Jesen u znaku epske fantastike: Igra prestola za "Prstenove moći" i "Kuću zmaja"
Komentari29/07/2022
-20:47
Ljubitelji epske fantastike s nestrpljenjem očekuju predstojeću jesen kada će se na malim ekranima naći prednastavci hit projekata "Gospodar prstenova" i "Igra prestola".
"Kuća zmaja", o usponu i padu dinastije Targarijen iz mašte Džordža R. R. Martina biće premijerno prikazana 21. avgusta na HBO, a 2. septembra na Amazon Prime "Prstenovi moći", serija zasnovana na idejama Džona R. R. Tolkina.
Euronews je tim povodom objavio analizu sličnosti i razlika između ove dve serije koje će verovatno privući veliki broj gledalaca.
Uranjanje u izmišljene svetove
Kada je Amazon prvi put najavio da radi na seriji zasnovanoj na "Gospodaru prstenova", studio nije mogao da obezbedi prava na one događaje koji su već opisani u "Hobitu" i filmskoj trilogiji Pitera Džeksona.
Umesto toga, scenaristi su napravili prednastavak koji se bavi istorijom Srednje zemlje na osnovu Tolkinovih priča i pesama.
Priča o "Prstenovima moći" odvija se oko hiljadu godina pre Trećeg doba Srednje zemlje, u koje su smešteni događaji iz "Gospodara prstenova" i prati uspon Saurona, glavnog protivnika naših junaka iz originalnih romana.
Scenaristi "Kuće zmaja" imali su nešto jednostavniji zadatak. Džordž R. R. Martin, pisac "Pesme leda i vatre" na osnovu kojih je snimljena "Igra prestola", objavio je i roman "Vatra i krv" u kom je više pažnje posvetio dinastiji Targarijen.
Smeštena u vreme oko 200 godina pre "Igre prestola", "Kuća zmaja" će upoznati gledaoce sa dobom u kom je Vesterosom vladala porodica Targarijena, pre posrnuća u kakvom smo ih zatekli u originalnoj seriji.
Velika očekivanja
Od obe serije se mnogo očekuje, delom i zato što imaju ogromne budžete.
Prava na snimanje "Prstenova moći" koštala su produkciju 250 miliona evra, a veruje se da je lokacija za snimanje na Novom Zelandu, kao i tim dizajnera i animatora koštao najmanje 100 miliona evra. Ipak, saopšteno je da je produkcija prve sezone koštala čak 465 miliona evra.
Dok kraja snimanja svih pet sezona, koliko je najavljeno, to će verovatno biti najskuplja serija u istoriji, čiji će troškovi preći milijardu evra.
"Kuća zmaja" je HBO koštala daleko manje - oko 20 miliona po epizodi, a prva sezona koja će imati deset epizoda trebalo bi da košta između 150 i 200 miliona evra.
Obe serije moraju da ispune velika očekivanja koja imaju obožavaoci originalnih knjiga i ostvarenja.
I publika i kritika obožavali su trilogiju "Gospodar prstenova" koja je osvojila brojna priznanja, a procenjuje se da je sve do poslednje sezone "Igre prestola" tu seriju po epizodi gledalo više od deset miliona ljudi.
Istini za volju, razvoj događaja pred kraj te serije je prema mišljenju mnogih bio zbrzan, a ljubitelji serije kritikovali su autore zato što se njihov pristup potpuno udaljio od Martinovih originalnih zamisli.
Etablirani glumci i nova imena
Ono što razlikuje ove dve serije je način odabira glumačkog ansambla. "Kuća zmaja" opredelila se za sličnu strategiju kao i u slučaju originalne serije, angažujući ugledne britanske glumce.
Na čelu je Met Smit, najpoznatiji po ulozi 11. Doktora Hua i princa Filipa u prve dve sezone "Krune".
Njemu se pridružuju Pedi Konsidin i Ris Ifans, kao i mlada glumica Ema D'Arsi u ulozi princeze Rejnire.
"Prstenovi moći" se, pak, oslanjaju na manje poznate glumce. Morfid Klark, zvezda filma "Sveta Mod", je najpoznatija među njima i igra glavnu junakinju Galadrijelu, ali ostala imena daleko manje zvučna.
Koja od ovih serija će biti bolja? Uskoro ćemo saznati. Ali za sada, R. R. Martin kaže da i jednoj i drugoj želi sreću.
"Znam da su od trenutka kada su najavljeni datumi premijera naslovi bili: 'Borba za nadmoć u fantastici: Prstenovi moći protiv Kuće zmaja'. Ne znam zašto to uvek rade? Nadam se da će obe serije biti uspešne. Dovoljno sam takmičarski nastrojen. Nadam se da ćemo mi uspeti više: ako oni osvoje šest Emija, što će se nadam se desiti, voleo bih da mi osvojimo sedam. Ali ipak, to je dobro za fantastiku. Nadam se da će više takvih serija biti na televiziji", dodao je Martin u intervjuu za Independent.
Komentari (0)