Aktuelno iz kulture

Amira Medunjanin za Euronews Srbija: Ne mogu ni zamisliti detinjstvo bez Silvane i Tome

Komentari

Autor: Sonja Šulović

06/11/2021

-

08:10

Amira Medunjanin za Euronews Srbija: Ne mogu ni zamisliti detinjstvo bez Silvane i Tome
Amira Medunjanin - Copyright Miloš Vojnović/Promo

veličina teksta

Aa Aa

Amira Medunjanin održaće tri koncerta 12, 13. i 15. novembra (20.30h) u Kombank dvorani u Beogradu, uz ograničen broj posetilaca i neophodno nošenje maski.

Priznata interpretatorka sevdalinki i tradicionala svetskog glasa će ponovo priuštiti prestoničkoj publici trostruki doživljaj koji je priredila na istom mestu, takođe u pandemijskim uslovima, u oktobru prošle godine, kada su svi koncerti bili rasprodati.

Ima li simbolike ili je čist slučaj što su koncerti ponovo zakazani u dvorani, u kojoj je svojevremeno Toma Zdravković održao čak 20 uzastopnih oproštajnih nastupa.  Obavezuje li ovaj podatak dodatno, i ima li treme? 

Naravno da obavezuje u svakom pogledu. Dom sindikata je kultno mesto gde su nastupali neki od najznačajnijih umetnika 20. veka. A o tremi da ne govorimo. Ali, to je dobro. Mislim da u većini slučajeva trema može biti pozitivan faktor za uspešan koncert. Znate, prošle godine sam nastupila po prvi put i zaista je bilo izuzetno lepo. Nekako smo se svi opustili, i dali malo oduška u toj 2020. godini koja nimalo nije bila laka. A ovo vreme leti i čini mi se mnogo brže nego pre.

Ovog puta dolazimo u drugačijem sastavu u odnosu na prethodne koncerte i to: Antonio Vrbički - harmonika, Atila Aksoj - gitara, saz i def, Zoran Majstorović - gitara i ud i Riad Guzin - fretless bas. Nadamo se da će biti lepo druženje, kao i mnogo puta do sada. Znate, imala sam nekoliko koncerata u poslednjih par meseci, ali zaista sam poželela druženje s ljudima i stvarno svaki održan koncert je za mene svojevrstan praznik. Tako da imamo puno dobrih razloga za nove susrete.      

EXIT/Promo Zoran Ješić

Amira: Kada se srce slomi, mislim da muzika može, barem malo dati duši da diše

 

Aktuelni album je vanredni omaž legendarnim muzičarima, Tomi i Silvani. Čime ste se vodili u izboru pesama, i za koju ste od početka znali da se pod obavezno mora naći na albumu "For Him and Her"?  

To su pesme koje mnogima, kao i meni, puno znače. Vidite, odrastala sam u vreme kada su neke od tih pesama bile snimane. I ne mogu ni zamisliti detinjstvo bez Silvane i Tome. Njihova muzika je obeležila jednu epohu i verujem da upravo zbog njihove umetnosti mnogi od nas imaju prelepa sećanja iz tog doba. Pre svega, pesme koje smo obradili su u suštini one koje su mi ostale u sećanju i svaku povezujem sa događajima koji su bili značajni u mom životu. Ali hajde da to gledamo sa druge strane.

Sve Tomine i Silvanine pesme su zaista vanvremenske i koju god da poslušate osetićete taj poseban svet koji su oni stvorili. Bilo bi teško izdvojiti samo jednu pesmu iz njihovog velikog opusa. Sve zavisi od čoveka i kako se oseća u određenom trenutku. Mislim da smo svi bili u istoj situaciji. Znate, kada se srce slomi, mislim da muzika može, barem malo dati duši da diše. Na ovom albumu pokušala sam preneti osećanja koju u meni budi Tomina i Silvanina muzika. I naravno, da njihova umetnost uvek živi u nama i generacijama koje dolaze. 

Slušati srce i ne posustajati

A sećate li se prvih osećaja, misli i asocijacija, koje je probudila u vama sevdalinka? 

Ma, sećam se svakog trenutka. To su bile srećne godine. A bila su druga vremena, i bila sam dete. Muzika je za mene bila sve. Sve ostalo je bilo sporedno. Sevdah je moja prva ljubav. Bilo je nemoguće biti i živeti u Sarajevu, a ne slušati sevdalinke. Posebno sam bila opčinjena svim tim lepim pesmama. I nije bilo važno ko ih izvodi, jer su svi interpretatori bili vrhunski umetnici. I da, ne mogu zaboraviti radost svaki put kada čujem neku pesmu na radiju. I sećam se mojih upornih pokušaja da otpevam kako to oni izvode. Moram reći da je celi taj period bio za mene izuzetno interesantan. Otkrivala sam svet muzike i ulazila u život i to punim plućima. I zato mislim da je sloboda ta reč o kojoj ovde govorimo.

