Aktuelno iz kulture

Istorija Beer Festa: Šta o domaćem prazniku muzike i piva misle njegove najveće zvezde

Komentari

Autor: Staša Rosić

18/08/2022

-

16:59

Istorija Beer Festa: Šta o domaćem prazniku muzike i piva misle njegove najveće zvezde
Beer Fest - Copyright Promo

veličina teksta

Aa Aa

Beogradski Beer Fest ove godine održeće se od danas do 21. avgusta, prvi put u organizaciji kompanije Skymusic, na "starom" mestu kod Ušća.

Ova manifestacija koja je originalno bila posvećena prvenstveno pivu, s godinama je postala jedan od najposećenijih događaja u prestonici koji, obično u avgustu, okuplja ogroman broj izvođača i posetilaca. 

Ove godine devetnaesto izdanje festivala poklapa se sa obeležavanjem 300 godina pivarstva u Srbiji, a tokom četiri dana festivala na četiri bine ugostiće više od 50 izvođača, među kojima su britanski miljenici domaće publike Kosheen, australijska zvezda Tomi Emanuel, Bajaga i Instruktori, Hladno pivo, muzička senzacija Konstrakta, regionalne zvezde Massimo Savić, Nipplepeople, Psihomodo Pop, te Love Hunters, E-play, DLM, Queen Real Tribute i brojni drugi.

U susret "pivskom" festivalu koji vole i oni koji ne vole pivo, o njegovoj istoriji i najsvetlijim trenucima, za Euronews Srbija o govorili su Prljavi inspektor Blaža, Jovan Matić iz Del Arno Benda, Vladan Rajović iz grupe Kanda, Kodža i Nebojša, Žarko Kovačević iz benda S.A.R.S. i Maja Cvetković iz grupe E-Play.

Dvadeset godina ljubavi 

Kada je Beer Fest prvi put održan 2003. na prostoru Kalemegdanske tvrđave, u blizini Kule Nebojša, nastupalo je samo jedanaest izvođača, ali je u narednim godinama broj koncerata, ali i pivskih ukusa u kom su posetioci mogli da uživaju neprestano rastao i do 2008. prerastao kapacitete Tvrđave. 

Promo

 

Od te godine festival se održava na Ušću, na otvorenom prostor u prirodi nadomak ušća dveju reka, Save i Dunava, na novobeogradskoj strani.

Dosad je na festivalu predstavljeno više od 500 pivskih brendova i održano više od 800 koncerata, a Britanski list "The Independent" ga je svrstao među 20 svetskih atraktivnih događaja koje treba posetiti. 

Svoje mesto našao je i u udžbeniku koji se koristi na brojnim univerzitetima u Americi – "Think Public Relations", profesora Denisa Vilkoksa, kao jedinstven primer promocije gradova, a 2009. godine dobija i nagradu časopisa "Taboo" za marketinški događaj godine. 

U proseku, festival je godišnje posećivalo preko pola miliona ljudi, a rekordan broj posetilaca - čak 900.000 - zabeležen je 2010.

Sastav Prljavi inspektor Blaža i Kljunovi jedan je od najčešćih izvođača na Beer Festu, a njegov frontmen za Euronews Srbija kaže da se između njih i publike festivala odmah stvorila povezanost.

"Imali smo sigurno devet ili deset nastupa na Beer Festu i svaki put je bio bolji nego prethodni. Mi smo iz godine u godinu napredovali i u izvođačkom smislu i u smislu konekcije s publikom. To je jedna vrsta ljubavi koja se teško može opisati", kaže Blaža, dodajući da je njihov repertoar "kao izmišljen za takve vrste manifestacija".

Česti gosti bili su i Del Arno Bend, čiji pevač Jovan Matić ističe 2011. godinu, kada je bio oduševljen velikim brojem posetilaca.

"Tada je posle nas svirao Bajaga i tada je zaista bilo mnogo ljudi. Toga mogu da se setim. Svakako tu je i onaj na kom sam famozno pao na kraju nastupa", našalio se Jovan, podsetivši na koncert iz 2007. kada se sapleo na kablove i pao sa bine na poslednjem Beer Festu održanom na Kalemegdanu

"Ja mogu da kažem da je Beer Fest za naš grad bio jedna ozbiljno dobra novina. Od početka su oni koji su ga organizovali bili više okrenuti domaćim autorima i to je nešto što mu obezbeđuje mesto u mom srcu", dodao je Matić.

Otvorena vrata za mlade bendove

Pored mnoštva domaćih i regionalnih popularnih izvođača, na Beer Festu nastupale su i mnoge svetske zvezde, među kojima Simple Minds, LMT Connection, Laibach, Stereo MC’s, Timo Mas, Uli Džon Rot, The Stranglers, Daren Emerson, Marki Ramone, SiLo Grin i Rošin Marfi.

Ipak, Beer Fest je od nastanka pružao prostor mladim bendovima da se afirmišu i prošire bazu svojih obožavalaca.

Među grupama koje su svoj prvi veći nastup imali na Beer Festu je E-Play i to u drugoj godini održavanja festivala. Maja Cvetković, basistkinja i vokal tog sastava, priseća se da se te noći nije video kraj publici.

Tanjug/Igor Stanić

Maja Cvetković sa svojom grupom E-play

"Možda je bilo oko sto hiljada ljudi na celoj manifestaciji, ali tu je najbolje to što tu nije samo tvoja publika, nego i oni koji te prvi put vide. Kad njih nekako uspeš da 'kupiš', onda je to najvažnija stvar. Tu je posebna čar Beer Desta", kaže Cvetković.

S tim se slaže i frontmen grupe S.A.R.S. Žarko Kovačević koji je prvi put nastupao 2010, samo godinu dana nakon što su kao još neafirmisan bend, lansirali svoj veliki hit "Buđav lebac".

"Beer Fest je jedan od najvećih festivala u ovom delu Evrope gde bendovi imaju jedinstvenu priliku da osete kako je to nastupati pred više od sto hiljada ljudi", kaže Žarko. 

"Beograd može biti ponosan na činjenicu da se ovako masovna manifestacija održava skoro dve decenije u njemu. S.A.R.S. je u dosadašnjoj karijeri imao nekoliko značajnijih nastupa upravo na Beer Festu i zaista je neverovatan osećaj svaki put kad izađemo na binu", dodao je pevač za Euronews Srbija.

Veliki povratak posle pandemijske godine

Beer Fest je trebalo da proslavi punoletstvo 2020, ali je i taj, kao i većinu drugih velikih manifestacija te godine, pomerila pandemija. 

Zato su i publika i izvođači s nestrpljenjem dočekali prošlogodišnji festival, koji je obeležio veliki vatromet, kakav su do tog trenutka imali prilike da vide samo stanovnici Francuske.

Muzičari su prošle godine nastupali na ogromnoj bini i novom ozvučenju.

"Nemamo mi toliko često priliku da sviramo na tako velikim binama. To je bilo pravo zadovoljstvo", kaže Maja iz E-Play.

Promo/Renato Miškolci

Kanda Kodža i Nebojša

Vladan Rajović iz grupe Kanda, Kodža i Nebojša kaže da su nastupali u "jako dobrom terminu i na dobrom zvuku". 

"Beer Fest je produkcijski jako napredovao. Poslednjih nekoliko godina ozvučenje je jako dobro i to sve jako dobro izgleda. Mislim da ovaj zvuk koji smo imali prošle godine je jedan od najkvalitetnijih na kojima smo svirali", ocenio je Vladan, koji je istakao da je poslednjih godina Beer Fest pravi rokerski festival.

Prljavi inspektor Blaža, međutim, pamtiće prošlogodišnji Beer Fest po odličnoj energiji publike. 

"Nastup je bio stvarno nezaboravan. Publika je pružila toliko ljubavi i energije našem nastupu da smo prevazišli sebe. Da sam te večeri bio u timu u finalu Lige šampiona ili na svetskom prvenstvu gde igra Srbija, ja mislim da bih dao pobedonosni gol, toliko sam bio pun snage i elana. Nisam prestao da trčim tokom celih sat i po vremena nastupa", prisetio se Blaža.

