Vesić: U planu početak izgradnje dva mosta u Beogradu i tunela u centru grada
Komentari04/05/2022
-10:31
Od sedam mostova, koliko je planirano da se izgradi u Beogradu do 2030. godine, do kraja ove ili početkom sledeće godine krenuće izgradnja dva nova mosta – Novog savskog mosta i Mosta kod Ade Huje, kao i tunela u centru grada, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Vesić je podsetio da će Novi savski most zameniti stari i imaće četiri saobraćajne trake i dve trake za tramvaje, odnosno šest umesto sadašnje dve, a imaće i biciklističke staze i široke trotoare.
"Izgradnja ovog mosta rasteretiće Brankov most i Gazelu. Da most bude korišćen, doprineće i izgradnja gradskog tunela, prvog u gradu posle 52 godine, koji će počinjati kod Ekonomskog fakulteta, ispod Lomine ulice, a završavati se u Bulevaru despota Stefana, skoro kod Pančevackog mosta", rekao je Vesić za TV Hepi.
Takođe, dodao je da će izgradnja tunela smanjiti saobraćaj u centru grada za oko 12 odsto i uticaće na smanjenje zagađenja. Vesić je naveo da slede i radovi sa novobeogradske strane, odnosno proširenje Zemunskog puta u ulicu sa četiri trake i izgradnja tri kružna toka na svim raskrsnicama oko tržnog centra "Ušće". Takođe, očekuje se i potpisivanje ugovora za izgradnju mosta na Dunavu, kod Ade Huje.
"Kada taj most bude završen, on će biti deo naše unutrašnje obilaznice koja bulevarima sa četiri trake povezuje Most na Adi i Most kod Ade Huje, a omogućiće da se konačno rekonstruiše Pančevački most", rekao je Vesić.
Komentari (1)
D. Lukić dipl inž saobraćaja
04.05.2022 14:17
Ako bi se na mestu Starog savskog mosta gradio Novi savski most, onda bi za vreme izgradnje istog; minimum 3-4 godine, laka motorna vozila koja sada koriste Stari savski most velikom većinom za prelazak preko reke Save koristila Brankov most, pa bi na njemu dolazilo do još većih zastoja u saobraćaju nego što je to danas slučaj. Zato saobraćajna struka kao optimalno rešenje predlaže; da se uzvodno do Starog savskog mosta izgradi most širine 8-10m koji bi preuzeo saobraćaj tramvaja i vozila GSP, da se izgradi Novi most preko reke Save nizvodno ispod Muzeja savremene umetnosti koji bi prirodno spojio bulevare Nikole Tesle i Vojvode Bojovića i omogućio saobraćajnu povezanost Savske i Dunavske padine, dok bi se Stari savski most adaptirao za saobraćaj lakih motornih vozila, pešaka i biciklista. Inače, taj Novi most bi bio višestruko jeftiniji od tunela koga predlažu nadležni, a pored toga, most je za učesnike u saobraćaju i mnogo bezbedniji od tunela.