Nakon venecijanskog Bijenala igre i festivala u Amsterdamu, Marko D’Agostin na 19. Beogradskom festivalu igre
Komentari06/04/2022
-13:34

Italijanski umetnik Marko D’Agostin, jedan od najznačajnijih mladih evropskih performera i koreografa, predstaviće se prvi put publici Beogradskog festivala igre u okviru 19. izdanja manifestacije, koja polako ulazi u svoju završnicu, komadom "Srdačni pozdravi" 6. aprila (20h) u Bitef teatru.
Marko D’Agostin je na konferenciji za medije istakao posebno zadovljstvo što je deo Beogradskog festivala igre, o kojem je do sada čuo mnogo pozitivnih iskustava od svojih italijanskih kolega koji su imali čast da učestvuju na festivalu.
O svom komadu "Srdačni pozdravi", nazvanom po formalnom pozdravu u pismima, kaže da bio inspirisan prijateljstvom sa Najdželom Černokom sa kojim je sarađivao 2010. godine.
Susret sa čuvenim britanskim multimedijalnim umetnikom mu je, kaže D’Agostin, ucrtao jasnu odrednicu u razumevanju umetnosti performansa.
"Upoznao sam Najdžela i sarađivao sa njim tokom 2010. godine. Taj susret je ucrtao jasnu odrednicu u mom razumevanju performansa. Upotreba igre je postala scenski horizont bezbrojnih mogućnosti… `Najlepši pozdravi` su pismo koje pišem sa zakašnjenjem od osam godina nekome ko više ne može da odgovori. Kao što je Otavio Fatika istakao prilikom prevođenja prepiske između Roberta Lovela i Elizabete Bišop: `pisma koja su dostavljena prekasno, ne podrazumevaju samo puko trajanje putovanja, već umesto sazvežđa, nude mlečni put sadašnjosti`.
Zato sa ovog mesta, upućujem poziv publici: zapevajmo svi zajedno o nostalgiji koja nam pripada, jer možda nismo stigli na vreme da kažemo sve šta smo želeli. U senci vremena koje protiče i pod svetlošću koju Najdžel neprestano projektuje na scenu, učinimo da ovaj uporni refren odzvanja, odmotajmo prazan list papira pred svojim očima i zapitajmo se: kako želimo da započnemo jedno nemoguće pismo", poručio je D’Agostin.

Alice Brazzit
Komad nije autobiografski, ističe on, niti je sećanje na preminulog prijatelja. On se odnosi na pitanje kako ispunjavamo prostor koji nam je neko ostavio i kako ostajemo sami u tom prostoru.
Predanost igri, D’Agostin je nedavno krunisano pozicijom stalnog saradnika u čuvenom milanskom Teatru Pikolo.
Sa obzirom na to da je ovo prvi put da Teatar Pikolo bira saradnike iz oblasti savremene igre, za D’Agostina je poziv bio velika čast, ali i obaveza da u ime svojih kolega uvede performas i koreografisani pokret u čuvenu italijansku pozorišnu instituciju.
Marko D’Agostin je, takođe, laureat čuvene UBU nagrade za najboljeg mladog performera. Nagrada se dodeljivala isključivo glumcima, ali je od nedavno i performas dobio svoje mesto, pa je D’Agostin i ovom prilikom otvorio put umetnicima iz oblasti savremene igre.
Njegov rad propituje ulogu i funkciju sećanja, fokusirajući se na odnos između izvođača i gledaoca. Igra, ta složena geografija u kojoj se zvuk, reč i pokret neprestano sudaraju, teži ka emocionalnom kompromisu onih koji igraju i onih koji posmatraju.
XX igrača za 20. vek
Nakon rada sa međunarodno priznatim koreografima poput Jasmin Goder, Najdžela Černoka, Rozmari Bačer, Vendi Hjuston i Emia Greka, otpočeo je karijeru izvođača, nastupajući za trupe Klaudije Kasteluči, Rafaela Sancija, Alesandra Šaronija, Liz Santoro, Iris Erez, Tabee Martin…
Već od 2010. godine razvija sopstvena koreografska istraživanja, učestvujući u brojnim međunarodnim projektima. Svoje radove je prikazao na mnogim evropskim festivalima i scenama (Koreografski susreti u Sen-San-Deniju, pariski Teatar de la Vil, briselski Les Brigittines, teatar The Place u Londonu, Sala Hiroshima u Barseloni, ciriški Tanzhaus, Schaubühne u Lajpcigu, SESC Pompeia u Sao Paolu, Santarcangelo festival, Romaeuropa, VIE festival, Torinodanza, OperaEstate u Basanu…).
Na poziv Borisa Šarmaca 2019. godine je bio jedan od 20 igrača u projektu "XX igrača za 20. vek". Tokom 2020. godine, po izboru Mari Šuinar, tadašnje direktorke venecijanskog Bijenala igre, kreirao je za mlade igrače u okviru festivalskog koledža, a 2021. godine je u okviru glavnog programa Bijenala izveo “Srdačne pozdrave”, u selekciji Vejna Mek Gregora. Ovaj komad koji će beogradska publika imati priliku da vidi, beleži sjajan uspeh i na festivalu Julidans u Amsterdamu, kao i na brojnim scenama u Italiji i Francuskoj.
Komentari (0)