Skymusic preuzeo organizovanje festivala

Pozitivne utiske nakon prošlogodišnjeg festivala s proleća su pokvarile vesti o neizvesnoj budućnosti Beer Festa.

Naime, u martu ove godine mnogi izvođači sa prošlogodišnjeg festivala objavili su da im honorari nisu isplaćeni, jer se dotadašnji organizator Beogradska kulturna mreža našao u finansijskim problemima i dugovima koji se mere u milionima evra.

Skymusic

Milenko Škarić

Kompanija Skymusic, koja je do tog trenutka bila najveći pojedinačni poverilac Beogradske kulturne mreže, preuzela je na sebe obavezu da isplati preostale honorare muzičarima, kao i organizovanje ovogodišnjeg Beer Festa.

Kako je za Euronews Srbija kasnije objasnio Milenko Škarić, direktor Skymusic-a, ta kompanija nije preuzela Beogradsku kulturnu mrežu, ali su ipak odlučili da u celosti isplate sve muzičare.

"Dugovati muzičarima u doba nakon korone i nekome ko je zaista deo naše porodice, bilo za nas neprihvatljivo. Jednostavno, festival ne bi počeo na pravi način, ako iza sebe imate 63 benda i njihove porodice, koji su oštećeni, tako da smo rešili da isplatimo sve te bendove", rekao je Škarić.

Novo ruho festivala

Škarić je takođe najavio da će Beer Fest u novoj organizaciji obeležiti ne samo dobra muzika, nego i veliki izbor piva i zabavnih sadržaja, budući da se ove godine obeležava 300 godina pivarstva u Srbiji.

"Posetioci će moći da probaju između 300 različitih piva. Nije ideja da probate isključivo ona piva koja imate i u supermarketima u vašem kraju, nego i neka egzotična piva. To je i festival gastronomije, to je i festival zabave, porodičnog provoda, tako da pored muzičkog programa i vrhunske produkcije koju ćemo ponuditi, veoma nam je važno da Beograđani shvate da je to jedan beogradski festival kojim mogu prošetati, nešto pojesti i popiti, probati nešto novo, zabaviti se i tako ćemo i ubuduće razvijati tu platformu", istakao je Škarić.

Promo

 

Festival je ove godine podeljen u dve zone - "Cloud" zonu sa brojnim sadržajima i atraktivnim programima za sve uzraste, u kojoj će ulaz biti slobodan i muzičku, "Koncertnu zonu", za koju će ulaz biti besplatan za sve one koji kroz kapije festivala prođu do 19.30 časova. Nakon tog vremena, "ulaznica" će biti minimalna konzumacija u iznosu od dva pića. 

Za vreme trajanja Beer Festa publiku očekuje vrlo atraktivan program u "Cloud zoni", između ostalog susreti motociklista sa izložbom specijalnih motora i čuvenim "zidom smrti". Tu je i Silent Disco bina, selfi muzej sa velikim brojem atraktivnih selfi pozicija, luna park sa brojnim atraktivnim vožnjama na jednom mestu i mnogi drugi sadržaji. Očekuje se da veliki hit na Beer Festu budu i panoramski baloni sa korpom.

Za Belgrade Music Week u prodaji su trenutno dnevne ulaznice po promo ceni od 690 dinara za regularne, odnosno 890 dinara za FAN PIT, dok je dostupan i limitiran kontigent kompleta ulaznica po promotivnoj ceni od 1.390 dinara za regularne i 1.790 dinara za FAN PIT za sva tri dana.

Ulaznice se mogu nabaviti putem besplatne aplikacije eFinity, koja je dostupna za preuzimanje za IOS i Android, kao i online, putem efinity.rs, ali i putem direktne fizičke prodaje na prodajnom mestu u TC Ušće. Više informacija o ulaznicama na musicweek.rs/tickets.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak