Aktuelno iz kulture

Spotifaj želi milijardu korisnika do 2030. godine: Kako je aplikacija iz Švedske osvojila muzičku striming industriju

Komentari

Autor: Jonny Walfisz, Euronews / AFP

14/06/2022

-

07:09

Spotifaj želi milijardu korisnika do 2030. godine: Kako je aplikacija iz Švedske osvojila muzičku striming industriju
Spotifaj želi milijardu korisnika do 2030. godine: Kako je aplikacija iz Švedske osvojila muzičku striming industriju - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Osnivači muzičke striming platforme Spotifaj objavili su svoje planove za budućnost, između ostalog i cilj da do 2030. godine na svom servisu imaju milijardu korisnika.

Danijel Ek, jedan od osnivača, rekao je da nameravaju da za deset godina imaju promet od 100 milijardi dolara, što bi moglo da udesetostruči njihov prihod, piše Euronews.

To je prilično krupan zalogaj, ali ne i neverovatan. Prošle godine Spotifaj je zabeležio promet od 9,6 milijardi dolara i do kraja prvog kvartala ove godine predstavio broj od 422 miliona korisnika.

To je veliki uspeh za dvojicu švedskih preduzetnika koji su sami pokrenuli kompaniju 2006. godine.

Kako je prodaja fizičkih nosača zvuka uporno opadala od početka 2000-tih, muzička industrija borila se da sustigne internet i pirateriju. 

Otprilike u isto vreme, Apple je lansirao iTunes, koji je omogućavao korisnicima da kupuju muziku digitalno.

profimedia

Danijel Ek

Ali Ek i njegov partner Martin Lorentson želeli su nešto drugačije. Dopadala im se sloboda koju su pružali ilegalni sajtovi za deljenje muzike i tako je nastao Spotifaj.

Korisnici su odmah mogli da slušaju pesme koje su želeli, bez potrebe da sačekaju preuzimanje i to iz neograničene arhive. Možda tako nešto danas uzimamo zdravo za gotovo, ali 2006. godine, to je bilo revolucionarno.

Ek je verovao da ako nema nepotrebnog čekanja u slušanju muzike, ljudi bi se radije pretplatili, nego ilegalno preuzimali pesme pojedinačno.

"Samo sam istinski verovao, da ako stvorimo pravi proizvod, koji je bolji od piraterije, da će ljudi doći", rekao je on 2011. godine.

Bio je u pravu. Beta verzija je lansirana 2007. godine, a jednostavan izgled, fokus na plejlistama i besprekorno korisničko iskustvo odmah su dočekani s oduševljenjem.

Danas je Spotifaj najveći igrač na tržištu muzičkih striming servisa. 

Uprkos konkurenciji kao što su Amazon, Apple i Tencent, niko nema tako veliki udeo kao ta platforma koja je za sebe izdvojila čak 31 procenat tržišta.

A budući da planiraju da imaju milijardu korisnika za osam godina, očigledno ne planiraju da uspore.

Striming servis ima korisnike iz 183 zemlje, a nedavno je investirao više od milijardu dolara u podkaste, kao dodatak muzičkom sadržaju. 

Prema mišljenju direktora sadržaja i advertajzinga Dona Ostrofa, podkasti su šansa vredna 20 milijardi dolara.

Jedan od glavnih razloga za kontinuiran uspeh tog servisa je taj što je njihovo najveće tržište evropsko, a ne američko, u kom imaju ozbiljniju konkurenciju.

Upitani da li ih brinu tehnološki giganti, kao što su Apple i Amazon, koji bi mogli da upotrebe svoja ogromna sredstva da im se ozbiljnije suprotstave, Ek je odgovorio: "To su zastrašujući konkurenti, nema sumnje, ali mi smo samo fokusirani na audio. Oni rade mnoge druge stvari, a ja verujem da u ovom dobu moramo biti veoma jasni u pogledu toga šta značimo za naše korisnike, kako bismo ih imali. Najbolje iskustvo pobeđuje. A mi sada tome dodajemo i najbolji sadržaj. To je sada Spotifaj".

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest