Aktuelno iz kulture

Raša Andrić o "gerilskom" režiranju u "Munjama": Kad bi mi Holivud dao pet miliona, ja ne bih znao šta sa tim da radim

Komentari

Autor: Nataša Jovanović, Euronews Srbija

05/04/2023

-

21:51

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Uz replike iz njegovih filmova odrastale su generacije u Srbiji. U obaveznoj filmskoj lektiri domaće kinematografije su filmovi "Tri palme za dve bitange i ribicu", "Munje", "Kad porastem biću kengur", "Leto kada sam naučila da letim"...

Njegov najnoviji film "Munje: Opet!" od prošle nedelje puni bioskope u Srbiji, a direktno sa crvenog tepiha u studio #EuronewsSrbija došao je reditelj Radivoje Raša Andrić. 

Popularni filmski autor kaže da nije preterano strahovao od reakcija publike, iako je reč o nastavku velikog hita starog 23 godine.

"O tome uopšte nisam ni razmišljao. Da jesam, ukočio bih se od straha i ništa ne bih uradio. Jer ako ti razmišljaš o cilju, a ne o putu kako ćeš do njega da dođeš, to uopšte nije dobar pristup poslu. Kasnije, kad smo film već snimili i delimično izmontirali, pravili smo kontrolne projekcije i na njima su reakcije već bile dobre, tako da me je to malo smirilo. Ja i dalje ne znam da li će to biti dobar ili odlično gledan film, ali sam znao da neće biti propast", kaže Andrić.

"Gerilska" produkcija

Kao i u originalu, scenario je pisao Srđan Anđelić, a tu je ponovo i direktor fotografije Dušan Joksimović, dok glumački ansambl predvodi udarna petorka iz prvih "Munja": Sergej Trifunović, Boris Milivojević, Nikola Đuričko, Maja Mandžuka, Milica Vujović... I mada u njemu vidimo dobro poznate junake, film je produkcijski mnogo zahtevniji.

Euronews Srbija

 

"Ovo je šest puta skuplji film od originalnog. Onaj prošli smo uradili na neki gerilski način i zahvaljujući energiji, uglavnom zato što smo bili mladi, pa smo mogli da se izborimo i da snimamo čak i bez rasvete, a ovaj film je pripremljen na potpuno drugačiji način. Lakše mi je bilo raditi onaj film, jer ja sam u principu gerilac. Kad bi mi došao Holivud i dao mi pet miliona dolara, ja ne bih znao šta sa tim da radim", kaže Andrić.

Ipak, ističe da visoki standardi produkcije nisu jedini razlog zbog kog je rad na novom filmu za njega bio komplikovaniji od rada na prvim "Munjama".

"Sada imamo mnogo više glumaca i mnogo više likova čije je linije trebalo pratiti, da stalno znaš gde je ko, šta oseća i šta radi, šta je radio pre, šta će raditi posle i onda je to teško na snimanju. Kada su tu dvojica glumaca, priđeš jednom, pa drugom, snimate novi dubl i gotovo, a ovde ih je trinaest u kadru. To znači da na trinaest mesta moraš da odeš da bi nekome nešto rekao i onda sam ja u jednom trenutku shvatio da će biti nemoguće vremenski da ja to izvedem. Pozvao sam čoveka koji mi je pomogao i u 'Letu kada sam naučila da letim' - Nikolu Todorovića Packeta da mi bude asistent za rad sa glumcima", kaže reditelj.

Može li film da se snima bez sponzora?

Producenti filma su Milko Josifov i Srđan Anđelić, izvršna producentkinja je Biljana Anđelić, a direktorka filma Nataša Višić. Ovo ostvarenje je plod producentskih kuća “Romario” i “Yodi Movie Craftsman”, a koproducent je TV Prva. "Munje: Opet!" dobio je i podršku Filmskog centra Srbije, koji je na konkursu za to ostvarenje izdvojio 14 miliona dinara. 

Tanjug/Dragan Kujundžić

 

Ipak, snimanje filmova je "skup sport" i zbog toga je bilo neophodno da ekipa dobije i podršku sponzora. Pojedini kritičari zamerili novoj verziji "Munja" što se u velikom broju kadrova pojavljuju suptilne reklame. 

"To verovatno nije neminovnost, ali u tom slučaju, država ili neki bogat čovek koji ne želi da mu se reklamiraju proizvodi bi trebalo da uloži u film. Ovaj film je na konkursu Filmskog centra Srbije jeste dobio novac, ali prilično mali. Mislim, ja kad bih ga stavio u džep, bio bih bogataš, ali za film, to je mali novac i onda su producenti morali da pribegnu drugim sredstvima. To su bile pozajmice i sponzori kojih ima nebrojeno", kaže Andrić. 

"Neki reditelj bi verovatno rekao: 'Ja neću ove proizvode u filmu' i film ne bi bio snimljen. Pa sad, šta je pametnije, ja ne mogu da kažem", objasnio je on.

Recept za dobar film

Sinopsis filma glasi: "Prošlo je 20 godina a Pop (Segej Trifunović) još uvek mašta o muzičkom uspehu, iako tezgari svirajući obrade osamdesetih. Njegov drug Mare (Boris Milivojević) je praktičniji, zarađuje za život tako što noću, od kluba do kluba, razvozi nargile za tinejdžere. Sve je isto u životima njih dvojice - nemaju devojke i doživljaje, ali zato imaju stomake. Nova muzika vlada svetom, a njen kralj, stacionarian u Cirihu, je Gojko Sisa (Nikola Đuričko). Gojko vlada dijasporom i određuje ukus mladih. Na snimanju spota prespektivne pevačice, Gojko insistira da se ubaci sempl iz jedne pesme njegovih školskih drugova Mareta i Popa i ona preko noći postaje Jutjub hit. Mare i Pop saznaju da Gojko koristi njihov stari snimak i da još uvek poseduje kasetu sa originalnom pesmom. Iste noći sreću druga iz odeljenja koji se sprema na put za Beč, jer Gojko organizuje godišnjicu mature (ogromna većina odeljenja ionako živi u inostranstvu). Naravno, jedino njih dvojica nisu dobila pozivnice.

Na žurci se pojavljuje i njihova razredna - Smilja Tortura (Seka Sablić) i mnogi drugi likovi koji unose novu dinamiku među poznatim licima. Zanimalo nas je kako Andrić postiže da njegovi filmovi budu tako interesantni.

"To je zato da meni ne bi bilo dosadno", objašnjava reditelj.

"Trudim se i u životu, a ne samo u filmovima da mi ne bude dosadno i znam kako se to radi - čim osetiš da će nešto da bude dosadno, moraš nešto da menjaš i to je jedini savet. Da li u scenariju, na snimanju ili montaži - imaš tri mesta na kojima možeš da reaguješ", kaže naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, za dobar film najvažniji je dobar scenario, a odmah zatim glumačka podela. 

Euronews Srbija

 

"Sve i da je podela svetska, ako priča nije zanimljiva - piši propalo. Ako je priča odlična, a glumci su neki poluamateri, opet piši propalo. Ako je scenario dobar i glumci su dobri, postoji šansa - ne čak ni velika - da film bude dobar", smatra Andrić.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak