Aktuelno iz kulture

Mario Pavle Del Monako o operi "Simon Bokanegra": Kako se priča razvija, sve više upadamo u halucinaciju i podsvest

Komentari

Autor: Tanjug

15/05/2024

-

16:12

Mario Pavle Del Monako o operi "Simon Bokanegra": Kako se priča razvija, sve više upadamo u halucinaciju i podsvest
Mario Pavle Del Monako - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Glumac i reditelj Mario Pavle Del Monako postavlja operu "Simon Bokanegra" čija je premijera zakazana za 16. maj u Narodnom pozorištu u Beogradu.

Del Monako je istakao da će to biti prvo izvođenje dela Đuzepea Verdija u istoriji Opere Narodnog pozorišta, a dirigent je Đorđe Pavlović, dok je kostimografkinja Višnja Žilić, scenografkinja Jasna Saramandić, a dizajner svetla Volfgang fon Cubek.

"Jedan od izazova postavljanja ovog dela je što više liči na muzičku dramu, nalik Vagnerovim muzičkim dramama, a ne na standardnu belkanto, tradicionalnu italijansku operu", istakao je Del Monako.

Prema njegovim rečima, delo je prožeto komplikacijama, porodičnim nesrećama, i moglo bi se reći da je ta opera "tragedija uskraćenosti". 

Del Monako je naveo da se opera bavi sudbinom, koja je "neukrotiva, neumoljiva, enigmatična, misteriozna", a delo počinje "smrću, odiše spletkama i završava se smrću".

Tanjug/Jadranka Ilić

 

"Tragedija ovog dela i tragedija života je što se dešava prerano ili prekasno. Prerano nas napuštaju osobe koje volimo, dok smo često prekasno u stanju da oprostimo ljudima koje treba da praštamo ili prekasno nam bude oprošteno", primetio je reditelj.

Lik Bokanegra je "jako komplikovan, razapet na mnoštvo strana, prvenstveno između sebe i svoje prošlosti", a Del Monako je naveo da je ovde "u pitanju tragedija starosti".

Prema njegovim rečima, na kraju života "se susreću osoba koja smo postali i osoba koja smo mogli da postanemo, a prekasno je napraviti bilo kakvu promenu". 

Del Monako je ocenio da je opera "više koncipirana i muzički i dramski kao film", i "najveći izazov je suštinski ispričati delo", koje je "priča o sudbini i praštanju, odnosno o nepraštanju". 

"Publiku će zateći na početku realne okolnosti, nećemo stvarati rekreaciju istorije, budući da je delo suštinski fikcija koja se poziva na realne ličnosti. Delo je bajka i kako se razvija, upadaćemo sve više u halucinaciju, u podsvest", naveo je reditelj.

Prema njegovim rečima, "Simon Bokanegra" se bavi komplikovanim pitanjima sudbine, ljubavi i istrajnosti, i zašto nam se dešavaju stvari koje nam se dešavaju.

Navevši da se likovi u operi humanizuju do te mere da se publici da šansa da se poistoveti, i da imaju luksuz da odu kući sa svojim pitanjima, Del Monako je dodao da naučnici daju odgovore, a najveći poklon umetnika je da postavljaju pitanja.

Najavivši da publiku čeka "realističan pristup od samog početka, koji će postati sve apstraktniji", Del Monakoj je dodao da se pozorište ne bavi rekonstrukcijom realnosti, već njenom interpretacijom, pošto je "svačija realnost lični, subjektivni doživljaj".

Komentari (0)

Kultura

Nikad kraja podelama vezanim za najveće muzičko takmičenje: Bazel organizuje referendum o pratećem programu Evrovizije