Pet horora sa najboljim naglim prepadima i nova serija koja je oborila "zastrašujući" rekord
Komentari12/10/2022
-09:04
Prva epizoda nove Netfliksove serije "The Midnight Club" oborila je svetski rekord u naglim prepadima, piše Euronews.
Serija Majka Flenegana, koji je zaslužan i za druge zastrašujuće naslove na tom striming servisu, kao što su "The Haunting of Hill House" i njen nastavak "The Haunting of Bly Manor", premijerno je prikazana 7. oktobra, a prva od sedam epizoda, nazvana "The Final Chapter" ili "Poslednje poglavlje" upisana je u Ginisovu knjigu rekorda kao epizoda sa najviše naglih prepada.
Ovo ostvarenje očigledno nije za ljude slabog srca, budući da u toj epizodi ima čak 21 iznenadna zastrašujuća scena, praćena prodornim muzičkim efektima, što praktično znači da gledaoce konstantno drži na oprezu.
Flenegan je za Deadline ispričao da je plan bio da sve prepade uvrste odjednom.
"Mislio sam da ako to uradimo kako treba, prepadi će kasnije biti besmisleni. Ali to se nije desilo. Ljudi su govorili: 'Odlično! Dajte još!'", rekao je reditelj, koji je ranije bio veliki protivnik te široko primenjivane tehnike u horor filmovima.
"The Midnight Club" zasnovana jena popularnoj seriji knjiga Kristofera Pajka i prati grupu teško bolesnih tinejdžera u misterioznoj bolnici "Brajtklif". Oni osnivaju "Ponoćni klub" i svake noći se okupljaju da prepričavaju strašne priče.
Nagli prepadi ili na engleskom "jump scares" predstavljaju trenutke u filmu u kojima mir i tišinu preseca iznenadni prikaz nečega zastrašujućeg, praćen prodornim zvučnim efektom, što osetljivije gledaoce natera da odskoče od sedišta.
Poslednjih godina sve je više horor filmova u kojima je ta tehnika upotrebljavana do tačke u kojoj je izgubila svaki smisao, zbog čega odaju utisak predvidljivih i dosadnih.
Međutim, iako su moderni horori nagle prepade stavili na loš glas, ima i svetlih primera. Euronews predstavlja nekoliko njih:
"Ljudi-mačke" (1942)
"Ljudi-mačke" ("Cat People") je američki je crno-beli horor film iz 1942. godine, reditelja Žaka Turnera, koji predstavlja jedno od najuticajnijih i najznačajnijih ostvarenja žanra. Priča prati Srpkinju Irenu Dubrovnu, koja se udaje za Amerikanca Olivera Rida, ali se plaši da će je stići porodično prokletstvo, po kome se žene kada su uzbuđene, a naročito kada su ljubomorne, pretvaraju u divlje mačke.
Oliveru se udvara njegova koleginica Elis, koja jedne večeri idući kući mračnim ulicama iznenada začuje zvuk mačjeg siktanja, ali se ispostavi da su to kočnice autobusa.
Ovaj nagli prepad smatra se prvim u kinematografiji, a postao je toliko prepoznatljiv, da su mnogi tehniku zvali "Lutonov autobus", po producentu filma Valu Lutonu.
Nevezano za horore, "Ljudi-mačke" je prvi holivudski film u kom je glavni lik iz Srbije, u kom se može čuti srpski jezik i u kom se govori o događajima iz srpske istorije.
"Psiho" (1960)
Jedna od najpoznatijih horor scena u istoriji kinematografije svakako je čuveno ubistvo Marion Krejn (Dženet Li) pod tušem u Hičkokovom kultnom ostvarenju "Psiho".
Ta scena imala je ogroman uticaj na žanr i dokazala je da nije potrebno prikazati mnogo toga, da bi se postigao efekat šoka.
Ipak, jedan iznenadni prepad u ovom filmu je još veštije izveden. Dok detektiv luta kućom Bejtsovih, tenzija raste, naročito pod uticajem napete muzike Bernarada Hermana. Odjednom iz mraka izranja gospođa Bejts i uz legendarne zvuke violina nožem ubada čoveka na vrhu stepenica.
Mnogi su kasnije pokušali da oponašaju ovaj filmski trenutak, ali mu je malo ko dorastao.
"Ajkula" (1975)
Kultni Spilbergov film prepun je upečatljivih scena, ali jedna koja gledaoce drži u najvećoj napetosti svakako je trenutak pre nego što iz rupe potonulog broda ispliva telo Bena Gardnera.
Kao i u "Psihu", muzika ima najvažniju ulogu u tom trenutku.
"Egzorcista III" (1990)
Za razliku od drugog dela franšize, koji prema mišljenju većine publike i kritičara nije dorastao originalu, treći deo barem je delimično okajao njegove "grehove".
Jedan od najčuvenijih prepada u istoriji kinematografije odvija se tokom jednog dugog kadra snimljenog u hodniku bolnice.
Deluje da se ne dešava ništa posebno, ali nešto nije kako treba. Tenzija raste i dok se gledalac pita iz kog ćoška će iskočiti pretnja, na samom kraju stiže zastrašujući odgovor.
"Sedam" (1995)
Film koji se više smatra trilerom sa elementima horora, nego "čistim" pripadnikom žanra, ima jedan naročito upečatljiv trenutak.
Dok policija ulazi u stan da uhapsi osumnjičenog, shvata da je čovek zapravo žrtva ubistva... sve dok se ispostavi da nije sasvim mrtav.
Iznenadni kašalj polu-živog čoveka jedan je od najintenzivnijih prepada u filmu "Sedam".
Komentari (0)