Petnaest umetnika otkriva bez kojih stvari ne mogu da započnu rad na svojim delima
Komentari07/07/2021
-07:17
Nekim umetnicima boje i četkice uopšte ne trebaju, ali zato neophodnim smatraju čajnik i radijator.
Drugima je pored platna, potrebno da imaju i lepak i raznobojne krpice, pa prozor okrenut tačno određenoj strani sveta, a neki ne mogu da počnu da stvaraju, sve dok ne popiju šolju dobre kafe.
Sajt Art Net zavirio je u ateljee nekoliko savremenih umetnika i istražio šta je ono što im je najpotrebnije da bi pustili mašti na volju.
"Trenutno je tu ugalj i papir. Ali se većina neophodnih materijala stalno menja, jer se bavim skulpturom, filmom, zvukom... Ono što mi je uvek potrebno je računar, jer mnogo pišem", kaže Tarik Kisvanson, švedski multimedijalni umetnik.
"Najvažniji predmeti u mom studiju su materijali za slikanje, platna i sunčeva svetlost. Iz očiglednih razloga", ističe Luk Tejmans, belgijski vizuelni umetnik.
"Moji krovni prozori. Sve uljane slike nastaju iz direktnog posmatranja pod prirodnom svetlošću. Moje 6/0 četkice od samurovine su neophodne, kada slikam detalje i u ulju i u akvarelu. Krojačka lutka, koju koristim da za nju pričvrstim predmete iz mrtve prirode, kako se ne bi pomerali. Muž mi je napravio platformu koja mi je potrebna kad slikam napolju. Moja velika zbirka lišća. Visoka drvena stolica koju sam nasledila od (pokojne njujorške slikarke) Silvije Slej, koja je savršene visine i oblika za slikanje", navodi Elen Altfest, američka slikarka.
"U studiju ume da bude hladno, tako da su to definitivno radijatori! U mom prethodnom ateljeu u Francuskoj, rekao bih grejač vazduha, ali da kucnem u drvo, konačno sam se preselio u svoj atelje sa radijatorima. Kakav blagoslov! Pored toga, tu je i čajnik, koji je rame uz rame sa bokalom za kafu, koji mi je poklonila partnerka. Od nedavno pijem Belleville Brûlerie, ali sam otvoren za predloge ljudi iz Pariza. A kako bih zaboravio moj filter za vodu, koji sam poneo iz Los Anđelesa?", kaže Metju Luc-Kinoj, američki multimedijalni umetnik, koji živi i stvara u Francuskoj.
"Moj studio ne bi bio isti bez moje Nkisi Nkondi (afričke figure sa funkcijom amajlije) koju zovem Hakim. Poklonio mi ju je član porodice. On čuva studio od zlih duhova i negativne energije", otkriva Alterons Gambi, američki slikar.
"Pegla i adheziv. Trenutno radim sa džinsom i te dve stvari su mi neophodne za rad. Adheziv GAC 200 koristim kao brzi lepak, a onda ga pegla zaista pričvrsti za tkaninu", naveo je Džamal Sajrus, američki slikar i vajar.
"Moje gomila ideja. Držim svesku sa nacrtima uvek pored sebe, kako bih zabeležio sve vredne misli, za trenutak kada mogu da ih realizujem", navodi Nik Kejv, pesnik, muzičar i multimedijalni umetnik.
"Verovatno moja bušilica, špatula, šmirgl papir i jednokratne rukavice. Koristim razne materijale i tehnike, u zavisnosti od projekta: od građevinskih materijala poput betona i čelika, do materijala za ručni rad, poput srebra, gline i konvencionalnih materijala za skulpture, kao što su gips, malter, silikon i smola. Te stvari su neophodne i bilo bi mi čudno da ih nemam pri ruci", izjavio je Lili Čen, vajarka iz Hongkonga.
"Neophodni su uvek: prirodno svetlo, prostor, vreme, raspored rada, skalpel, bežična bušilica, laptop i vrata koja se zatvaraju. U poslednje vreme: grejač za vosak, alati za vosak, stiropor, silikonska guma, papir i mastilo", navodi Davina Semo, američka vajarka.
"Penkalo i tehničke olovke. Eksterni hard diskovi, sveska, paleta boja, grafički softver Blender 3D 2.82a. Razni dodaci i adapteri. Monitori različitih veličina. Kamere različite rezolucije. Gomile nesortiranih uzoraka materijala. Gomile nesortiranih papira, koji svedoče da je prošlost postojala i da će budućnost možda doći", ističe umetnik Liam Gillick.
"Pre svega, to je pribor za slikanje, sto na kom držim crteže, bojice, četke i boje, kao i stolica da bih mogao da se izmaknem i gledam kako rad napreduje iz daleka. Zatim, prirodno osvetljenje sa severne strane, to su neophodne stvari za rad. Često radim više slika odjednom. U naše vreme mašta zakržljava zbog poplave medijskog sadržaja, tako da nemam mobilni telefon, niti sam ga ikada imao", ističe Markus Luperc, nemački slikar, vajar, pisac i grafički umetnik.
"Knjige su mi veoma važne i razbacane su po podu mog studija. Uvek ih prelistavam s vremena na vreme u toku dana", kaže Širaze Haušijari, iranska vajarka i slikarka koja živi i stvara u Londonu.
"Za mene je najpotrebnija akrilna boja, boja u spreju, špatule za slikanje, voda, matrice, dobro osvetljenje i muzika. To mi pomaže da stvaram različite slojeve u mojim radovima. Osvetljenje i muzika me smeštaju u određeno raspoloženje i omogućavaju da uronim u umetničko delo", navodi Marisabel Bazan, samouka, multimedijalna umetnica iz Amerike.
"Najneophodniji su mi vatra, gas i staklo. Sve to vam je potrebno da biste napravili neonsku cev", kaže Lisa Šulte, američka umetnica, poznata kao "kraljica neona".
"Moja arhiva papirnih modela i uzoraka tkanine, koji nisu odabrani iz bilo kog razloga, ali su odličan izvor ideja i oblika. Nikad ne počinjem od praznog lista A4 formata", ističe Hela Jongerius, holandska industrijska dizajnerka.
Komentari (0)