Biznis vesti

Velika nagodba Tvitera i Federalne komisije: Kompanija mora da plati 150 miliona dolara zbog kršenja pravila privatnosti

Komentari

Autor: wsj.com

27/05/2022

-

21:54

Velika nagodba Tvitera i Federalne komisije: Kompanija mora da plati 150 miliona dolara zbog kršenja pravila privatnosti
Tviter - Copyright Tanjug AP/Richard Drew

veličina teksta

Aa Aa

Tviter je u sredu pristao na novi način nadzora i kaznu od 150 miliona dolara čime je rešen spor sa državom o privatnosti. To je prva velika nagodba između tehnološke kompanije Tviter i Federalne trgovinske komisije (FTC), koja se obavezala da će agresivnije nadzirati zloupotrebe podataka, piše Wall Street Journal.

Federalni tužioci su optužili kompaniju Tviter da je skupljala brojeve telefona i mejl adrese koji korisnici unose kao meru bezbednosti naloga, a zatim te podake unosila u svoje reklamne alate, što je dodatna upotreba podaka koju država godinama nije otkrila. Navodna aktivnost je prekršila potpisanu saglasnost iz 2011. godine između FTC-a i Tvitera u kojom se kompanija obavezala da neće ni na koji drugi način koristiti kontakt podatke pojedinaca.

Predsednica FTC-a Lina Kan, koju je prošle godine imenovao predsednik Bajden, obećala je da će pažljivo ispitati prakse podataka kompanija i potencijalno zabraniti određena ponašanja.

Navodno korišćenje podataka uticalo je na 140 miliona ljudi, navodi se u saopštenju FTC-a.

U blog postu u sredu, direktor za privatnost u kompaniji Tviter Damijan Kjeran rekao je da su korisnički podaci "možda nenamerno korišćeni za oglašavanje" i da je kompanija rešila problem još 2019. godine.

"Saglasili smo se sa agencijom o operativnim ažuriranjima i poboljšanjima programa kako bismo osgurali da lični podaci ljudi ostanu bezbedni i njihova privatnost zaštićena", rekao je on.

Dogovor dolazi u trenutku kada izvršni direktor Tesle Ilon Mask traži preuzimanje Tvitera u vrednosti od 44 milijarde dolara.

Inače, građanska kazna za nagodbu od 150 miliona dolara predstavlja oko tri odsto prihoda Tvitera u 2021. Naredba FTC-a takođe zahteva od Tvitera da obavesti pogođene potrošače, upozori FTC o budućim povredama podataka i da se podvrgne nezavisnim bezbednosnim revizijama svake druge godine u naredne dve decenije. Kompanija mora da obezbedi korisnicima višefaktorske opcije autentifikacije koje se ne oslanjaju na telefonske brojeve, što je odredba koju je FTC počeo da sprovodi ove godine.

Komentari (0)

Biznis