Aktuelno iz kulture

Sestra tragično preminulog Brendona Lija: Kamo sreće da smo pre 28 godina učinili više i zabranili oružje na snimanjima

Komentari

Autor: Hollywood reporter, BBC

23/10/2021

-

21:46

Sestra tragično preminulog Brendona Lija: Kamo sreće da smo pre 28 godina učinili više i zabranili oružje na snimanjima
Sestra tragično preminulog Brendona Lija: Kamo sreće da smo pre 28 godina učinili više i zabranili oružje na snimanjima - Copyright profimedia, TanjugAP/Lacy Atkins, AP/Kin Cheung

veličina teksta

Aa Aa

"Kamo sreće da smo pre 28 godina mogli da učinimo više i zabranimo oružje na snimanjima", ovo je u razgovoru za Hollywood reporter istakla Šenon Li, sestra tragično preminulog Brendona Lija.

Prema njenim rečima, nakon vesti o tragediji koja se dogodila na snimanju filma "Rust", kada je Alek Boldvin upucao direktorku fotografije Halinu Hačins i ranio reditelja Džoela Souzu, kontaktirali su je već mnogi, a čula se i s majkom i nekadašnjom verenicom brata. 

"Stare rane" ponovo bole, osećanja su pomešana i sve iznova izaziva mnogo "frustracije", navela je Šenon, za koju nema opravdanja za još jednu tragediju, poput one koja se desila 30. mart 1993, kada je njen brat Brendon Li upucan na snimanju filma "Vrana".

AP/Kin Cheung

Šenon Li: Uz Aleka Boldvina sam i porodicu Hačins... Trebalo bi da imamo saosećanje za sav bol kroz koji svi oni sada prolaze

"Postoje pravila koja bi trebalo da se poštuju. Svakako, ne želim niti upirem prstom u bilo koga jer bi to bilo pogrešno. Ali nema razloga da dođe do toga da se ovako nešto dogodi. Moje je srce uz Aleka Boldvina, saosećam sa svim kroz šta će morati da prođe kako bi obradio ono što se dogodio i pokušao da pronađe neki mir. I još više, moje misli su sa porodicom Haline Hačins. Njihov čitav svet se sada izokrenuo. Trebalo bi da imamo saosećanja za sav bol kroz koji svi oni prolaze", kazala je Šenon Li.

Nema razloga da na setu bude bilo šta što može da ispali metak

Nakon tragedije koja se desila u četvrtak na snimanju u Novom Meksiku (Santa Fe), oglasili su se mnogi iz filmske industrije, a društvene mreže su preplavljene zahtevima da se zabrani upotreba oružja na snimanjima. 

"Mislim da u današnje vreme sa svim mogućnostima koje prižaju tehnologija i specijalni efekti, nema razloga da scenski pištolj ili bilo šta drugo što može da ispali metak bilo koje vrste budu na setu. Mislim da je to neophodno i volela bih da vidim i da dođe do nekih promena u celoj industriji. Verenica mog brata i ja smo baš pričale o tome. Kamo sreće da smo pre 28 godina mogli da uradimo više, ali želimo da to sada uradimo", istakla je sestra tragično preminulog glumca, zvezde u usponu koji je život okončao u 28. godini.

Tanjug AP/Lacy Atkins

Brendon Li upucan je na snimanju filma "Vrana" 30. marta 1993.

Kako je istakla, njena porodica će svesrdno podržati inicijativu o zabrani oružja, pa još jednom naglasila neophodnost poštovanja pravila.

"Ne želim da komentarišem incident na snimanju `Rust`, ali kada je reč o Brendonovoj nesreći - i tada su postojala pravila, od kojih mnoga, nažalost, nisu ispoštovana", tvrdi Šenon, dodajući da joj je izuzetno teško zbog toga što je njenog brata ponovo u prvi plan vratilo ubistvo na snimanju.

"Nadam se samo da će kao bar jedna dobra stvar iz svega ovoga proisteći to što će doći do značajnih promena", zaključila je Šenon.

I scenski pištolj je oružje

Pitanja kako se rukuje oružjem na filmskim setovima upravo je ponovo otvorila pomenuta tragedija na snimanju vesterna "Rđa", baš kao i sestra Berendona Lija i mnogi iz filmske industrije pitaju zašto se uopšte koriste ćorci, u vreme kada se pucnjevi iz pištolja jeftino mogu zameniti kompjuterskom tehnologijom.

"Nema razloga da se pištolji više pune ćorcima ili bilo šta slično. To bi trebalo da bude protivzakonito", napisao je na Tviteru Kreg Zobel, glumac i reditelj, koji stoji, između ostalog iza hvaljene serije "Mer iz Istauna".

I scenarista Dejvid Slek opominje da je scenski pištolj "zapravo pravo oružje", pa podseća i na to da ćorci imaju baruta u sebi i da mogu povrediti i ubiti - što se i dešava. 

"Ako ste bilo gde na setu gde se ova municija koristi bez posebnih mera opreza i bezbedno, sklonite se. Nijedna serija ili film nisu vredni ljudskih života", dodao je Slek u objavi na društvenoj mreži pomenuti scenarista.

Kako se u tekstu na BBC objašnjava, ćorci se na snimanjima koriste kao imitacija bojeve municije, a razlog zbog kojeg su toliko uverljivi je to što su to u suštini modifikovani pravi meci. S tim što pravi meci imaju metalni projektil, a ćorci materijal poput pamuka ili papira koji je prikačen napred.

Koliko je opasan revolver napunjen "lažnim mecima", potvrdio je i incident iz 1984. godine na snimanju serije "Na tajnom zadatku", kada je američki glumac Džon Erik Heksam pucao sebi u glavu iz pištolja za koji je mislio da nije opasan jer je napunjen ćorcima. Međutim, proizvedena eksplozija bila je dovoljno jaka da mu probije lobanju i da posle nekoliko dana provedenih u komi, bude proglašen mrtvim.

Filmska industrija obično ima stroga pravila o upotrebi ove takozvane manevarske municije. Specijalizovani proizvođači prave oružje za filmske setove i savetuju kako da se koriste. Ukoliko je, zbog krupnog kadra, potrebno snimiti bojev metak, koristi se invertna municija koja izgleda kao bojeva, ali je iz nje izvađeno punjenje, objašnjavaju stručnjaci.

"Postoje osnovna pravila na svakom setu. I nikada ne upirete pištolj u drugu osobu, čak iako nije napunjen. Zbunjen sam kako je do ovoga (na snimanju "Rust") moglo da dođe", kazao je za BBC Majk Tristano, oružar koji je ranije sarađivao sa Alekom Boldvinom.

Prema rečima Bila Dejvisa, stručnjaka za oružje koji je radio na nekoliko filmova i TV serija, čak ako je neko i stavio pravu municiju, ona nikako i nikada ne bi smela da bude na filmskom setu.

"Pod dva, treba da pregledaju oružje olovkom niz cev i baterijskom lampom da budu sigurni da nema prepreka u mehanizmu i na trećem mestu, da pregledaju metak koji tamo ulazi", dodao je Dejvis.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak