Biznis vesti

Zvanično počeli radovi na pruzi Niš-Brestovac: Ukupna vrednost modernizacije te deonice 59,9 miliona evra

Komentari

Autor: Tanjug

30/09/2021

-

11:20

Zvanično počeli radovi na pruzi Niš-Brestovac: Ukupna vrednost modernizacije te deonice 59,9 miliona evra
Zvanično počeli radovi na pruzi Niš-Brestovac: Ukupna vrednost modernizacije te deonice 59,9 miliona evra - Copyright Tanjug/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Đorđe Krstić

veličina teksta

Aa Aa

U Donjem Međurovu danas su počeli radovi na modernizaciji i rehabilitaciji pruge Niš-Brestovac na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a početak radova simbolično su, pritiskom na taster, označili predsednik Aleksandar Vučić i predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.

Ukupna vrednost modernizacije te deonice iznosi 59,9 miliona evra, a 85 odsto se finansira iz bespovratnih sredstava obezbeđenih iz fonda IPA 2015, a 15 odsto budžeta Srbije.

Finansijski sporazum sa Evropskom komisijom za IPA 2015, potpisan je decembra 2016. godine, a planirani rok za završetak radova je jun 2023. godine.

Železnička deonica Niš-Brestovac, pripada južnom delu panevropskog Koridora 10 i od velikog je značaja za regionalni i međunarodni saobraćaj.

Taj projekat ima za cilj razvoj železničke infrastrukture na toj deonici, i to za brzinu do 120 km/h, kao i integraciju najvažnije međunarodne železničke pruge panevropskog Koridora 10 kroz Srbiju, kojoj pripada i deonica Niš-Brestovac.

Projekat podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju donjeg i gornjeg stroja, pojedinih staničnih koloseka i perona, kao i putnih prelaza, zatim rekonstrukciju i modernizaciju vodova (kontaktne mreže) i napajanja električnom energijom, rekonstrukciju i modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih instalacija, kao i mostova i propusta, zaštite voda i odvodnjavanja koloseka i stanica.

Postojeća magistralna pruga Beograd-Niš deo je međunarodnog Koridora 10 koji povezuje centralnu i zapadnu Evropu sa Grčkom, Turskom i Bliskim Istokom.

Tanjug/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Đorđe Krstić

 

Procenjena vrednost modernizacije čitave pruge Beograd-Niš je oko 1,8 milijardi evra, a dužina pruge je 228 kilometara.

Cilj modernizacije železničke infrastrukture na Koridoru 10 kroz Srbiju je rekonstrukcija postojećih pruga i dogradnja drugog koloseka na deonicama gde su izgrađene jednokolosečne pruge.

Taj zadatak je jedan od državnih prioriteta u izgradnji saobraćajne infrastrukture na teritoriji Srbije.

Modernizovana pruga treba da ispuni zahteve definisane međunarodnim sporazumima (AGC, AGTC, SEECP).

Rekonstruisana i modernizovana pruga za mešoviti putnički i teretni saobraćaj treba da bude opremljena savremenim uređajima ERTMS (ETCS-L 2, GSM-R) i druge karakteristike u skladu sa zahtevima interoperabilnosti (TSI).

Rekonstruisana pruga omogući će da vreme putovanja između Beograda i Niša bude manje od dva časa.

Pored brzine, savremena dvokolosečna pruga omogući će visok nivo bezbednosti, kapaciteta i komfora u prevozu putnika i robe.

Obeležavanju početka radova ove deonice, koja je je deo buduće brze pruge Beograd-Niš-Preševo, prisustvuju i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ministar za evrointegracije Jadranka Joksimović, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.

Ugovor za prvu deonicu auto-puta ka Prištini

Danas je ozvaničen i početak još jednog vanog infratsrukturnog projekta. Potpisan je ugovor između Javnog preduzeća Koridori Srbije i Konzorcijuma Strabag AG i Strabag d.o.o. Beograd o izgradnji prve faze Auto-puta mira na deonici Merošina - Merošina 1. Deonica Merošina - Merošina 1, deo je budućeg auto-puta Niš-Pločnik-Merdare i dalje ka Prištini.

Ugovore su potpisali direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i direktor ogranka za građevinske poslove firme Strabag Dragan Ršumov. Dužina deonice planirane za izgradnju auto-puta u prvoj fazi iznosi 32, 6 km na potezu od Merošine kod Niša do Beloljina kod Pločnika.

Tanjug/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/Đorđe Krstić

 

Deonica je izuzetno kompleksna, jer obuhvata šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova.


Deonica je podeljena na pet pod-deonica i to: petlja Merošina – petlja Merošina 1; petlja Merošina 1 – petlja Prokuplje (istok); petlja Prokuplje (istok) – petlja Prokuplje (zapad); petlja Prokuplje (zapad) – petlja Beloljin i petlja Beloljin – Pločnik. Vrednost radova na deonici od Niša do Pločnika u dužini od 33 kilometara iznosi 255 miliona evra.

Datum početka radova je 1. novembar 2021. godine za 1. pod-deonicu dužine 5,5 kilometara, za koju je danas potpisan ugovor, a izgradnja ostalih pod-deonica ide sukcesivno.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis