Klijenti Mobi banke već dva dana ne mogu da podignu novac sa računa - šta se dešava i kada će im sredstva biti dostupna
Komentari02/08/2022
-12:01
Građani koji imaju račune u "Mobi banci" i koji su od juče imali problem sa pristupom novcu, jer se zarade koje su uplaćene nisu videle na stanju, mogu ponovo nesmetano da koriste usluge ove banke. Iz "Mobi banke" su oko 15 časova porukom obavestili korisnike da su mobilna i internet aplikacija ponovo dostupne i da mogu neometano obavljati transakcije platnim karticama.
Banka se ranije danas oglasila sa tvrdnjom da je u pitanju tehnički problem koji bi trebalo da bude rešen. U međuvremenu klijentima je novac bio nedostupan, što je mnogima poremetilo planove - od plaćanja računa, kupovine do odlaska na letovanje.
Klijent ove banke Pavle Kosić kaže za Euronews Srbija da juče ujutru nije mogao da pristupi aplikaciji i da nije mogao da proveri da li mu je legla plata. U ovoj finansijskoj instituciji su mu, kada je zvao kol centar, rekli da imaju poteškoća sa evidentiranjem svih uplata i da očekuju razrešenje u najkraćem mogućem roku.
"Nakon što mi je plata legla sa pet sati zakašnjenja, u prodavnici mi je kartica dva puta odbijena zbog nedovoljno sredstava na računu. Kada sam pokušao da podignem novac na bankomatu Mobi banke, ali i drugih banaka, nisam uspeo iz istog razloga. Posle toga, kol centar više nije bio dostupan, a od ovog jutra ponovo ne mogu da pristupim aplikaciji", kaže korisnik Mobi banke.
Klijenti kažu da su pri pokušaju logovanja dobijali poruku da je "došlo do greške", što je dodatno uznemirilo korisnike računa. Neki od njih su počeli da se okupljaju ispred centrale Mobi banke na Novom Beogradu, jer ova banka zapravo nema svoje poslovnice.
"Novac klijenata nije ugrožen"
"Usled mesečnih obračuna i obrada, Mobi banka je imala poteškoća u radu informacionog sistema. Poteškoće su se odrazile na usporenost rada aplikacija, otežano plaćanje karticama, kao i uplate i isplate na bankomatima. Novac nijednog klijenta nije ni na jedan način ugrožen IT poteškoćama. Najiskrenije se izvinjavamo našim korisnicima, jer nisu u mogućnosti da raspolažu svojim sredstvima brzo, efikasno i lako kao što su navikli", saopštili su iz Mobi banke.
Oni su naveli da preduzimaju sve mere kako bi osnovne funkcionalnosti bile dostupne klijentima banke i da očekuju da će se do 14 časova uspostaviti sve funkcionalnosti banke.
"Problem je nastao kada smo zbog povećane aktivnosti klijenata i broja transakcija tokom noći inicirali optimizaciju naše core baze. Nažalost, proces se nije okončao u očekivanom vremenu i jutros su se ponovile poteškoće u radu aplikacija i plaćanju platnim karticama. Podizanje sredstva na bankomatima Mobi Banke u dinarima odvija se neometano, dok podizanje evra nije trenutno dostupno", tvrde u Mobi banci.
Napominju da je tokom jučerašnjeg dana, u periodu od 12 časova do 15 časova, došlo do nedostupnosti mobilne i veb aplikacije, a da je od 16 časova uspostavljen stabilan sistem.
"Najveći deo zarada proknjižen je u večernjim satima, a transakcije od juče i danas biće realizovane u potpunosti", saopštili su iz Mobi banke.
Mobi Banka je prva u regionu u kojoj je bankarstvo potpuno mobilno. U opisu svojih aktivnosti na zvaničnom sajtu kompanije, navode da klijentima nude inovativne digitalne bankarske usluge, jednostavne za korišćenje i dostupne bilo kad i bilo gde.
"Jedinstvena korisnička platforma na vašem mobilnom telefonu ili računaru donosi vam interaktivno upravljanje vašim finansijskim poslovima, kao i potpunu kontrolu nad sredstvima i transakcijama", piše na portalu Mobi banke.
NBS: Korisnici mogu da podnesu prigovor
Narodna banka Srbije je saopštila danas da je, usled tehničkih problema kod Mobi banke ad Beograd juče zabeležen otežan pristup pojedinim uslugama koje su uticale na rad bankomata i na rad mobilne aplikacije, kao i da su ti problemi delimično nastavljeni i danas. Narodna banka Srbije ističe da je u stalnoj komunikaciji sa predstavnicima Mobi banke, koja intenzivno radi na rešavanju nastalog problema, kao i da klijenti Mobi banke nemaju razloga za brigu, imajući u vidu da Mobi banka posluje stabilno, a da su navedeni problemi tehničke prirode koji će u najkraćem roku biti otklonjeni.
"Svaki korisnik usluga banke koji eventualno pretrpi bilo kakve materijalne posledice usled ove situacije može da se obrati prigovorom banci, a nakon toga i pritužbom NBS. U svakom slučaju, Narodna banka Srbije će proveriti uzrok nastanka ovih tehničkih problema, i ako utvrdi da su rezultat bilo kakve nepravilnosti banke u pogledu poštovanja propisa i standarda upravljanja informacionim sistemom banke, preduzeti prema banci mere propisane zakonom", saopštili su iz NBS.
Komentari (1)
Bojan
02.08.2022 23:13
Njima se to dešava nakon svakog ažuriranja aplikacije