Aktuelno iz kulture

Raša Bukvić: Ključ druge sezone serije "Azbuka našeg života" je usamljenost

Komentari

Autor: Tanjug

15/01/2024

-

10:31

Raša Bukvić: Ključ druge sezone serije "Azbuka našeg života" je usamljenost
Radivoje Raša Bukvić - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Glumca Radivoja Rašu Bukvića ponovo vidimo u ulozi Veljka u drugoj sezoni serije "Azbuka našeg života", koja se od početka januara prikazuje na Superstar TV kanalu.

Bukvić svog lika opisuje kao "prepotentnog i pretencioznog arhitektu urbanog jezgra Beograda".

"Takvi ljudi naravno postoje u našem okruženju, ima ih i u Parizu, koji malo izlete. Najkompleksnije u ovom liku je pronaći neke nijanse koje bi dozirale tu njegovu psihologiju koja je specifična", rekao je glumac.

Prema njegovim rečima, lik Veljka ima "jedan ego koji je toliko predimenzioniran da mu je svet mali".

"To su zanimljiiv likovi za tumačenje jer se igraju na tankoj žici. Spolja imaju finu glazuru, deluju razborito i pametno, malo dublje kad se zagrebe počinju neki drugi nivoi", ocenio je Bukvić.
Serija "Azbuka našeg života" u obe sezone kao temu tretira naše društvo danas, gde "nije trebalo raditi mnogo istraživanja jer vidimo kakvi su odnosi oko nas".

"Mislim da je ključ prve i druge sezone usamljenost u zajednici, u braku, u društvu, na poslu. Mi smo svi u stvari nabacani kao neka vrsta mrava u krug koji se zove metropola. Imamo osećaj da smo mnogo bitni baš zato što smo tu", dodao je glumac.

Prema njegovim rečima, serija se oslanja na misao Duška Radovića da onaj ko se probudio u Beogradu može smatrati da je uradio dovoljno u životu.

"Dolazimo u situaciju da je taj Beograd još ubrzaniji, da su ljudski odnosi jako šturi, kompleksni i licemerni. Mi se bavimo hipokrizijom današnjeg trenutka i u drugoj sezoni eksploatišemo dublje patološke misli", naveo je on.

Kad pročita neku ulogu u scenariju Bukvić prvo proveri u sebi dubinski da li ima veze sa njim, da li deli mišljenje i stavove.

"Ukoliko delim stavove prilazim ležernijoj vrsti pripreme lika, to znači da sebe delim s likom. Ne postajem neko drugi, sebe pozajmljuje njemu, koji je mrtav na papiru. Oživljam ga sobom", rekao je sagovornik Tanjuga.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Prema njegovim rečima, u slučaju lika sa kojim nema zajedničke stavove pokušava sebe da sakrije, odnosno "ili čovek sebe deli sa likom ili se pravi maska". Zanima ga da sa svakim likom uvek napravi nešto drugačije.

Upitan kao vidi kinematografiju u doba tehnoloških revolucija, Bukvić je naveo da ćemo ući "u fazu gde će veštačka inteligencija pokušati da nam kroji narativ".

"Ali veštačka inteligencija neće moći da napravi pravi, organski 'storiteling'. Ne može da piše filmove kao što je pisao Andrej Tarkovski, da čovek mora da priča ličnu priču. Veštačka iteligencija nema svoje ime, već tuđa imena. Sakuplja tuđe deliće i sklapa u nekog Frankenštajna", ocenio je glumac.

Prema njegovim rečima, u narednih desetak godina ćemo se suočiti sa još većom količinom sadržaja, još nižeg kvaliteta, sa tendencijom da se ukus potpuno obesmisli.

"Onda ćemo se vratiti tradicionalnom načinu pisanja priče, gde ja kao pojedinac obraćam masi i preuzima na sebe sve rizike pisanja scenarija odnosn oproizvodnje filma", ocenio je Bukvić.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak