Aktuelno iz kulture

Autor "Sopranovih" konačno otkrio šta se desilo sa Tonijem u poslednjoj sceni

Komentari

Autor: Hollywood Reporter

04/11/2021

-

08:51

Autor "Sopranovih" konačno otkrio šta se desilo sa Tonijem u poslednjoj sceni
Autor "Sopranovih" konačno otkrio šta se desilo sa Tonijem u poslednjoj sceni - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Dejvid Čejs, autor kultne serije "Sopranovi", koji je nedavno snimio i prednastavak sage o Toniju Sopranu u vidu filma "The Many Saints of Newark", u razgovoru za Hollywood Reporter otkrio je kako je Džejms Gandolfini lagao o smrti majke kako bi izbegao ulogu Tonija Soprana, zašto je televizija Fox odbila da prikazuje njegovu seriju i šta se na kraju zaista desilo u poslednjoj sceni, koja je razbesnela mnoge obožavaoce.

"Utešno je znati da rad nastavlja da živi i posle vas", kaže ovaj pisac, reditelj i producent, dodajući da nije verovao da će njegova serija ostaviti takav trag.

"Mislio sam: 'Za nekoliko godina, niko neće govoriti o tome. Telefoni će biti drugačiji, televizija će biti drugačija', što se pokazalo tačnim. Tehnologija jeste drugačija, ali izgleda da ono o čemu serija govori još rezonuje s ljudima. Drago mi je što to vidim", rekao je Čejs.

"Građanin Kejn" televizije

Sopranovi su imali ukupno 86 epizoda, koje su emitovane u šest sezona između 1999. i 2007. godine, a prema mišljenju mnogih važe za jednu od najboljih serija svih vremena. Magazin Vulture nazvao ju je "Građaninom Kejnom televizije", ukazujući na odlučujući značaj koji je imala u istoriji televizijskih programa.

profimedia

Dejvid Čejs

Četrnaest godina nakon što je serija završena čuvenom scenom u restoranu, Čejs, sedmostruki dobitnik Emi nagrada i laureat najvišeg priznanja Američkog udruženja scenarista, prisetio se vremena u kom je počeo da se interesuje za krimi serije.

"Svakog četvrtka sam sa ocem gledao seriju 'Nedodirljivi' (The Untouchables). U njoj je igrao Robert Stak i svake nedelje bi odmeravao snage sa čikaškom mafijom tokom prohibicije, a ponekad i u Njujorku. U svakom slučaju, njegovi ljudi nisu bili ni najmanje interesantni. Gledao sam seriju samo zbog kriminalaca, jer su imali zaista sjajne uloge, vrlo dramske, aktivne i smrtonosne", kaže Čejs.

Iako je želeo da se bavi filmskom fotografijom, smatrao je da nema šanse u toj oblasti, jer nije razlikovao zelenu i crvenu boju, a imao je i strah od visine. Zato je na studijama filma na Stenford univerzitetu počeo da se bavi režijom.

Njegova ljubav bili su filmovi, ali je završio na NBC televiziji. U tom periodu života napisao je serije "Run for Your Life", "The Rockford Files", "The Bold Ones" i mnoge druge. Prvi Emi dobio je kada je počeo da radi na trećoj sezoni serije "The Rockford Files", a onda još jedan za tv film "Off the Minnesota Strip".

AP/MICHEL SPINGLER

 

Uprkos svim uspesima, u to vreme, televizija je bila drugorazredni vid zabave u odnosu na film. Sve to promenilo se kada je dobio priliku od menadžment kompanije "Brillstein-Grey" da snimi seriju po svojoj zamisli. 

Mafijaš sa problematičnom majkom

"Jedan lik je prišao i rekao mi: 'Slušaj, ovde si jer mislimo da imaš u sebi seriju koja će promeniti sve', a meni se želudac stegao, jer pod jedan, niko nikad mi tako nešto nije rekao, ali i zato što sam mislio: 'Ja ne želim to da radim'. I tako su nastali 'Sopranovi'", kaže Čejs.

U njemu se dugo krčkala ideja o mafijašu sa problematičnom majkom, inspirisanom njegovom porodicom.

"Svi su se uvek smejali na moje dogodovštine sa mojom majkom, a žena mi je jednom rekla: 'Trebalo bi da snimiš seriju o njoj'. Tada to nisam mogao da zamislim. Neko mi je čak rekao: 'Treba da napraviš seriju o TV producentu i njegovoj majci'. I mislio sam: 'Ma ko bi to gledao?' A onda mi je palo na pamet da bi to mogao da bude neki opasan lik, sa majkom koja ga konstantno čini ranjivim i tako je nastala serija", ispričao je producent.

Pored toga što je Livija Soprano direktno inspirisana likom njegove majke, nadahnuće je tražio i u drugim ljudima iz svog bliskog okruženja. Tako Tonijeva terapeutkinja Tereza Melfi nosi ime njegove bake po ocu "koja je bila divna žena", a među porodičnim prijateljima bio je izvesni Tobi Soprano.