Pesme iz davnina ne zaboravljamo i često im se rado vraćamo, pa kako onda sebi objašnjavate činjenicu da po pravilu lako prelazimo preko mnogo toga što je bilo dobro u tim nekim prošlim vremenima? 

Mislim da je borba za obezbeđivanje normalnog života prioritet u 21. veku. Teško je odvojiti vreme za neke stvari koje su, barem tako mislimo, manje važne. Ali, moramo naći balans. Ipak, imamo jedan život i bilo bi šteta da nam dragoceni minuti i sati prođu uzalud. Znate kako sam ja ušla u svet muzike. I nije moglo drugačije. Mislim da više moramo slušati svoje srce i da ne posustanemo na putu koji smo odabrali. Desi se da zaboravimo na dobre stvari iz prošlih vremena, ali sve je to ljudski, i uvek se vratimo na pravi put kada je to najvažije. A pesme koje su nastale pre mnogo decenija su u suštini naša ostavština koju ne smemo zanemarivati i koje nam mogu pomoći da sagledamo svet oko nas na pravi način.  

Damir Vujković/Promo

Medunjanin: Pesme koje su nastale pre mnogo decenija su naša ostavština i mogu nam pomoći da sagledamo svet oko nas na pravi način

 

Jedno istraživanje kaže da su ljudi tokom pandemije mnogo više vremena provodili u slušanju muzike i to posebno muzike omiljenih izvođača. Šta je bio vaš izbor? 

Prošle godine, kada je pandemija krenula, radila sam na produkciji novog albuma i imala sam nekoliko onlajn koncerata. Nakon toga iskoristila sam vreme da poslušam nekoliko novih albuma. Međutim, čim počnem nešto slušati, poželim videti bend uživo i shvatim da smo usred pandemije i da nema nikakve mogućnosti za održavanje koncerata. Moram reći da sam jedva dočekala otvaranje nakon lokdouna i otišla sam na par koncerata, samo da ispunim sebi želju. 
 
A koji naredni koncert ne biste voleli da propustite? Jeste li možda već obezbedili ulaznicu za Nick Cave and The Bad Seeds koji dolaze na Exit 2022? 
 
Kada je pandemija krenula, sastavila sam spisak umetnika koje moram videti ponovno. I onih koje nikada nisam gledala uživo. Poprilično je duga lista. I da. Idem na koncert Nik Kejva sledeće godine. 

Videćemo kud me put nanese, tako je najbolje

Poznato je da na nastupima sa publikom delite priče koje se vezuju za određenu numeru. Koju priču biste izdvojili i možda baš o toj pesmi i najpre snimili dokumentarac? 

Na koncertima uvek puno pričam. Nekako mi je to mana, ako mogu tako reći. Ali ne bih mogla drugačije. Kao što ste rekli, svaka kompozicija ima svoju priču i svoj svet. Teško da bih mogla izdvojiti samo jednu. Ipak, ovde se radi o stotinama priča i stotinu svetova. A da mogu, verovatno bih snimila filmove o mnogim pesmama i pričama koje nose.

A kada biste do kraja života morali da izvodite jednu pesmu, koja bi to bila?

U tom slučaju morala bih imati najmanje devet života, jer teško da bih se mogla opredeliti za samo jednu pesmu.

Neja Markičević/Hanza Media

Koncerti u Kombank dvorani zakazani su za 12, 13. i 15. novembar 

 
Gde niste, a voleli biste da nastupate i to možda već naredne godine? 

Nastupala sam na skoro svim kontinentima i želja mi je da odem u neke gradove ponovno. Ali kad me to pitate, setim se stiha jedne pesme: "There is nowhere you can be that isn’t where you’re meant to be". Tako da videćemo kuda me put nanese. I verujem da je tako i najbolje.  
 
Nekada se govorilo dobar glas se nadaleko čuje, a kako je danas? 

Evo sada dok razgovaram s vama nalazim se u Holandiji. Već skoro tri sedmice. Učestvujem kao gost na projektu sastava Capella Amsterdam. Zaista radi se izuzetnom horu sa vrhunskim umetnicima koji imaju fantastične glasove. Na svim dosadašnjim koncertima, a imali smo ih šest, bilo je predivno. I svaki novi koncert je sasvim jedna nova dimenzija. Iskreno bih volela kada bi mogli uraditi i nekoliko koncerata izvan Holandije.    

Da birate theme song za neki novi vrli svet koji nas posle svega ovoga očekuje, koja bi to kompozicija bila?

Spomenula sam već stih iz te pesme, mislim da je nastala neke 1967, a radi se o pesmi “All you need is love” od banda "The Beatles".

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak