Milan Savić: Imamo izuzetna ostvarenja u deset godina Belgrade Saxperience festivala
Komentari21/09/2023
-10:59
Belgrade Saxperience festival održaće se deseti put od 28. do 30 septembra u Beogradu, a događaj će biti otvoren u Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti gde nastupaju Jan Gričar iz Slovenije sa pijanistkinjom Nežom Bregar.
Saksofonista Milan Savić koji je u organizaciji festivala, najavljuje da u Ustanovu kulture "Parobrod" 29. septembra dolazi duo "Helix 2", bračni par iz Belgije Nele Tibo i Bart van Beneden, koji imaju "novi ugao i pristup" kombinuju saksofon sa elektronikom.
Savić je dodao da će posetioci čuti i kompoziciju Draška Adžića napisanu za jubilarno izdanje "Sakspirijensa".
Poslednjeg dana festivala u Dom omladine Beograda dolazi virtuoz iz Austrije i finalista Telonijus Monk džez takmičenja u Sjedinjenim Državama Lukas Gabric, koji ćenastupiti sa pijanistom Aleksandrom Grujićem, basistom Milošem Čolovićem i bubnjarem Aleksandrom Cvetkovićem.
Učesnici Belgrade Saxperience u skladu sa tradicijom festivala držaće majstorske radionice u Kulturnom centru Beograda.
Savić je podsetio da je Belgrade Saxperience stigao do desetog izdanja nakon oko 150 održanih koncerata u 12 gradova Srbije, gde su predstavljali klasični i džez saksofon i na preko 50 majstorskih kurseva za studente, dok je 11 kompozitora napisalo 16 kompozicija za klasični saksofon.
"Bilo je preko 450 učesnika za deset godina i vrlo sam zadovoljan. Impozantna je cifra ljudi i i ostvarenja kojim možemo da se ponosimo", dodao je Savić.
Prema njegovim rečima, u radu na festivalu glavni mu je problem nedostatak vremena, pošto istovremeno radi u školi i aktivno nastupa u Beogradskoj filharmoniji i Simfonijskom orkestru Radio-televizije Srbije.
Istakavši veliku pomoć kolega iz KCB-a i ostatka tima festivala, Savić je dodao da je "sve lakše kada se radi sa entuzijazmom i voljom".
Savić je ocenio da Srbija "ima dosta potencijala, ima dosta talentovane dece što se tiče saksofona", a festival omogućava onima koji žele nauče i sviranje dovedu na viši nivo, da stupe u kontakt sa profesorima i dalje se usavršavaju.
"Nakon deset godina intenzivnog pravljenja klime za klasični saksofon, pošto je džez saksofon dovoljno razvijen, mislim da smo postali prilično vidljivi i interesantni. Svi gostujući umetnici nose lepa iskustva i zadivljeni su atmosferom u Beogradu i organizacijom", naveo je Savić.
Komentari (0)