Pilot serije trebalo je da se emituje na Foks televiziji, ali su oni odustali u poslednjem trenutku. 

"U pilot epizodi nije bilo ubistava. Bila je to serija o mafiji, ali niko nije bio ubijen. A pošto su je odbili, trebalo mi je neko vreme, možda nekoliko meseci, pre nego što sam shvatio: 'Čekaj malo, to je serija o mafiji, ali oni nisu dobili ono što su očekivali' i onda sam dodao ubistvo, a Bred Grej ju je uzeo za HBO", prisetio se Čejs.

Kako je Gandolfini postao Toni

Dok je serija trebalo da se emituje na Fox televiziji, razmatrano je da Tonija igra Frenki Avalon, a posle su u "igri" bili Stivi van Zant (koji je na kraju dobio ulogu Silvija), Majkl Rispoli i Čejsov favorit - Džejms Gandolfini. Međutim, uprkos tome što mu je uloga bila garantovana, pokojni glumac umalo je odustao od nje.

Foter/Diario Critico Venezuela on Foter.com

 

"Došao je na audiciju i radio je scenu, zaustavivši se usred i rekavši: 'Oh, ne radim ovo dobro. Odlazim'. I otišao je. Mi smo mislili da je bio baš dobar i trebalo je da se vrati u petak. Ali petak je stigao, a ja se kunem da se desilo ovo: rečeno nam je da mu je majka umrla i da ne može da dođe. Kasnije smo saznali da mu je majka umrla pre sedam ili osam godina. Ali mi smo bili uporni. Vratio sam se u Los Anđeles i on je došao u moju kuću i imao je audiciju u garaži. Ja sam je snimio i bilo je odlično", rekao je producent.

Kako su se završili "Sopranovi"?

Šta se na kraju desilo Toniju Sopranu, ostala je jedna od najvećih misterija u istoriji televizijskih igranih programa. 

Naime, u konačnoj sceni, čuje se "Don't Stop Believin'" grupe Journey, dok Toni (legendarni Džejms Gandolfini), Karmela (Edi Falko) i njihov sin Ej Džej (Robert Iler) jedu pohovane kolutiće luka u restoranu "Holstens". Pesma se zaustavlja na stihu "Don't stop", posle čega se vidi deset sekundi crnog ekrana, pre odjavne špice. I to je sve.

Pretpostavku većine gledalaca, da je Toni u tom trenutku ubijen, na neki način je potvrdio sam Čejs u jednom intervjuu povodom knjige "The Sopranos Sessions". On je tada rekao da je "o toj sceni smrti razmišljao oko dve godine pre kraja serije..." 

Reditelj Met Zoler Sejc mu je tada rekao: "Jasno ti je da si upravo to nazvao scenom smrti", ali Čejs, koji je godinama odbijao da odgovori na pitanja o sudbini Tonija Soprana, nije želeo dalje da objašnjava šta se tačno desilo.

Ovog puta, za Hollywood Reporter, bio je prvi put potpuno direktan i objasnio je kako je trebalo da izgleda alternativni kraj.

"Ljudi su želeli da vide Tonija ubijenog"

"Imao sam drugačiju scenu u vidu. Nisam mislio da se završi crnim ekranom. Imao sam u vidu scenu u kojoj se Toni vraća sa sastanka u Njujorku u svom automobilu. Na početku svake epizode, dolazio je iz Njujorka u Nju Džerzi, a u poslednjoj sceni išao bi iz Nju Džerzija u Njujork i bio bi ubijen. Ali onda sam vozio Oušn Park bulevarom blizu aerodroma i video jedan mali restoran. Bilo je to mesto na kom se služio doručak. I iz nekog razloga sam pomislio: 'Toni bi trebalo da skonča na takvom mestu'. Zašto? Ne znam. To je bilo dve godine pre kraja serije", rekao je Čejs.

profimedia

 

Pogodilo ga je što su kasnije ljudi više pričali o tom kraju, nego o ostatku poslednje epizode.

"Zaboravio sam šta se tada desilo, da li u Iraku ili tako nešto; London je bio bombardovan, a o tome niko nije pričao. Pričali su o 'Sopranovima'. Meni je to bilo neverovatno. Ali nisam imao ideju da će izazvati takvu reakciju. Da li je kraj bio iritantan? Bilo je iritantno to što je toliko ljudi želelo da vidi Tonija ubijenog. To mi je smetalo. Želeli su da ga vide licem nadole u lingvinima. I samo sam mislio: 'Bože, gledali ste ovog čoveka sedam godina i znam da je kriminalac. Ali nemojte mi reći da ga na neki način niste voleli. I sad želite da ga vidite ubijenog? Želite pravdu? Vi ste kriminalci nakon što ste gledali ovo sedam godina'. To mi je smetalo", rekao je producent.

Priredila: S. R.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak