Aktuelno iz kulture

Zastrašivanje u službi zarade: Horori sa najboljim marketinškim kampanjama koje brišu granice između stvarnosti i filma

Komentari

Autor: Euronews

15/07/2024

-

18:39

Zastrašivanje u službi zarade: Horori sa najboljim marketinškim kampanjama koje brišu granice između stvarnosti i filma
Zastrašivanje u službi zarade: Horori sa najboljim marketinškim kampanjama koje brišu granice između stvarnosti i filma - Copyright Prinstscreen YouTube/Paramount Pictures, Rotten Tomatoes Classic Trailers, NEON

veličina teksta

Aa Aa

Novi horor film sa Nikolasom Kejdžom i Maikom Monro u glavnim ulogama pod nazivom "Longlegs" (domaći distributeri preveli su ga kao "Sakupljač duša"), jedan je od najgledanijih u ovoj godini.

Najavljujući film, njegove zvezde i reditelj Oz Perkins, u intervjuima za svetske medije govorili su o metodama koje je Kejdž primenjivao u ovom projektu, poput toga da danima nije izlazio iz uloge serijskog ubice i da je Monro, kada ga je prvi put videla u kostimu na setu, navodno bila toliko zastrašena, da joj je puls dostigao 170 otkucaja u minutu.

I Nikolas Kejdž je privukao veliku pažnju neočekivanom izjavom da mu je inspiracija za zastrašujući lik bila njegova rođena majka.

"Nije da je bila satanistička, ali je takvo bilo njeno oglašavanje, način na koji se kretala. Rekla bi: 'O, Niki, izgledao si kao ptičica kada si se rodio'. A to je bilo jednostavno zastrašujuće. Mislim da je moja mama radila najbolje što je mogla u situacijama u kojima se nalazila, ali je svejedno bilo strašno. Zato sam pomislio: ok, hajde da od ovog lika napravimo omaž mojoj majci", izjavio je glumac.

Film je inače na blagajnama tokom prvog vikenda prikazivanja u Americi inkasirao 22 miliona dolara, dvostruko više od "Fly Me to the Moon" sa Skarlet Johanson i mnogo većim budžetom, koji je počeo prikazivanje u istom periodu.

Nema sumnje da takav uspeh duguje možda i najinovativnijoj promotivnoj kampanji, kada je reč o ostvarenjima u ovoj godini.

Zanimljivo je da je u bioskope stigao baš u vreme 25. godišnjice kultnog horora "Veštica iz Blera" koji je utabao put sasvim drugačijem marketingu u svetu filma.

Na tragu "Veštice iz Blera"

U proleće 1999. među studentima u Americi pronele su se vesti o tome da su neki mladi ljudi nestali tokom izleta. Deljeni su flajeri i prepričavane zastrašujuće priče, koje su se pojavljivale čak i u štampi i na čet forumima, a vezani za navodnu lokalnu legendu o veštici iz Blera.

Naravno, nijedna od priča nije bila istinita. Bila je to pametna promotivna kampanja, koja je omogućila da film sa budžetom manjim od 60.000 dolara na blagajnama zaradi neverovatnih 248,6 miliona.

Zamagljivanje granica između stvarnosti i filmske priče u ovom slučaju zauvek je promenilo način na koji su promovisani filmovi.

Na istom tragu, promoviše se i "Longlegs" koji govori o FBI agentkinji Li Harker (Maika Monro) koja pokušava da reši seriju groznih ubistava koje je počinio ubica poznat kao "Longlegs" (Nikolas Kejdž).

Turobna atmosfera, kakvu smo ranije viđali u filmovima kao što su "Sedam" Dejvida Finčera i "Kad jaganjci utihnu" Džonatana Demea, u novom ostvarenju Oza Perkinsa pokazala se kao vrlo privlačna za ljubitelje horora.

Perkins kaže da je "Neon", nezavisna produkcijska kompanija koja stoji iza ovog ostvarenja, bila oduševljena sirovim materijalima koje je snimio i da su ga pitali za dozvolu da naprave sumanutu kampanju.

Počelo je od toga što su objavljivali potpuno nejasne trejlere, bez ikakvog naziva još od početka godine, a čiji je glavni fokus bio stvaranje atmosfere strave i užasa. Periodično su objavljivali i tekstove na sajtu "The Birthday Murders" sa kolažima slika sa navodnih mesta ubistava, dizajniranog tako da izgleda kao najjednostavniji sajt iz 90-tih. 

Sve priče govorile su o žrtvama  "sakupljača duša" i to do detalja. 

Objavili su čak i broj telefona, a kada bi ga neko pozvao, mogao bi da čuje zastrašujući glas Nikolasa Kejdža: "Evo nje! Kako se zoveš, mali anđele? Drago mi je što se upoznajemo. Oh.... Ja ću. Čekati". 

Sve to je tokom iščekivanja premijere kod njihove publike stvaralo osećaj kao da su deo filmske priče. 

Da li je kvalitet filma može da isprati tako brižljivo osmišljenu kampanju, domaća publika moći će da otkrije 1. avgusta, kada će se "Sakupljač duša" naći u bioskopima u Srbiji.

U međuvremenu, Euronews donosi neke od najboljih marketinških kampanja za horor filmove.

"Krug" (2002)

Američki rimejk japanskog klasika "Ringu" iz 1998.  govori o ukletoj video traci, koja "ubija" sve koji je pogledaju. 

Tokom promotivnog perioda, navodno su širom Amerike bile ostavljane video kasete na neočekivanim mestima, a oni koji su imali priliku da ih pogledaju, dobijali su instrukcije za pristup sajtovima, prepunim zastrašujućih priča o žrtvama te kasete.

Takođe su bez ikakvog konteksta prikazivani neki od strašnih delova iz filma, usred noćnog programa na američkim televizijama.

"Vrisak VI" (2023)

Još jedna franšiza koja je koristila pozive sa nepoznatog broja, kako bi privukla ljubitelje horora je "Vrisak VI". Tako najnoviji nastavak popularne franšize sa Dženom Ortegom u glavnoj ulozi, prikazuje grupu mladih ljudi koje teroriše čuveni Goustfejs, ovog puta u Njujorku.

U sklopu promotivne kampanje, studio je napravio sajt, na kom su posetioci mogli da unesu ime i broj telefona i dobiju personalizovani poziv od strašnog ubice iz filma.

"Osmeh" (2022)

Film "Osmeh" iz 2022. u Americi je zaradio impresivnih 22 miliona dolara tokom prvog vikenda prikazivanja, što je jedan od najboljih rezultata kada je reč o horor žanru u toj godini.

Film u režiji Parkera Fina prati doktorku Rouz Kote koja, nakon što je bila svedok bizarnog, traumatičnog događaja u koji je bio umešan i jedan pacijent, počinje da oseća zastrašujuće pojave koje ne može da objasni. Dok nezamislivi užas polako obuzima njen život, Rouz mora da se suoči sa svojom problematičnom prošlošću, kako bi preživela i pobegla od svoje zastrašujuće, nove stvarnosti.

Paramount studio je u toku promotivnog perioda na različitim sportskim događajima angažovao ljude da sa zastrašujućim osmehom gledaju u kameru, dok se u pauzama i poluvremenu snima publika. 

Takođe je objavio napet trejler i niz uznemirujućih promo fotografija naizgled nasmejanih ljudi, a pristup se očigledno isplatio, jer je zarada daleko premašila budžet koji je iznosio svega 17 miliona dolara.

 "Keri" (2013)

Rimejk briljantne adaptacije romana Stivena Kinga iz 1974. godine "Keri" govori o mladoj zlostavljanoj devojci (Kloi Grejs Moric) koja ima moći telekineze. I mada nova verzija koju je režirala Kimberli Pirs nije dobila pozitivne ocene kritike, privukla je pažnju publike zahvaljujući pametno osmišljenoj kampanji.

Naime, širom Njujorka su u kafićima snimani naizgled slučajno uhvaćeni trenuci, u kojima nespretni mladić prospe kafu na laptop devojke, koja potom pobesni i aktivira svoje moći telekineze kako bi ga bacila o zid. 

Snimci su se proširili društvenim mrežama, a ubrzo i informacije o filmu "Keri".

"Kloverfild" (2008)

"Kloverfild" je prvi film koji je upotrebio igru sa alternativnom realnošću u promovisanju filma. U ovom ostvarenju gledaoci prate grupu od petoro ljudi koji se iznenada nalaze u haosu izazvanom napadom velikog čudovišta koje preti da uništi ceo Njujork.

Osim impresivnih trejlera, koji su prikazivani u bioskopima mesecima pre premijere, studio je takođe izgradio ozbiljno prisustvo na, tada mladim, društvenim mrežama. Tako su svi glavni likovi iz filma imali zvanične naloge na MySpace-u, baš kao da je reč o pravim ličnostima.

Takođe su organizovane igre za otkrivanje različitih misterija iz sveta "Kloverfilda".

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak