Sve o ultramodernom ruskom avionu Su-57: Kakvu su ratnu letelicu navodno uništili Ukrajinci za vikend?
Komentari11/06/2024
-21:40
U nedelju je ukrajinska strana obajvila satelitske snimke navodno uništenog najmodernijeg ruskog aviona Suhoj Su-57, na aerodromu Ahtubinsk u Astrahanskoj oblasti Ruske Federacije.
Navodno uništenje aviona se desilo 589 kilometara od linije fronta, objavila je ukrajinska agencija "Ukrinform" pozivajući se na saopštenje pres službe Odbrambene obaveštajne službe Ukrajine (DIU).
Napominje se da o tome svedoče satelitski snimci na kojima se vidi da je 7. juna Su-57 bio netaknut, ali su se 8. juna u njegovoj blizini pojavili krateri od eksplozije i karakteristična mesta kao posledica požara.
Saopštenje o uništenju aviona je prenela i agencija AP, a u njemu Kijev trvdi da su ukrajinske snage pogodile ultramoderni ruski ratni avion stacioniran u vazduhoplovnoj bazi na skoro 600 kilometara od linije fronta, navodeći kako se to desilo nakon što su zapadni saveznici dozvolili Ukrajini da koristi njihovo oružje za ograničene napade unutar Rusije, pisao je "Euronews Srbija".
O kakvom se oruđu radi?
Specijalizovani sajt, koji se bavi vazduhoplovnom tehnologijom, "Airforce Technology" piše da je Suhoj Su-57, u NATO komunikaciji "Felon" ("Prestupnik"), lovac pete generacije, stelt, višenamenski borbeni avion koji je razvila "Объединённая Авиастроительная Корпорация" (Ujedinjena aviograditeljska korporacija), koja je deo državne odbrambene kompanije "Ростех" (Rostehnologija), a koji je predviđen za uništavanje različitih kopnenih, vazdušnih i pomorskih ciljeva.
Su-57 "Felon" je razvio Konstruktorski biro "Suhoj" u okviru UAC (Ujedinjena aviograditeljska korporacija). Prvi let je izveo na aerodromu Instituta za letna ispitivanja "Gromov" u oktobru 2022. godine. Avion je ostao u vazduhu 56 minuta i efikasno je završio let. Borbeni avion je takođe uspešno testiran u borbenim uslovima u Siriji 2018. godine, navodi se na sajtu.
Rusko vazduhoplovstvo je primarni operater aviona. Godine 2022. ono je uključilo Su-57 "Felon" u specijalnu vojnu operaciju protiv Ukrajine, za lansiranje raketa vazduh-zemlja ili vazduh-vazduh velikog dometa u Ukrajinu.
Porudžbine i isporuke
Ministarstvo odbrane Rusije je u avgustu 2018. godine potpisalo ugovor sa kompanijom "Suhoj", koja je deo UAC, o isporuci prva dva borbena aviona Su-57 do 2020. godine. Kompanija "Suhoj" potpisala je dodatni državni ugovor sa Ministarstvom odbrane za isporuku 76 borbenih aviona Su-57, uključujući prva dva, ruskom vazduhoplovstvu na međunarodnoj izložbi naoružanja "Armija 2019".
Serijska proizvodnja Su-57 počela je u fabrici aviona "UAC Komsomolsk" na Amuru u julu 2019. godine. U decembru 2020. godine rusko vazduhoplovstvo je dobilo prvi lovac Su-57 sa operativnim motorom prve faze, koji je bio raspoređen sa jednim od avijacijskih pukova Južne vojne oblasti. Još četiri aviona Su-57 isporučena su ruskim trupama 2021. godine.
Isporuka borbenih aviona Su-57 sa motorom drugog stepena počela je 2022. godine. Očekuje se da će rusko vazduhoplovstvo dobiti 22 borbena aviona Su-57 do kraja 2024. godine, a do 2028. 76 ovakvih aviona, navode na sajtu "Airforce Technology".
Dizajn, karakteristike i avionska elektronika borbenog aviona Su-57 "Felon"
Najsavremeniji borbeni avion Su-57 poseduje stelt tehnologiju. Razvijena je uz široku upotrebu kompozitnih materijala kao što su polimer, fiber-staklena i aluminijumska nosiva punila u obliku saća. Materijali omogućavaju niske nivoe primetnosti na radarima i infracrveni potpis koji osiguravaju nastavak supersoničnog krstarenja.
Avion je opremljen sa 3D vektorskim mlaznicama potiska za veću manevarsku sposobnost. Kratka staza poletanja, mrežni centar i višenamenske mogućnosti su druge karakteristike koje ispunjavaju kriterijume za avion pete generacije.
Na sajtu se navodi da je ovaj borbeni avion opremljen potpuno novim setom integrisane avionske elektronike sa visokim nivoom kontrolisane automatizacije i inteligentnom podrškom posadi.
Instalirana je najnaprednija radio-elektronska oprema, uključujući elektronskog drugog pilota, koji je moćan računar, i druga inovativna rešenja, poput postavljanja naoružanja unutar trupa. Ugrađeni sistemi avionske elektronike uključuju aktivni elektronski skenirani niz (AESA) radar i ELINT sisteme.
Avion takođe ima komunikacioni paket koji je modernizovalo Istraživačko-proizvodno preduzeće "Poliot" u okviru grupe "Ruselektronika", koja je deo "Rosteha", stoji na sajtu.
Različiti modeli Su-57, naoružanje aviona, motori i performanse
Su-57E je perspektivni višenamenski lovac, koji je izvozna varijanta borbenog aviona Su-57. Može da izvršava širok spektar borbenih zadataka danju i noću koristeći savremeno navođeno i nenavođeno oružje.
Model za inostrano tržište je moderni borbeni avion opremljen najnaprednijim paketom avionske opreme, naoružanjem i sistemima za samoodbranu. Njegov visok nivo automatizacije obezbeđuje efikasno izvršavanje kompletnog niza borbenih zadataka sa jednim pilotom.
Lovac pete generacije je opremljen raketama vazduh-zemlja za borbu protiv kopnenih ciljeva i raketama vazduh-vazduh za vazdušnu borbu velikog dometa. Naoružan je i vazdušnim topovima kalibra 30 mm za bliska borbena dejstva. Avion ima i dva velika unutrašnja odeljka za oružje, od kojih svaki može da nosi do četiri rakete vazduh-vazduh "K-77M".
Ovaj avion je dvomotorni i pokreću ga turboventilatorski motor "Izdelije 117" ili "AL-41F1". Buduće proizvodne serije aviona biće opremljene novim motorima "Izdelije 30".
Avion može da leti brzinom do dva maha bez naknadnog sagorevanja. Može da dostigne domet do 3.500 kilometara pri "podzvučnim brzinama", koje su sporije od brzine zvuka, piše "Airforce Technology" o najmodernijem ruskom lovačkom avionu.
Komentari (0)