Aktuelno iz kulture

Reditelj filma "Strahinja Banović": Jedno je kad neko pati od ljubavi u stanu u Francuskoj, a drugo na migrantskoj ruti

Komentari

Autor: Tanjug

21/02/2022

-

12:57

Reditelj filma "Strahinja Banović": Jedno je kad neko pati od ljubavi u stanu u Francuskoj, a drugo na migrantskoj ruti
Reditelj filma "Strahinja Banović": Jedno je kad neko pati od ljubavi u stanu u Francuskoj, a drugo na migrantskoj ruti - Copyright Tanjug/Dragan Kujundžić

veličina teksta

Aa Aa

Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je reditelj Stefan Arsenijević koji je govorio o svom filmu "Strahinja Banović" čija se srpska premijera očekuje 25. februara na otvaranju Festa.

Arsenijević je rekao da pred prikazivanje njegovog filma na Festu oseća veliko "uzbuđenje i nervozu", da je srećan, ali da ima "baš ekstrene emocije koje su pomešane, jer je tako uvek pred premijeru, pogotovo domaću".

"Domaća premijera znači da će videti film neki od mojih najbližih prijatelja, dobar deo domaće ekipe i domaća publika. Pogotovo je važno da je ovaj film moderna interpretacija epske narodne pesme 'Banović Strahinja' koja je toliko važan deo naše kulturne baštine", istakao je reditelj.

"Strahinja Banović" je premijenro prikazan i bio je nagrađen prošle godine u Karlovim Varima, i potom je obišao više od 20 međunarodnih festivala, pa Arsenijević zna "da inostrana publika dobro reaguje na film".

Prema njegovim rečima, "sad ćemo da vidimo kako reaguje domaća publika koja ima mnogo više znanja o pesmi koja je inspirisala film".

Na početku rada na filmu Arsejnijević i njegovi koscenaristi Bojan Vuletić i Nikola Dikre pročitali su pesmu, pogledali istoimeni film Vatroslava Mimice iz 1981. godine i pročitali dramu Borislava Mihajlovića Mihiza.

"Shvatili smo da i film i drama dosta slobodno tretiraju pesmu. Nekako daju sebi slobodu da izmene narativ, da ga prilagode mediju u kome stvaraju, tako da smo se i mi oslobodili i krenuli da menjamo", rekao je Arsenijević.

U filmu "Strahinja Banović" radnja je prebačena u sadašnjost i kontekst migranske krize, gde srednjevekovno moralno pravo ne može da funkcioniše, za razilku od ljubavna priča, smatra Arsenijević.

Tanjug/Dragan Kujundžić

 

"Čini mi se da je više nego ikad važna poruka pesme - praštanje, empatija, razumevanje drugog. Imam utisak da živimo u vremenu u kome svi gledamo samo svoj komfor i sebe u individualističkoj civilizaciji", ocenio je Arsenijević..

Prema njegovim rečima, pesma "Banović Strahinja" ima u sebi "junaka koji ume da oprosti i da razume".

"Naš cilj je bio da napravimo intimnu, ličnu ljubavnu priču i čini mi se da svako može da se identifikuje. Jesu glavni junaci migranti, ali glavni problemi su emotivne prirode. I to su neke situacije koje mogu da se dese bilo kome od nas", rekao je reditelj.

Arsenijević je rekao da njegov film "funkcioniše kao melodrama", koje voli i u kojima je "glavna snaga u emociji".

Tanjug/Dragan Kujundžić

 

Osvrćući se na svoju raniju izjavu da bi da živi u Francuskoj snimao samo ljubavne filmove, Arsenijević je rekao da se kod nas traže socijalne drame i da je vremenom shvatio da verovatno nikad neće doći taj trenutak.

"Možda to i nije loše. Pravim melodrame koje imaju neki mnogo kompleksniji društveno-politički kontekst i onda su filmovi još slojevitiji i zanimliviji", primetio je Arsenijević.

Prema njegovim rečima, "jedno je kad neko pati od ljubavi u stanu u Francuskoj, a sasvim druga stvar kada naš junak krene balkanskom rutom peške da pređe granicu sa Mađarskom rizikujući sve samo da bi se ponovo sreo sa ženom koju voli".

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak