Operska diva Mariam Batisteli: Želim ponovo da vam dođem u Srbiju
Komentari26/09/2023
-21:08
Italijanska operska diva Mariam Batisteli, rodom iz Etiopije, gostovala je premijerno u Srbiji na koncertu u Ustanovi kulture "Gvarnerijus" u Beogradu.
"Izuzetno sam srećna i ekstremno uzbuđena nakon koncerta, jer nikad ne znate kako će publika na vas reagovati. Ovo je za mene svakako nova zemlja, novi grad, novo okruženje, novi auditorijum. Imam samo pozitivne utiske nakon našeg programa. Nadam se da ću imati prilike ponovo da vam dodjem u posetu", rekla je Batisteli za Tanjug.
Stigla je tek dan ranije, u nedelju, tako da nije imala šanse da podrobno poseti grad, ali kaže da joj se do sada sve svidja od Beograda što je mogla da vidi.
"Ljudi u Srbiji su veoma topli, srdačni, imala sam divnu dobrodošlicu iz cele ekipe "Gvarnerijusa". Ni sa tim se nikad ne zna. Imala sam toliko već iskustava, obilazila sam na turnejama različite gradove i države. Ovde su svi jako prijateljski raspoloženi", ocenila je Batisteli.
Umetnica je ispričala svoju neobičnu sudbinu, a to je da je rodjena u Etiopiji, gde su je roditelji ostavili kao bebu, smatrajući da nemaju sredstava da je izdržavaju.
Imala je sreće da je usvoji jedna italijanska porodica, kada je bila sasvim mala. Kasnije se preselila u Austriju, da živi sa tom porodicom u Beču.
Kako je naglasila, veoma je ponosna što je studirala na Akademiji "Plácido Domingo" (Operski studio "Palau de les Arts") u Valensiji, gde je imala zapažene nastupe u operama "Manon Lesko" Đakoma Pučinija, "Krunisanje Darija" Antonia Vivaldija, a delila je scenu sa Plasidom Domingom, Andreom Bočelijem, dirigentom Zubinom Mehtom.
Tokom 2018. godine operska diva je pozvana je da se pridruži Bečkoj državnoj operi, gde je ostala do leta 2020. godine, kada je pandemija korona virusa i dalje vladala.
Nastupala je sa Bečkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom radija ORF, Orquestra de la Comunitat Valenciana, Filharmonijom Monte Karlo, Praškom i Hamburškom filharmonijom.
"Zapravo, pevanje ume da bude često veoma naporno. Međutim, umor se svakako stvara kada ste stalno na putovanjima, to je neminovno. Turneje umeju biti teške. Tamo dobijate svoj apartman, morate da se navikavate stalno da menjate sobe, nailazite na nove ljude, nove gradove u svetskim metropolama. Ali, ja to sve volim. Znala sam kad sam bila mala da želim da budem umetnica, da ne ostajem samo na jednom mestu i radim u kancelariji od devet do pet popodne", istakla je Mariam Batisteli, te dodala da nikada nije sebe videla u kancelarijskom poslu, već da bude "freelancer" – slobodna umetnica.
Tokom sezone 2019/2020. Batisteli se vratila u Kraljevsku operu Muskat ("Boemi") u koprodukciji sa Operom Monte Karlo, sa nastupima u Beču i Monte Karlu, a debitovala je i sa Hamburškom državnom operom.
"Želela sam oduvek da stalno učim druge jezike, da otkrivam nova mesta na svetu, tako i govorim više jezika, volim da budem radoznala sve vreme i puna mašte", smatra italijanska operska diva, rođena u Etiopiji, na radu u Austriji.
Ona kaže da se u karijeri do sada fokusirala da gradi isključivo priču operske pevačice, tako da nije razmišljala u tom smeru da postane reditelj opere, ili upravnik pozorišne kuće, umetnički direktor, ali joj se čini da bi mogla da bude menadžer, "jer mislim da sam dobra u tome da "prodajem" druge, odnosno da izvučem ono najbolje od svojih prijatelja i kolega”.
Batisteli je otkrila Tanjugu da je želela u mladosti da bude uspešna sportistkinja, da se intenzivno bavi atletikom, ali da je ljubav prema operi i pevanju ipak ubedljivo prevagnula.
Najnovija izvodjenja dive Batisteli uključuju operu "Boemi" Đakoma Pučinija u Milanskoj Skali, u Tulonskoj operi (Francuska), Monte Karlu i Hamburgu (Nemačka), "Don Paskvale" Gaetana Donicetija sa Operskom kućom Glajndeborn (Engleska, blizu Londona), a baš arije iz ovih opera je pevala u svom repertoaru sinoć u "Gvarnerijusu".
"Deluje da je to mnogo uloga, jer istina jako puno radim, različite verzije tih opera igram, ali uspevam da sve uloge spremam postepeno, na vreme, nikad na brzinu ili u poslednji čas. Imam veoma sposobnog agenta – menadžera, koji brine o mojoj karijeri da ona samo napreduje", navela je bivša sportistkinja, sada uspešna operska pevačica.
Nove uloge su joj bile i u delu "Rekvijem" Volfganga Amadeusa Mocarta, sa Londonskom filharmonijom, "Karmen" Žorža Bizea u Operskoj kući San Karlo u Napoliju, "Stabat Mater" Đovanija Batiste Pergolezija u Novari (Italija).
Međutim, tu se ona ne zaustavlja, već diva ima uveliko još četiri velika nova projekta koje sprema - "Ljubavni napitak" u Glajndeborn Operi (Engleska), "Boemi" u Bunka Kaikan u Tokiju (Japan), "Didona i Enej" u operskoj kući "Teatro Comunale" u Bolonji, "Mojsije u Egiptu" u Modeni i Pjaćenci (Italija).
"Možda sa sa strane deluje pomalo zastrašujuće da ću igrati za veoma kratko vreme četiri različite uloge na različitim krajevima sveta, ali u suštini to je ono što volim. Fokusiram se, izučavam te uloge, imam pijanistkinju koja mi pomaže, tako da jedva čekam sve te predstave", ispričala je umetnica.
Na koncertu sinoć Mariam Batisteli je svojim vrhunskim vokalom oduševila gotovo punu salu "Gvarnerijusa" i kako je otkrila Tanjugu, uvek sama kreira repertoar nastupa.
Tako je bio utisnut zanimljiv koktel arija iz opera, opereta, tragedije, komedije, ali se dodirnula i mjuzikla i filmske muzike kao što su klasici "My Fair Lady", "Porgi i Bes", ili antologijsko delo "O Sole Mio".
Publika je imala prilike da čuje kompozitora Gaetana Donicetija, Vinčenca Belinija, Šarla Gunoa, Đakoma Pučinija, Đoakina Rosinija i Džordža Geršvina.
"Potrebno je dosta snage i energije stvoriti repertoar za celovečernji koncert. Kada se ovako pogleda, 10 kompozicija na listi, možda nekima deluje da je to lako, ali nije. Potreban je veliki trud osmisliti sve te numere da se dopadnu publici, tako da sam dosta izučavala sve i pripremala se za stvaranje adekvatne set liste", objasnila je Batisteli i dodala da je razmišljala da se igra i u mjuziklima, ne samo u operama ili operetama.
Mariam Batisteli napominje da se upustila prvi put u glumačko iskustvo, tako da trenutno snima veoma ozbiljnu produkciju, francusko-italijanski film radnog naziva "Opera", u režiji tandema Paola Gepa Kukoa i Davida Livermora.
Igra sledeća glumačka ekipa – Vinsent Kasel, Fani Ardan, Katerina Murino, Rosi de Palma.
"U pitanju je moderna verzija opere 'Orfej i Euridika'. Moj kolega operski pevač – tenor Valentino Buca igra Orfeja, ja sam Euridika. David Livermor je poznat kao operski reditelj, ali je eto želeo, odlučio da snimi i svoj prvi film. Odmah je zvao mene, ponudio mi ulogu, pitao me je da li želim da budem glumica, i prihvatila sam kao novi izazov", rekla je Batisteli i približila da će u filmu biti mešavina žanrova, od opere do pop muzike, i ona će pevati sve takve numere.
Opera "Orfej i Euridika" je delo iz 1762. godine, nemačkog kompozitora Kristofa Vilibalda Gluka i zasnovana je na mitu o Orfeju.
"Vinsent Kasel je divan za saradnju zaista, apsolutno božanstven, tako lep u prirodi, atraktivan, i pravi profesionalac u svom poslu. Snimanje ćemo završiti sledeće nedelje, prema planu, a premijera se očekuje naredne godine", zaključila je Mariam Batisteli.
Komentari (0)