Zvezda baleta Sergej Polunjin: Neuspesi su mogli da me unište, ali očigledno radim pravu stvar jer sam još ovde
Komentari02/12/2021
-08:38
Poznat kao tehnički briljantan, ali "problematičan" igrač, Sergej Polunjin je postao najmlađi primabaletan Kraljevskog baleta u 19. godini, ali je napustio kompaniju samo dve godine kasnije. O njegovim nastupima koji oduzimaju dah, ali i skandalima zbog propuštanja nastupa, problematičnih ispada na Tviteru (od ćaskanja o narkoticima do homofobije), kao i o tetovaži s likom Vladimira Putina na grudima pisali su mediji širom sveta.
Međutim, otkako je 2019. upoznao je olimpijsku klizačicu Elenu Ilinih i s njom dobio sina Mira u januaru 2020, smatra da je konačno odrastao.
"Deca nas sigurno menjaju na pozitivan način. Pošto se sa njima povezujete energetski, morate da budete u miru sa sobom. Ako se razljutim, dete oseti tu energiju", kaže Polunjin za Guardian, povodom njegove nove postavke baleta "Romeo i Julija" u londonskoj Rojal Albert dvorani, a u koreografiji Johana Koborga.
Čuveni baletski umetnik počeo je da uklanja tetovaže po kojima je bio poznat, jer želi da bude "čist", a trenutno je na polovini dvogodišnjeg procesa laserskih tretmana.
Otkako je napustio Kraljevski balet, usredsređen je da pravi nove koreografije i priče, ali je "Romeo i Julija" na neki način njegov povratak klasičnom baletu.
"Rekao sam: 'Nikad u životu neću raditi 'Romea i Juliju', a nedelju dana kasnije sam kazao: 'Da, uradiću to'", kaže Polunjin kroz smeh.
Razlog zbog kog je pristao na to je Koborg, čuveni danski igrač i koreograf, koji je proveo 14 godina u Kraljevskom baletu, ali je kao i on sada nezavisan.
"Imate izuzetne koreografe, ali su oni zaključani u sistemu. Johan razmišlja drugačije, vrlo je klasičan u tome da poštuje stil, ali ima različit način razmišljanja o tome koji je vrlo moderan", smatra baletan.
Sergej može da uradi sve
Koborg priznaje da je izazovno održati živim klasični balet.
"Savremeni ples mnogo lakše komunicira s nama i ako ne unesemo određenu količinu savremene energije u klasični ples, jednostavno neće moći da se poveže s ljudima", smatra koreograf.
On u studiju podstiče plesače da se ponašaju kao stvarni ljudi, unoseći život na scenu, dok usavršavaju kompleksne figure i pokrete.
Uprkos tome što je starosna razlika među njima 20 godina, Polunjin i Koborg imaju drugarski, bratski odnos.
"Uvek mi se dopadao Johan. Osećam njegovu podršku, iako ga ponekad izneverim na njegovim gala događajima", kaže pokajnički Polunjin, misleći na situacije u koje je dovodio koreografa, kada se ne bi pojavio na nastupima.
"Pitao sam ga: 'Zašto i dalje želiš da radiš sa mnom?'", pita igrač, na šta se obojica smeju.
"Naučite da živite s tim", kaže Koborg, koji ceni Polunjinov talenat.
"Sergej može da uradi sve. Kapa dole za njega! To je vrlo retko", smatra koreograf, koji zahvaljujući saradnji sa ovim baletanom ima, kako kaže, više kreativne slobode u radu na ovom projektu nego ikad pre.
Pravili smo mnogo grešaka
Polunjin je sada opušteniji nego u dvadesetim godinama. Dok je bio u Kraljevskom baletu, osećao se sputanim i čeznuo je za slobodom, a kada ju je konačno dobio, bio je preplavljen njom.
"Nisam znao kako da odgovorim na mejlove. Dobio sam toliko prilika kad sam napustio Kraljevski balet. Američki teatri su mi pisali, filmske produkcije, agenti... Nisam znao šta da radim s tim. Tako da sam se na neki način izolovao na šest meseci, čekao da sve prođe i otišao u Rusiju", kaže ukrajinsko-ruska baletska zvezda.
Neko vreme se osećao izgubljeno i preterivao je u piću i drogama, kako bi pobegao od odgovornosti.
"Igrači su deca. Dobri su kad se neko o njima stara, ali nikad ne preuzimaju odgovornost za svoje odluke", kaže on.
Napisao je neke uvredljive stvari na društvenim mrežama.
"Žalim zbog toga. To je delimično bilo arogantno, bilo je glupo. Kažem sebi: 'Ti si pe**s' jer je to moglo da uništi ono što sam imao. Bio je to čin samosabotaže", kaže Polunjin.
Međutim, u poslednje vreme oberučke prihvata odgovornost i producira i po tri predstave godišnje. Polinjin ističe da uči usput.
"Ranije smo pravili mnogo grešaka. Za prvu predstavu u Sadler's Velsu potrošili smo mnogo novca, a kritika je nije volela, tako da onda izgubite poverenje tima i sponzora. Morate brzo da se povratite inače ćete biti zaboravljeni", kaže baletan, koji se vratio sa novom predstavom već sledeće godine.
Prema njegovim rečima, u životu ga drži to što uvek ide napred.
"Pamćenje mi traje nedelju dana", konstatuje Polunjin.
Pokušava da ne razmišlja o finansijskim rizicima. Nikad ne pozajmljuje novac, a ako mu ponestane sredstava da plati salu za vežbanje, gostovaće u nekoj predstavi, kako bi zaradio novac.
Ne nedostaje mu samopouzdanja, ali misli da delom sve zavisi od sudbine. Neuspesi su, kaže, mogli da ga unište.
"Ali možda radimo pravu stvar jer smo još ovde. Ako je prava stvar, univerzum će nam pomoći da je ostvarimo", kaže Polunjin, koji od 2017. ima i srpsko državljanstvo.
Komentari (0)