Aktuelno iz kulture

Hello Kitty slavi 50. rođendan: Simbol japanske "kawaii" estetike koji je osvojio planetu

Komentari

Autor: Euronews Srbija

01/11/2024

-

11:28

Hello Kitty slavi 50. rođendan: Simbol japanske "kawaii" estetike koji je osvojio planetu
Tanjug/AP/Shuji Kajiyama - Copyright Tanjug/AP/Shuji Kajiyama

veličina teksta

Aa Aa

"Hello Kitty", animirana junakinja čiji se lik pojavljuje na bezbrojnim proizvodima, danas, 1. novembra slavi svoj 50. rođendan.

Nju je 1974. nacrtala tada 24-godišnja Juko Šimizu, koju je kompanija Sanrio angažovala da osmisli nova, profitabilna dizajnerska rešenja za dečje modne dodatke.

"Hello Kitty" našla se prvo na jednom providnom dečjem novčaniku, koji se prodavao po ceni manjoj od jednog dolara.

Tanjug/AP/Shuji Kajiyama

 

Danas postoji samo jedan takav novčanik, a Sanrio ga čuva u trezoru u svom sedištu u Tokiju.

Iako podseća na mačku, "Hello Kitty" je zapravo devojčica, a pošto je osnivač kompanije Šintaro Cuji želeo da njen lik bude univerzalno dopadljiv, dao joj je englesko ime i "londonsko poreklo".

Šimizu ju je ciljano nacrtala bez usta, kako bi mogla da se prilagodi svim osećanjima svojih fanova. 

Globalnu popularnost stekla je usponom japanske kawaii kulture krajem 20. veka, pokreta koji se služi slatkastom i detinjastom estetikom i koji je ostavio traga kako na modi, tako i na umetnosti.

Tanjug/AP/Shuji Kajiyama

 

Njen uticaj s godinama je rastao, pa je tako japansko Ministarstvo zemlje, infrastrukture, saobraćaja i turizma proglasilo Hello Kitty nacionalnim "turističkim ambasadorom", a UNICEF dečjim ambasadorom, kako u Japanu, tako i u Sjedinjenim Američkim Državama.

Takođe je našla i "modni angažman", pa su njen lik pozajmili brendovi kao što su Crocs, Casio i Balenciaga.

Tanjug/AP/Shuji Kajiyama

 

Dobila je svoje animirane serije, video igre, tematske parkove, pa čak i avion u floti Shinkansen prevoznika.

Sa više od 50.000 proizvoda sa njenim likom koji se mogu naći u 130 zemalja sveta, "Hello Kitty" predstavlja jednu od najuspešnijih licenci na celom svetu, a procenjuje se da je generisala 84,5 milijardi dolara.

To je čini jednom od najvrednijih medijskih franšiza na svetu, od koje je uspešnija jedino "Pokemon" imperija. 

Tanjug/AP/Shuji Kajiyama

 

U čast 50-godišnje junakinje u Nacionalnom muzeju u Tokiju u toku je izložba "Kako se menjam ja, tako se menja i ona", koja beleži uspon popularnosti "Hello Kitty".

Komentari (0)

Kultura