ESG: od reputacione šanse do ključnog faktora opstanka
Komentari09/03/2023
-12:04
"Održivo poslovanje i ESG principi više nisu stvar izbora, već opstanka za sve kompanije u Srbiji koje žele da izvoze ili posluju sa drugim kompanijama koje izvoze na tržište Evropske unije. Njihova primena nekada je bila velika reputaciona šansa, dok danas predstavlja jasan regulatorni i zahtev investitora, ali i jedini pravi put u borbi protiv izazova sa kojima se suočavaju sve svetske ekonomije.“
Ovako je glasio zaključak panela "ESG: Reputaciona šansa, zahtev investitora ili zakonska regulativa“, koji je održan juče u organizaciji NLB Komercijalne banke i Saveza ekonomista Srbije, u okviru jubilarnog 30. Kopaonik biznis foruma.
U dinamičnoj razmeni mišljenja, ideja i najboljih praksi na panelu, kojim je moderirao Dejan Janjatović, zamenik predsednika Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke, učestvovali su Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Miloš Colić, generalni direktor New Energy Solutions, Milan Gospić, direktor Microsoft Srbija, Zoran Torbica, direktor Ekomobilnost i Bartoš Čiolkovski, generalni direktor za Jugoistočnu Evropu u kompaniji Mastercard.
"Da bi se postigla Agenda do 2030. odnosno najdalje do 2050. godine za potpuno ukidanje emisija ugljendioksida, neophodno je uložiti 275 triliona dolara. To znači da svake godine svaka država u svetu treba da investira osam do devet odsto svog BDP-a, da bi se ta agenda ostvarila", rekao je Dejan Janjatović, zamenik predsednika Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke.
Tokom panela Marko Čadež istakao je da je ESG najvažnija tema, jer opstanak kompanija zavisi od integracije ESG faktora u sve aspekte poslovanja, i da smo uveliko izašli iz okvira onoga šta hoćemo ili nećemo, u regulativu i ono što moramo da radimo. Dodao je i da je Privredna komora Srbije u svrhu podrške domaćim kompanijama stavila fokus na povezivanje tradicionalne industrije i ICT sektora.
Milan Gospić naveo je da više nije reč o karbonskom otisku jedne kompanije i njenog dobavljača, već celog lanca snabdevanja i dodao da ESG treba shvatiti kao inovativni izazov koji digitalizaciju stavlja u fokus.
Bartoš Čiolkovski istakao je tokom panela da je kompanija Mastercard pokrenula Laboratoriju za inovacije u oblasti održivosti koja ima za cilj da osnaži firme i potrošače da promene način na koji proizvode, distribuiraju i kupuju proizvode i usluge, i da je sama politika kompanije da ne posluje sa kompanija čije poslovanje nije u skladu sa ESG.
Miloš Colić osvrnuo se na zakone i procedure za kompleksne projekte koji su dobri i naglasio da je potrebno imati sve više održivijih finansijskih modela, dok je Zoran Torbica dodao da je Slovenija dobar primer prakse na koji način mi kao pojedinci možemo da utičemo na smanjenje emisije ugljendioksida kroz promenu načina razmišljanja.
NLB Komercijalna banka i ove godine kao generalni sponzor Kopaonik biznis foruma nastavlja snažnu tradiciju podrške najznačajnijem poslovnom događaju u Srbiji i regionu, koji se održava od 5. do 8. marta na Kopaoniku.
Komentari (0)