan vikend" ili bioskopi zaista dobijaju novi život
Tanjug AP/Chris Pizzello - Copyright Tanjug AP/Chris Pizzello

veličina teksta

Aa Aa

"Barbihajmer" fenomen spasao je svet filma u varljivoj 2023. godini, ostvarivši četvrti najuspešniji vikend u istoriji bioskopa, pri čemu je film o lutkici doneo Vorner Bros studiju 155 miliona dolara od prodatih karata i to samo u severnoameričkim bioskopima, prevazišavši "The Super Mario Bros Movie" i sve Marvelove filmove ove godine. 

I "Openhajmer" koji se u bioskopima našao istog dana, prevazišao je sva očekivanja, zaradivši oko 80,5 miliona dolara u Americi i Kanadi, gotovo dvostruko više nego što je predviđeno. To je jedan od najboljih rezultata koji je neka biografska drama imala u prvom vikendu prikazivanja, a nadmašio je čak i "Boemsku rapsodiju", film o životu Fredija Merkjurija.

U ostatku sveta, "Barbi" je zaradila oko 182 miliona dolara na 69 teritorija, a "Openhajmer" 93,7 miliona. Za britanske bioskope "Vue International" protekli vikend bio je najbolji u poslednje četiri godine, dok je konkurentski lanac "Odeon" prodao više od 200.000 karata unapred.

Glavna "žrtva" popularnosti ova dva filma je "Nemoguća misija", čija je gledanost u drugom vikendu prikazivanja opala za 64 procenta.

Veliko interesovanje i u Srbiji

Iz filmskog distributerskog studija Blitz film Srbija za Bloomberg Adriju su rekli da je globalna kampanja bila neverovatna, ali i da je na lokalnom nivou ona najjača u poslednjih nekoliko godina.

Tanjug AP/Chris Pizzello

 

"Interesovanje za film 'Barbi' dokazuje i broj prodatih (i rezervisanih) ulaznica u pretprodaji koji je nekoliko dana pre otvaranja filma već dosegao brojku od preko 7.000", navodi distributer. Prema njihovim podacima, u celom regionu (Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija, Albanija, Bosna i Makedonija) u pretprodaji je prodato preko 30.000 ulaznica.

Blitz film kaže da se interesovanje srpske publike za ovaj film može uporediti za interesovanjem koje je 2019. godine vladalo za filmom "Joker", takođe studija Warner Bros. u distribuciji Blitz Srbija, koji je te godine pogledalo preko 310.000 gledalaca u Srbiji.

Uspeh filma "Barbi" vetar u leđa i kompaniji "Matel"

Pored svega toga, prema pisanju Bloomberg Adria, uspeh ovih filmova, doveo je do veće prodaje ne samo bioskopskih karata, nego i mnogih drugih stvari.

Tanjug AP/Warner Bros. Pictures via AP, File

 

Tokom promotivnog perioda, kompanija Matel koja poseduje Barbi brend, zabeležila je rast prodaje lutkica i drugih igračaka, koja je, inače, bila u padu od 2014. do 2016. Potražnja za svim igračkama zatim je porasla tokom pandemije, ali se industrija ohladila kako su se mere povlačile, a na scenu izašli inflacija i ekonomski problemi. Ipak, ovaj film i marketinška strategija doveli su do novog pink buma, pa je tako kompanija Mattel sklopila partnerske ugovore sa više od 100 kompanija, stvarajući nove proizvode.

Ružičasta boja tako se mogla videti svuda - od modnih pisti do kuhinjskih uređaja - a sve zahvaljujući filmu "Barbi". 

Ima li mesta dugoročnom optimizmu?

Ovakav povratak popularnosti bioskopa bio je nezamisliv u eri pandemije. Bilo je, naravno, uspešnih filmova, kao što su "Spajdermen: Put bez povratka", "Top Gan: Maverik" i "Avatar: Put vode", ali činjenica da su dva filma istovremeno postigla takav uspeh, izuzetno je ohrabrujuća. Međutim, po svemu sudeći, male su šanse da će se takav vikend ponoviti u skorije vreme u ovoj godini, budući da je štrajk scenarista i glumaca praktično blokirao Holivud.

Tanjug AP/Bruna Prado

 

"Barbi" i "Openhajmer" su poslednji filmovi 2023. koji su imali veliku promociju i čije su zvezde imale veliku turneju po svetu gostujući u gotovo svim značajnijim medijima, pre nego što je zvanično otpočeo štrajk članova glumačkog sindikata SAG-AFTRA.

Bez filmskih zvezda na crvenim tepisima, premijere neće biti ni slične onome na šta su ljubitelji filma navikli, pa su mnogi studiji odlučili da odlože premijere za neka bolja vremena.

Među njima su i tvorci "Challengers", novog Zendajinog filma, koji je trebalo da bude premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Veneciji ove godine, ali je zbog novonastalih okolnosti, prvo prikazivanje sada najavljeno tek za početak naredne godine. 

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak